Kvalitní mytí bez dlouhého čekání ve frontě

Nejlépe vybavená průtahová mycí linka s kapacitou přes 40 aut za hodinu si na nedostatek spokojených zákazníků nemůže (zatím) stěžovat.

Way Plzeň

Vynikající a lukrativní poloha

V Plzni na pokraji komerční zóny Borská pole poblíž nejfrekventovanější křižovatky na Domažlické ulici je od srpna 2012 v provozu mycí centrum WAY. Pohledem ze silnice dominuje areálu podlouhlá bočně prosklená budova s průtahovou vysokokapacitní mycí linkou, na kterou bočně navazuje otevřený dvojbox ručního tlakového mytí s futuristicky řešeným přestřešením. Na prostranství před mycím centrem je prostorné parkoviště se šesti stáními u tří refýží osazených hned čtyřmi oboustrannými vysokovýkonnými vysavači.
Provozovatelem mycího centra je pražská společnost WAY. Jak nám sdělil jednatel společnosti Lukáš Pořízek, do oboru mytí vozidel v roce 2011 vstupovali prakticky bez hlubších zkušeností. Jedním z impulsů realizovat mycí centrum bylo získání lukrativního pozemku, kolem kterého denně projíždí desetitisíce vozidel. "Primárně jsme se zajímali, jak může vypadat ekonomika provozu, jací jsou dodavatelé technologie a jaký může být konečný výsledek podnikání. Věděli jsme, že se nesmíme koukat na konkurenci v Čechách, a tak jsme se rozjeli do zahraničí - Rakousko, Německo, Itálie. Ptali jsme, jak se o auta pečuje, co si zákazník žádá. Jak jim mycí centra fungují, proč se jejich majitelé rozhodli právě pro dané řešení, jak si vybírali technologie, jaké trendy sledují. V Čechách jsme čerpali tak10 % informací, zajímalo nás především kolik lidí myje, jaké programy zpravidla Češi volí, abychom pochopili mentalitu lokálního zákazníka," vzpomíná Pořízek.
Nejtěžší byla volba konfigurace vybavení mycí ulice. Na základě doporučení potencionálních dodavatelů mycí techniky, navštívili budoucí provozovatelé několik mycích center v Německu. "Volba byla potom poměrně jednoduchá, my jsme chtěli tunelovou mycí linku, protože ta služba pro zákazníka je rychlá, nikdo nechce čekat a trávit dlouhý čas ve frontě, rozhodnutí doplnit mycí linku samoobslužným vysokotlakým ručním mytím bylo ještě jednodušší - v Plzni je dodnes jediné!" usmívá se Pořízek.

Way Plzeň 2

Mycí linka s unikátní transversální technologii

Nakonec padla volba na německou značku Christ Car Wasch, která v Plzni má nejen obchodní zastoupení pro Českou republiku, ale i výrobní závod. Rozhodující pro investory byla schopnost garantovat dodávku mycího centra na klíč včetně mycích boxů a vysavačů. Subdodávkou byla pouze biologická čistírna odpadních vod Delta technologie Hodonín a pračka koberečků.
Zatímco ruční mytí je co do výbavy standardní, myčka patří mezi nejlépe vybavené mycí ulice u nás.  Délka řetězu, od kterého se odvíjí i délka procesní technologické části myčky je 23,3 m. Mycí linka používá unikátní transversální technologii. Zkrátka se dá říct, že auto jedoucí po pásu, kartáče stíhají umývat díky svému unikátnímu směru pohybu. To výrazně zvyšuje hodinovou kapacitu mycí linky bez dopadu na kvalitu mytí.
Jednotlivé sekce mycí linky zahrnují aplikaci aktivní pěny, následuje soustava šesti velkých kartáčů, z toho čtyři svislé a dva vodorovné, podélné mytí kol a prahů obstarávají konturové 1,1m nízké kartáče. Veškeré rotační kartáče jsou osazeny materiálem Sensotex+, který se díky své textilní skladbě stará o velmi šetrné umývání povrchu vozidla.
V průběhu mycího procesu se v příslušných sekcích linky aplikuje chemie odpovídajícího určení - na začátku aktivní pěna, přemytí, šampón pod kartáče, sušič a leštící vosk aplikovaný na konci před sušením. Předposlední sekcí myčky tvoří vysokovýkonný sušák s naklápěcí střešní tryskou, na výjezdu jsou naklápěcí hřebeny s třásněmi ze speciálního materiálu Teddytex, který zajišťuje finální dosušení vozidla a rozleštění finální vrstvy chemie na povrchu karoserie.
Teoretická výpočtová kapacita mycí linky přesahuje 50 automobilů, ale prakticky se dá ve špičkách umýt maximálně 42 - 44 aut, pokud se obsluze myčky daří řidiče vozidel řadit na pás ideálně bez prodlev. Pás se pohybuje konstantní rychlostí 6,7 m/min bez ohledu na zvolený program.

Way Plzeň 3   Way Plzeň 4

Boj o zákazníka - rozhodují ceny a kvalita mytí

Zákazníci si mohou vybírat z celkem 5 programů v cenách od 79,- až do 199,- korun. Kromě většinového placení za mytí v hotovosti akceptují u WAY kromě klasických platebních karet fleetové karty CCS, UTA a DFC. Bezhotovostní transakce tvoří mizivý podíl v jednotkách procent.
"Vůči adekvátní konkurenci v Plzni jsme levnější v tom, že si nebereme žádný příplatek za aplikaci chemie na kola, na mouchy," upozorňuje Pořízek. Největší lokální konkurent Imo, který má podobnou kapacitu začíná sice na ceně 74,- Kč, ale následně si započítává příplatek 10,- za kola a další za aplikaci insekticidu na hmyz. "My začínáme na 79,- včetně kol a much. Ve výsledku jsme levnější než náš hlavní konkurent IMO. Nejlevnější v Plzni je ale Globus, který myčku používá jako prostředek marketingové podpory svého hlavního byznysu. Jeho cena mytí začíná na 59,- a končí 139,-," konstatuje Pořízek. Nejsilnější dny v týdnu jsou pravidelně pondělí, čtvrtek, pátek, sobota, pokud je celý týden konzistentní počasí, Nejslabší je pochopitelně nedělní dopoledne.
Mycí centrum je denně k dispozici od 8 do 20 hodin večer. Na dvanáctihodinové směně je vždy dvojice zaměstnanců ve složení muž - žena. Žena v myčce je podle Pařízka věrnostní faktor, který má nepřímý vliv na rozhodování k opakovaným nákupům u převažující mužské klientely. Rozhodujícím faktorem pro konkurenceschopnost myčky je ale dlouhodobě výborná výsledná kvalita mytí. Té mycí centrum dociluje jednak maximálním vybavením mycí linky a především díky ručnímu přemytí s aplikací speciální chemie na kola a v létě čelní partie karoserie všech vozidel na vstupu mycí ulice. Myčka je zatím stále v záruce, servis, který sem přijíždí jednou za 14 dní zatím řešil pouze běžné drobné poruchy.
Podle Pařízka zejména v neexponovanějších dnech je celková mycí kapacita v lokalitě nedostačuje pokrýt poptávku zákazníků. Tento stav je pro provozovatele mycího centra výhodný, zejména pokud disponuje mycí linkou s vysokou hodinovou propustností, která zákazníkům krátí čekání ve frontě na mytí. Na druhou stranu, když není nouze o zákazníky, může myčka na tento stav i hřešit.

Way Plzeň 5

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

  • Tomáš, 2. 6. 2022 08:20: Díky za tip. Já se teda musím bohužel přiznat, že s automatickými myčkami nemám vůbec dobré zkušenosti. Naposledy když jsem v takové myčce byl, tak to skončilo poškrábaným lakem. Naštěstí to teda nebylo nic hlubokého a šlo to opravit. Postarali se mi o to tady: https://www.united-6.cz/ Už jsem tam s autem byl několikrát a umí opravdové zázraky. :)
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek