Vinařství Ludwig představuje první vína z vlastních hroznů

Úspěšné vinařství Ludwig z Bořetic letos představuje první vína připravená z modrohorských hroznů, pro která byla vytvořena nová edice s názvem Modré hory. Ta by měla do budoucna tvořit vlajkovou loď vinařství. Dalším mimořádným vínem současné nabídky je fantastická "růžovka".

Ludwig vinařství

"Největší radost nám udělala růžová Frankovka, hlavně pro svou malinovo-jahodovou vůni a lahodnou chuť. Povedla se a považujeme ji za konkurenceschopnou s víny Jana Stávka, předního výrobce našich špičkových rosé vín," představuje nejzajímavější víno z ročníku 2015 marketingová ředitelka vinařství Liana Hrabálková.
Právě růžová vína jsou pro vinařství Ludwig tématem, kterému se chce v budoucnu více věnovat. "Snažíme se připravovat typicky moravská růžová vína, se sytější růžovou barvou, vůní a chutí po tuzemském ovoci. Naše růžová vína jsou šťavnatá, svěží a lákají k dalšímu napití, přičemž se pohybují na hranici suchých a polosuchých a mají kolem 12 % alkoholu," popisuje vinařský rukopis společnosti Liana Hrabálková.
Z nové kolekce vín si cení také stále populárnějšího Ryzlinku vlašského, ten se v portfoliu vinařství objevuje po více než patnácti letech a hned ve dvou verzích - jako polosuchý pozdní sběr a extraktivní výběr z hroznů. Obecně platí, že loňský rok dal díky horkému létu a příjemnému podzimu krásně vyzrálé hrozny, takže většina vín je připravena v přívlastkových kategoriích.
Z edice Modré hrozny je třeba vyzdvihnout hlavně odrůdu André. Hrozny této odrůdy zůstaly na Kraví Hoře jako poslední a zaměstnanci je bránili a také ubránili před nálety obrovského hejna špačků, jaké ani starousedlíci nepamatují. Toto plné víno s výrazným třešňovým aroma je připraveno v kategorii pozdní sběr a je jedním z klenotů edice Modré Hory.
Svébytné postavení v kolekci vinařství Ludwig má červené cuvée Inflagranti pozdní sběr 2013, postavené tentokrát na odrůdě Dornfelder a doplněné o Merlot a Svatovavřinecké. Víno leželo téměř 12 měsíců na sudu a potěší svým komplexním charakterem se sametovými tóny. Mimořádnost vína podtrhuje i etiketa z dřevěné dýhy a pečetní vosk na láhvi. Vína Inflagranti bylo vyrobeno 3333 lahví. Značná část z této šarže je určena pro čínský trh, na který se vinařství v posledních letech zaměřilo. Takže nikoho nepřekvapí, že vína Ludwig se budou pravděpodobně servírovat také při blížící se návštěvě čínského prezidenta v Česku.

 



Autor: TZ, Zdroj: Ludwig

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek