Bonett otevřel do konce roku již 32 plnících stanic na CNG

Bonett završil rok 2017 zprovozněním již 32. CNG stanice. Nově otevřel poslední českou plnicí stanici na stlačený zemní plyn před hranicemi s Německem, konkrétně na 128. km dálnice D5 u čerpací stanice Esotank. V současné době má rozestavěné i další stanice, mezi nimi i jednu velkou pro děčínský dopravní podnik.

Bonett Esotank D8 

Nový výdejní stojan se dvěma plnicími pistolemi najdou řidiči na čerpací stanici Esotank Nová Hospoda na dálnici D5 směrem na Rozvadov přímo u sjezdu 128 v křižovatce s odbočkou na Mariánské Lázně a Cheb v těsné blízkosti obřího průmyslového areálu Bor u Tachova. Tato čerpací stanice prošla před dvěma roky výraznou modernizací a nabízí příjemné prostředí i potřebný komfort pro řidiče osobních i nákladních aut. Stojan na CNG stojí hned vedle stojanu s klasickými palivy, což zvyšuje komfort tankování. Nechybí pochopitelně ani platební automat, kde lze použít nejen výhodné Bonett karty se slevou, ale i ostatní CNG karty a klasické bankovní platební karty. "Tato stanice má strategickou polohu pro řidiče cestující do Německa, protože je poslední před přechodem Rozvadov. Navíc je skvěle dostupná i pro kamiony přímo z dálničního sjezdu a bez zajížďky," vyzdvihuje velkou přednost Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Nová stanice používá osvědčenou technologii s dostatečně velkou kompresní kapacitou a zásobníkem pro více než 1200 kubíků stlačeného zemního plynu, ze kterých trvá plnění osobního vozidla okolo 2 až 3 minut.
Bonett staví nejen vlastní stanice, je také největším dodavatelem CNG stanic v České republice. Aktuálně buduje například pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici se čtyřmi stojany s kapacitou až 700 kubíků CNG za hodinu pro flotilu více než 20 autobusů na CNG od firmy MAN.
Bonett plánuje v roce 2018 otevřít dalších až 15 nových Bonett CNG stanic po celé České republice s předpokládanou investicí více než 100 milionů korun. Tyto stanice společně s novou Škodou Octavia s prodlouženým dojezdem na CNG a zavedením nových plánovaných CNG modelů značky Škoda Rapid a Fabia umožní rozšířit ekologickou dopravu a snížit emise z dopravy i v dalších městech. Spalování CNG jako pohonné hmoty snižuje oproti benzinu emise CO2 o 25%, emise CO o 80% a emise dusíku o 80%.

Autor: TZ, Zdroj: Bonett

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek