Znovuvzkříšení mrtvé čerpací stanice

Čerpací stanice Marin OIL Jiřího Holcnera stála díky neudržitelné ekonomice před zavřením a likvidací. Přechod na veřejný bezobslužný nonstop provoz prostřednictvím instalace tankautomatu Unicode přinesl dokonce vyšší výtoče.

Bezobslužná ČS Jihlava Holcner
Co vás vedlo k rozhodnutí vaši čerpací stanici v jihlavské komerční průmyslové zóně převést na bezobslužný provoz?

K tomuto rozhodnutí nás dovedl rozbor ekonomických výsledků. Pokud provozujete čerpací stanici s provozní dobou minimálně 12 hodin, tak ať děláte, co děláte, tak tam musíte mít dvě osoby a ještě musíte "zaskakovat". Naše čerpací stanice je trochu stranou, mimo hlavní tahy, tím pádem nebyl obrat takový, abychom alespoň jednoho pracovníka uživili. Už jsme byli připraveni, že celou technologii demontujeme, odvezeme a čerpací stanici zavřeme.
Měli jsme tu výdejní tankautomat první generace jen pro neveřejný výdej na lokální karty. Jeho výrobce, firma Unicode nám ale mezitím nabídla inovovanou verzi a my se rozhodli ji zde nainstalovat a přejít na provoz plně bezobslužné veřejné čerpací stanice. Nový tankautomat dnes pokrývá všechny způsoby platby na čerpací stanici. Kromě veškerých platebních karet a našich lokálních karet akceptuje i hotovost a brzy také karty CCS.

Jak ekonomika čerpací stanice vypadá nyní?
Ve výsledku nám toto rozhodnutí přineslo každopádně velkou úsporu, především na mzdách za dvě osoby obsluhy - nějakých 60 tisíc měsíčně a najednou ekonomika začala překvapivě vycházet jinak. Pozitivně.

Uchovala si stanice své výtoče?
Jsou dokonce vyšší. Pro mne bylo překvapením, že výtoče stouply! Přiznám se, že přesně nevím, čemu za to vděčíme. Možná, že si firmy mezi sebou o novém způsobu prodeje řekly. O dvou vím, že byly doporučené firmou, která tady tankuje. Důvodem je zřejmě i to, že čerpací stanice je v provozu nonstop, 24 hodin denně, zatímco předtím bylo otevřeno od 6 do 18, tedy jen 12 hodin. Navíc tady v okolí jiná čerpací stanice s nepřetržitým provozem není. Podle výstupů z tankautomatu se zde tankuje běžně v noci, v 11 hodin, ve 12 hodin. Pro tyto zákazníky, kteří se vracejí z dlouhých služebních jízd nebo na ně brzy ráno vyrážejí, je zřejmě důležité, že nejsou vázáni na obsluhu.

Jak zákazníci zvládají tankování bez obsluhy?
Nový tankautomat má díky dotykové obrazovce velice příjemné ovládání, hravě si s ním poradí každý, kdo umí číst. Před několika dny jsem zde zastihl zákazníka 70, 75 let, chtěl jsem mu jít radit a on mi povídá: "Pane, to nemusíte, já už jsem tady byl xkrát, já už to znám. Protože už se mi chodí špatně, tak mi vyhovuje, že nemusím nikam chodit platit, že to mám všechno na místě." To bylo pro mne docela legrační, ale bylo to příjemné zjištění.

Myslíte, že pro pumpy, které jsou na zavření, může znamenat přechod na bezobslužný provoz jejich znovuvzkříšení?
Věřím tomu, že ano. Čerpací stanice, které nejsou schopny uživit svou obsluhu, by rozhodně měly jít touto cestou. Minulý měsíc jsme převedli další čerpací stanici, tentokrát v průmyslové zóně v Brně na plně bezobslužný provoz. Už dnes vidíme, že i tato plně bezobslužná čerpací stanice naše představy opět naplní.

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

  • Pepe, 23. 7. 2013 20:44: To je dobrá ptákovina, pane autore. Kde jsou marže bank za platební a ostatní karty, může on díky tomu prodávat laciněji, když si banka uloupne minimálně 0,60 Kč/litr? Kde je ta úspora? Jak dlouho bude trvat, než si zásobníku hotovosti všimnou lapkové, a za poslední - 360 hod měsíčně přijde majitele na 60 tisíc? Škoda, že to udělal bezobslužné, šel bych k němu do roboty.
    • Ivan, 24. 7. 2013 09:43: Ono to může ekonomicky vycházet, když pan Holcner umí nakoupit PHM "1,50 Kč pod Čeprem" :-)
    • Kamil, 24. 7. 2013 13:21: Ne jenom nakoupit.On to umí i někdy prodat 1,50kč pod Čeprem:-))))))
    Reagovat na komentář
Přidat nový komentář

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek