Události

Čerpací stanice / 7. května 2018 / Zdroj: MOL / Autor: TZ

Všechny čerpací stanice Pap Oil se změní na značku MOL

Do roku 2020 projdou rebrandingem téměř všechny pumpy Pap Oil. Nově se stanou součástí řetězce mateřské značky MOL. Končí tak obchodní strategie maďarského koncernu, který původně plánoval zachování dvou značek na českém trhu. Součástí změn bude i zavedení konceptu Fresh Corner, který byl nedávno otevřen na sté pobočce v Praze-Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Pap oil na MOL

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. "Rozhodnutí realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní. V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě," vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.
Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím využití.
Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu. Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá u nich zelená. "Začali jsme s pobočkami na frekventovaných atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě původní stanice Pap Oilu," vysvětluje Richard Austen a dodává: "Jde nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který veřejnost očekává od silné prémiové značky."
Fresh Corner je postaven na třech základních principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. "Není naším cílem a ani snahou konkurovat klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu k motorestům a denním menu restaurací," uvádí Tomáš Lux, Retail Manager MOL Česká republika.
Fresh Corner byl v Česku poprvé představen v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. Dnes v květnu 2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě provozuje již na 500 místech."Na příkladu Fresh Corneru se potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje v České republice již někde kolem 40 % celkových maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,"dodává Richard Austen.

Hodnocení článku

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 / 5

Odeslat článek


Komentáře k článku

Počet komentářů: 1 Přidat nový komentář Zobrazit komentáře
  • řidič L. 7.5.2018 15:57

    Pokládám to za moudré. MOL má aditivované benziny EVO, věrnostní program a dobrou image. PapOil ( při vší úctě ) má image podřadných pump.

    Reagovat na komentář

Aktuální vydání magazínu

Číslo: 2018-04Gastronomie na čerpacích stanicíchObjednávka přeplatného

Hlavní partner PETROL.cz

MOL

Reklama

CardManager

Newsletter PETROL

Přihlásit / zrušit zasílání denního přehledu aktualit PETROL na Váš e-mail.

  

Akce Petrol

  • PETROLsummit 2018
    1.11.2018, Hotel Olympik - Tristar, U Sluncové 14, Praha 8, 186 76

Partneři PETROL.cz

ColosseumEconomia