Rakouský veletrh posílil svůj mezinárodní význam

V druhé polovině ledna (21. - 24. 1. 2015) proběhl na moderním výstavišti v Salzburgu další ročník mezinárodního veletrhu autoservisů, čerpacích stanic, autodílů, příslušenství, chemikálií a environmentálních technologií AutoZum 2015. 

Autozum 10

Rekordní počet návštěvníků

Na 310 vystavovatelů, které rozprostřelo své expozice na celkem 35 000 m2, přivedlo na salzburgské výstaviště téměř 24 tisíc odborných návštěvníků z Rakouska a okolních zemí a my jsme mezi nimi samozřejmě nemohli chybět.
Turnikety veletrhu, který se koná již 40 let, prošlo přesně 23 487 odborných návštěvníků, z toho více než jednu pětinu tvořili experti na automobilový průmysl a příslušenství ze zahraničí. Pořadatelé z Reed Exhibitions Messe Salzburg tak mohli být spokojeni, neboť byla o několik stovek lidí překonána návštěvnost předchozího ročníku 2014.
Nové koncepty dopravy a mobility vůbec, moderní špičkové technologie a zvýšená konkurence přivedla do areálu hlavní hráče ve všech segmentech, na evropském trhu samozřejmě s důrazem na Rakousko. Letošní AutoZum tak představoval doslova profesionální tržiště pro výrobky automobilového průmyslu, čerpací stanice a myčky nevyjímaje.
Souběžně s veletrhem se během čtyř výstavních dnů prezentovali s řadou odborných prezentací na špičkové úrovni také experti z nejrůznějších oborů automobilového průmyslu, což dodalo veletrhu další přidanou hodnotu.

Autozum 8
Velmi pěkná expozice firmy Sonax

Spokojenost vystavovatelů i návštěvníků

Pro zlepšení dalšího ročníku výstavy provedli pořadatelé statistický průzkum spokojenosti návštěvníků, z kterého vyplynulo, že 87,5 % návštěvníků bylo veletrhem uspokojeno, přitom 68,4 % návštěvníků zde objevilo úplně nové produkty a 39,3 % i nové výrobce. Téměř všichni návštěvníci si pak pochvalovali, že jim zde nechyběl žádný vystavovatel a bezmála padesát procent využilo návštěvu veletrhu k tomu, aby zde uskutečnili nové nákupy a objednávky.
Sekce s expozicemi distributorů paliv a maziv, techniky čerpacích stanic a provozů mytí a údržby vozidel zabrala plochu jednoho z křídel výstavního komplexu. Přestože jednotlivé značky byly na výstavě prezentovány prostřednictvím rakouských obchodních zastoupení, výstavní stánky byly díky velmi vstřícným cenám velkoryse pojaty nejen co do jejich rozlohy, ale především po stránce designové. Velice pozitivní optický dojem z výstavy byl důkazem, že recese ve střední Evropě je za námi. Velké německé výstavy Automechanika a Uniti expo se navíc kvůli dvouleté periodicitě letos nekonají. Význam veletrhu AutoZum ocenil například Alfred Zach z rakouské dceřiné společnosti firmy WashTec: "Můžeme říct, že si zde jednou za dva roky na kompaktním prostoru a v relativně krátkém časovém pásmu dokážeme udělat reprezentativní přehled o tom, jak se chová konkurence v našem oboru a jak se vyvíjejí i naše vztahy se zákazníky."

Česká stopa, novinky, inovace

Je potěšitelné že veletrh neušel pozornosti českých odborníků, kteří nechyběli jak mezi vystavovateli, tak především mezi návštěvníky. A navíc - ačkoliv se výstavy nezúčastnila žádná česká firma, přesto mezi vystavenými exponáty bylo hned několik produktů vyrobených v Česku. V královské kategorii sekce techniky čerpacích stanic - výdejních technologií mezi stánky Wayne, Scheidt und Bachmann a Tokheim nechyběla prezentace místního zástupce značky Tatsuno Europe se sídlem v Blansku. Centrálním exponátem expozice pak byl stojan úspěšné řady OCEAN s modulem výdeje kapaliny do ostřikovačů.
Expozice tradičních producentů mycích technologií byly vzhledem k rozměrům exponátů - mycích linek i celých agregátů nepřehlédnutelné a dominantní, ale také zde bylo možno vidět asi nejvíce novinek.

Autozum 9
V expozici firmy Christ jsme mohli najít mimo jiné myčku Leanus, která se kompletně vyrábí v Plzni

Stánku firmy Christ dominovala první myčka vyráběná celá v Česku v Plzni s názvem Leanus a také součást nové řady tunelových myček Evolution s vylepšeným designem obepínajícím reálný automobil a s lepšími mycími vlastnostmi. Barevný design dalšího exponátu - myčky Christ Varius ukazoval možnosti individuálního řešení pro náročné zákazníky. Nechyběla ani tradiční demonstrace práce patentu firmy Christ, kloubových kartáčů při mytí reálného tvaru karoserie vozidla. Kráska z Plzně Christ Leanus bude již v polovině března pilně umývat auta na čerpací stanice Arsana v Hevlíně u Znojma.

Autozum 5   Autozum 2
Kompaktní mycí linka EasyWash v novém designovém provedení lákala k návštěvě stánku firmy WashTech. V něm jsme mohli nalézt i nový koncept ručního tlakového mytí JetWash (vpravo)

WashTech představil základní model EasyWash v novém designovém provedení Plus s variabilní mycí výškou 2,0 m, 2,3 m, 2,6 m, 2,9 m. Mycí linka se vyznačuje velice nízkými provozními náklady a je určena do menších provozů a autoservisů. Tak trochu ve stínu mycího portálu se skrýval nový koncept ručního tlakového mytí JetWash 2404 s barevným kódováním, které usnadňuje zákazníkům jeho používání. Inovativní barva produktu je koordinována s příslušnou programovou volbou a uživatel okamžitě zjistí, který kartáč nebo pistole je s vybraným programem spuštěn. Kromě výrazného a přitom velmi funkčního designu zaujalo zavěšení hadic s navijáky integrovanými do podlouhlého pylonu oddělující dvě mycí místa bez nutnosti instalace rampy s otočnými rameny nad středem mycího boxu, což výrazně snižuje náklady. Další novinkou je použití tří pistolí - první na tlakové předmytí, druhé s kartáčem pro aplikaci aktivní pěny a třetí pro závěrečný finiš.

Unikátní koncept ručního mytí

Na výstavní ploše byla k vidění celá řada inovací, ale velmi pozoruhodnou novinku si necháváme na závěr. Tu představil německý producent prostředků pro mytí a čištění Kiehl -  velmi jednoduchý a investičně nenáročný koncept ručního mytí založený na využití speciálně vyvinuté aktivní nanopěny BiFuTec s extrémní účinností. Pomocí velmi jednoduchého aplikátoru se nanese (i na velmi silně) zašpiněný povrch vozidla vrstva bohaté a velmi husté pěny JetFoam a nechá se chvíli působit. Následuje vysokotlaké omytí a finální nástřik lešticí pěny JetFoamWax, která se omyje nejlépe osmotickou vodou, ale není to podmínkou. Vysokotlaký aplikátor pěny lze jednoduše integrovat do většiny stávajících vysokotlakých agregátů ručního mytí. Mytí je hotové za nepoměrně kratší dobu a hlavně se docílí perfektního výsledku a bez použití kartáče, avšak za nepoměrně nižších nákladů na technologické vybavení ve srovnání s práškovými brushless technologiemi. Díky své jednoduchosti je tento koncept zajímavý nejen pro nové projekty, ale i pro modernizaci stávajících ručních myček.

AutoZum 1
Jednoduchý a investičně nenáročný koncept ručního mytí založený na využití speciálně vyvinuté aktivní nanopěny BiFuTec s extrémní účinností nám prezentoval zástupce německé firmy Kiehl

AutoZum - sázka na vyšší kvalitu

Omezený prostor dvoustrany v PETROLmagazínu bohužel nestačí pro popis všech zajímavých technických řešení a nápadů, jichž pozorný návštěvník veletrhu najde na každé expozici hned několik. Nejen proto doporučuji za dva roky rostoucí veletrh opět navštívit. AutoZum jde správným směrem, neboť nesází na kvantitu, ale spíše na kvalitu.

Autor: Jiří Kaloč, Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek