Události

Čerpací stanice / 28. listopadu 2017 / Zdroj: Benzina / Autor: TZ

Vůně kávy a hudba: Pumpy Benzina se zaměří na smysly zákazníků

Po modernizaci vzhledu stanic, inovaci občerstvení a proškolování personálu, se u Benziny nově zaměřují na smysly svých zákazníků, konkrétně na čich a sluch. Na pěti vybraných ČS se proto testují vhodné vůně a podkresová hudba. Cílem je umocnit pozitivní pocit řidičů z návštěvy čerpací stanice. Pilotní projekt by se měl postupně rozšířit na celou síť.

Benzina Devět křížů

"Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku, občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim zákazníkům návštěvu na našich stanicích," vysvětlil Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.
Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig, která v sobě snoubí vůni citrusů, černého pepře, fíku, bylinného černého čaje, benzoe a tonkových bobů. K následnému testování v ostrém provozu na čerpacích stanicích bylo vybráno také kávové aroma. Z hudby vyšel vítězně popový styl.
Nyní se testování přesouvá přímo na čerpací stanice. Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic - Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. "Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti," řekla Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny, a dodala: "Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu a sváteční skořicové aroma."


Senzorický neboli smyslový marketing

Cílem senzorického marketingu je navození příjemné atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s konkrétním místem, produktem či značkou. Využívá všech pět lidských smyslů. Zákazník je oslovován nejčastěji vůněmi, zvuky a barvami.  

Hodnocení článku

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4 / 5

Odeslat článek


Komentáře k článku

Počet komentářů: 0 Přidat nový komentář Zobrazit komentáře

Aktuální vydání magazínu

Číslo: 2017-05Z rafinerie na čerpací staniceObjednávka přeplatného

Nová soutěž pro obsluhu ČS

PUMPAŘ/KA ROKU

Hlavní partner PETROL.cz

MOL

Reklama


CardManager

Newsletter PETROL

Přihlásit / zrušit zasílání denního přehledu aktualit PETROL na Váš e-mail.

  

Akce Petrol

    Partneři PETROL.cz

    ColosseumEconomia