22. 3. 2016
Úspěšné vinařství Ludwig z Bořetic letos
představuje první vína připravená z modrohorských hroznů, pro
která byla vytvořena nová edice s názvem Modré hory. Ta by měla do
budoucna tvořit vlajkovou loď vinařství. Dalším mimořádným vínem
současné nabídky je fantastická "růžovka".
"Největší radost nám udělala růžová Frankovka, hlavně pro svou
malinovo-jahodovou vůni a lahodnou chuť. Povedla se a považujeme ji
za konkurenceschopnou s víny Jana Stávka, předního výrobce
našich špičkových rosé vín," představuje nejzajímavější víno z
ročníku 2015 marketingová ředitelka vinařství Liana
Hrabálková.
Právě růžová vína jsou pro vinařství Ludwig tématem, kterému se
chce v budoucnu více věnovat. "Snažíme se připravovat typicky
moravská růžová vína, se sytější růžovou barvou, vůní a chutí po
tuzemském ovoci. Naše růžová vína jsou šťavnatá, svěží a lákají
k dalšímu napití, přičemž se pohybují na hranici suchých a
polosuchých a mají kolem 12 % alkoholu," popisuje vinařský rukopis
společnosti Liana Hrabálková.
Z nové kolekce vín si cení také stále populárnějšího Ryzlinku
vlašského, ten se v portfoliu vinařství objevuje po více než
patnácti letech a hned ve dvou verzích - jako polosuchý pozdní sběr
a extraktivní výběr z hroznů. Obecně platí, že loňský rok dal
díky horkému létu a příjemnému podzimu krásně vyzrálé hrozny, takže
většina vín je připravena v přívlastkových kategoriích.
Z edice Modré hrozny je třeba vyzdvihnout hlavně odrůdu
André. Hrozny této odrůdy zůstaly na Kraví Hoře jako poslední a
zaměstnanci je bránili a také ubránili před nálety obrovského hejna
špačků, jaké ani starousedlíci nepamatují. Toto plné víno
s výrazným třešňovým aroma je připraveno v kategorii
pozdní sběr a je jedním z klenotů edice Modré Hory.
Svébytné postavení v kolekci vinařství Ludwig má červené
cuvée Inflagranti pozdní sběr 2013, postavené tentokrát na odrůdě
Dornfelder a doplněné o Merlot a Svatovavřinecké. Víno leželo téměř
12 měsíců na sudu a potěší svým komplexním charakterem se
sametovými tóny. Mimořádnost vína podtrhuje i etiketa z
dřevěné dýhy a pečetní vosk na láhvi. Vína Inflagranti bylo
vyrobeno 3333 lahví. Značná část z této šarže je určena pro čínský
trh, na který se vinařství v posledních letech zaměřilo. Takže
nikoho nepřekvapí, že vína Ludwig se budou pravděpodobně servírovat
také při blížící se návštěvě čínského prezidenta v Česku.
Autor: TZ, Zdroj: Ludwig