Ve Švédsku testují elektrodálnici

Švédsko je první zemí na světě, ve které byl vybudován úsek elektrifikované dálnice, na kterém se testují možnosti elektrické energie pro nákladní dopravu.

Elektrodálnice Švédsko

Úsek dlouhý 22 kilometrů spojuje norské Oslo se švédským Gävle a elektrickým vedením jej vybavil Siemens. Systém pracuje stejně jako u tramvají. Kolektor na nákladních automobilech převede energii z elektrického vedení elektromotorů hybridních nákladních automobilů. Když kamión sjede na úsek bez elektrického vedení, bude jej pohánět normální spalovací motor jezdící na biopalivo. Předpokládá se, že elektricky poháněné kamiony by mohly snížit emisi fosilních paliv o 80 až 90 procent, je ale otázka, z jakých zdrojů bude elektrická energie z výše zmíněného vedení. "S elektrifikovanou dálnicí jsme o krok blíže k dopravě bez fosilních paliv a máme potenciál dosáhnout nulové emise oxidu uhličitého," myslí si generální ředitelka švédského dopravního úřadu Lena Erixonová." Je to jeden ze způsobů, jak rozvíjet ekologicky inteligentní dopravní prostředky ve stávající silniční síti. Elektrifikovaná dálnice by mohla být dobrým doplňkem k silniční a železniční síti." Švédsko je otevřením tohoto úseku dálnice opět o krok blíže k vozovému parku bez fosilních paliv, čehož chce dosáhnout do roku 2030.

Autor: jk, Zdroj: EcoWatch

Diskuse

  • smradlavej diesel skap, 7. 7. 2016 00:05: Ak to jazdí na naftu alebo benzín tak to patrí do minulého tisícročia.
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek