Myčka pro náročné

Provozovatel mycího centra v Tachově dokázal přilákat většinu místní klientely vysokou kvalitou mytí a nadstandardně komfortní službou zákazníkům.

MYT Tachov1

Přednost dostalo komplexní řešení WashTec

Když jsme se ve firmě WashTec poptávali po zajímavých, úspěšných a dobře vedených provozech mytí automobilů, z celé řady tipů nás zaujalo mycí centrum v pohraničním městě Tachov v západních Čechách. Jeho provozovatelem je rodinná firma Radka Karafiáta, která se původně věnovala autodopravě a servisu motorových vozidel. Protože před tím Radek Karafiát pracoval v myčce pro kamiony v Německu, stále se k myšlence realizovat vlastní mycí provoz vracel. Když plán před třemi lety dostatečně "uzrál", rozhodl se jej realizovat. Vyrazil se na městský úřad zeptat, jestli by se jim taková služba ve městě líbila a zda by se pro ni nenalezl vhodný pozemek. Zastupitelům se záměr líbil a poskytli budoucímu provozovateli mycího centra pro jeho realizaci dostatečně velký prostor v areálu bývalého a dnes opuštěného vojenského útvaru pohraniční stráže. Následovalo tvůrčí období projektování a výběru vhodné technologie. Z nabídek všech firem na trhu nakonec dostala přednost komplexní nabídka společnosti WashTec, jelikož zahrnovala jak technologii strojního mytí s portálem SoftCare Pro Classic, tak i zařízení mycího boxu HobbyWash, ke které byla přiřazena biologická čistírna odpadních vod české výroby Delta. Současně ale musely na pozemku proběhnout nutné demolice pozůstatků armádních objektů a nezbytné zemní úpravy v celé ploše nově nabyté parcely.

MYT Tachov2

Preventivní údržba je zárukou maximální spolehlivosti

Po více než dvou letech intenzivního provozu se Radku Karafiátovi potvrdila správnost jeho sázky na zavedeného dodavatele a německou kvalitu. Pochvaluje si vysokou spolehlivost mycího stroje, který za dva roky neměl zatím vážnější poruchu, která by měla za následek vyřazení stroje z provozu a kterou by musel řešit výjezdem smluvní servis WashTecu. Zatím se jednalo například jen o zanešená optická čidla a závadu se podařilo identifikovat prostřednictvím telefonního rozhovoru se servisem. Pak postačilo čidla pouze očistit. Přestože ještě k závadě nedošlo, Radek Karafiát oceňuje na servisu, že je denně 24 hodin k dispozici. Jedním z předpokladů maximálně spolehlivého a bezporuchového provozu myčky je pravidelné čištění a preventivní údržba. Jednou za 14 dní proto provozovatelé důkladně myjí a čistí portál a jednou za měsíc projde důkladnou očistou mycí hala. Box ručního mytí se myje denně.

   MYT Tachov5

Důraz na stoprocentní kvalitu mytí

Dalším problémem bylo přesvědčit banky, které ambicióznímu Karafiátovu projektu zpočátku nevěřily, přestože byl podepřen velice podrobnými ekonomickými propočty dokazujícími efektivitu projektovaného záměru s návratností do 5 let. Ve městě totiž již dvě samoobslužné mycí linky byly v provozu u čerpacích stanic Benziny a OMV. "Bankéře jsme nakonec přesvědčili i díky inspiraci z článků v PETROLmagazínech, které nám přivezl pan Bauer z WashTecu," vzpomíná s úsměvem Karafiát. Kromě toho že zde byly publikovány propočty efektivnosti provozu myčky a trendy ve vývoji mytí do budoucna, opakovaně zde byla zmíněn význam služby ručního předmytí obsluhou pro docílení vysoké kvality výsledku strojního mytí. Vzhledem k velkému zašpinění vozidel je ruční předmytí důležité i proto, že jsou na portálu nasazeny pěnové kartáče SoftTecs, které by si s často silnou vrstvou zatvrdlé špíny nebyly schopny poradit. Právě vysoká kvalita mytí je hlavní konkurenční výhodou. Banka se nakonec nechala přesvědčit a stavba mycího centra dostala zelenou.

Důraz na stoprocentní výsledky mytí se dlouhodobě projevuje ve stále vyšší oblibě zákazníků, kteří se do mycího centra opakovaně vracejí. Ti s dražšími vozy tvoří jádro stálé klientely, pravidelně sem zajíždějí i Němci, kteří jsou na kvalitu služeb zvláště citliví. Ve výsledku na sebe mycí centrum Radka Karafiáta strhlo podle jeho odhadu zhruba 70 - 80 % místní klientely. Získat zákazníka je ale daleko snazší, než si ho udržet a neztratit.

MYT Tachov6   MYT Tachov4

Konkurenceschopnost a zákaznický komfort

Součástí provozu mytí je i box ručního samoobslužného mytí v boxu. To zde ve městě chybělo. Přitom zákazníků vlastnících pickupy, terénní vozy či přívěsné vozíky a motorky je v Tachově a okolí nadprůměrný počet díky specifikům práce a dopravy místních obyvatel pohraničního kraje. I majitelé některých zpravidla dražších vozů dávají přednost ručnímu mytí a do myčky zásadně nezajíždějí. Mycí box je zařízený dvěma pistolemi, jednou vysokotlakou a jednou s kartáčem pro aplikaci mycího přípravku. O bezkontaktním mytí Karafiát neuvažoval. Jednak v něj neměl důvěru, za druhé vycházel z poměrně vysokého zašpinění zdejších vozů. Zákazníci jsou s ruční myčkou spokojení, jedinou výtkou vůči provozovatelům je zákaz mytí motorů.
Součástí hlavního objektu areálu je i garážové stání využitelné pro nadstandardní ruční ošetření karoserie a čištění interiéru.
Radek Karafiát vsadil i na maximální výbavu mycího stroje včetně automatického vysokotlakého předmytí a spodního mytí podvozku a aplikace nanovosků, které jsou schopny dlouhou dobu spolehlivě ochránit povrch karoserie i v náročných podmínkách panujících zejména v zimě v hornatém pohraničí. Bezkonkurenční je i maximální podjezdná výška 2,8 m a délka pojezdu. Radek Karafiát si provedl důkladný průzkum v lokalitě a zjistil, že je zde velké množství skříňových dodávek do 3,5 tuny. Do té doby neměli jejich řidiči možnost rychlého a bezpracného automatického mytí, a tak se okamžitě staly pravidelnými klienty mycího centra.

MYT Tachov8

Realita předčí předpoklady

Zákazníci si pochvalují především komfortní službu. Přivezou auto před myčku, odevzdají obsluze myčky klíče a posadí se pohodlně do útulné kavárničky, kde si mohou vychutnat dobrou kávu, přečíst noviny, díky wifi se zdarma připojit na internet a podívat, se co je nového třeba na Facebooku nebo si vyřídit poštu. Nestojí venku před myčkou, nesedí v autě během stání ve frontě a mytí, nezamáčí se, nezašpiní se. Po umytí obsluha dokonale umyté auto přistaví na přilehlé parkoviště a předá klíčky zpět jeho majiteli.
Myčka nabízí celkem pět programů. Nejdražší program se prodává přes dvě stě korun. Přesto je nejprodávanější společně s programem číslo 3. To je dáno tím, že po voskování stačí několikrát přemýt vůz programem neobsahujícím nanovosk. Trojku využívají, protože to je nejlevnější program, u kterého je ruční vysokotlaké předmytí, díky kterému mají jistotu, že odjedou s čistými koly a bez much.
Předpoklady provozovatele centra se i ve využití myčky i mycího boxu za tři roky provozu nejen naplnily, ale realita dokonce překonala očekávání. Dnes plánuje realizaci dalších dvou podobných provozů podle vlastního osvědčeného a úspěšného konceptu v dalších západočeských městech. Ve kterých, to si pochopitelně Radek Karafiát nechává pro sebe. Necháme se tedy za čas překvapit…

MYT Tachov7


Mycí centrum Tachov

Portálová myčka

  • Portál SoftCare Pro Classic
  • Podjezdná výška - 2,8 m
  • Délka pojezdu - 9 m
  • Vybavení: spodní mytí, mytí kol, vysokotlaké předmytí, aktivní pěna, aplikace pěnového nanovosku, sušení
  • Kartáče - pěnové (SoftTecs)
  • Ruční mytí obsluhou

Ruční vysokotlaké mytí

  • Vysokotlaké ruční mytí HobbyWash
  • Tryska vysokotlaká
  • Tryska kartáč
  • Jedno mycí stání

Ostatní

  • ČOV Delta
  • Vysavač
  • Oklepávač koberců
  • Café pro zákazníky
  • Uzavřený box pro následnou údržbu
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek