Vysoký standard v italském stylu

Oranžový totem s brandem 212 Autopark láká v obci Tehovec u Říčan za Prahou motoristy do nově vybudovaného mycího centra, které nabízí nadstandardní kvalitu a úroveň služeb.

Myčka 212 Tehovec 1

Inspirace i dlouholeté zkušenosti

Duchovní otec, provozovatel a spolumajitel 212 Autoparku Robert Musil není na trhu žádným nováčkem. Dlouhých 18 let provozoval čerpací stanici Agip v centru Prahy, a tak má zkušeností z provozu velké mycí linky i boxů ručního mytí na rozdávání. Myšlenka vybudovat mycí centrum podle vlastních představ postupně uzrála v záměr. Inspirací mu byla celá řada moderních mycích center v Rakousku a zejména v Itálii. V průběhu minulého roku tak na pozemcích mezi výpadovkou z Říčan u Prahy a golfovým areálem v Tehovci vyrostlo na české poměry velmi komfortně zařízené mycí centrum, které zákazníkům poskytuje nadstandardní nabídku a kvalitativní úroveň služeb.

Myčka 212 Tehovec 4

Velkorysý nadstandard, zdařilý design

Srdcem Autoparku je mycí linka s technickým zázemím, na kterou navazuje čtveřice mycích boxů, z nichž jeden je uzavřený pro ruční mytí a následné ošetření povrchů karoserie včetně důkladného čištění interiéru obsluhou. Před provozem mytí jsou umístěny čtyři přestřešená stání s vysavači, vybavená oklepávačem koberečků. K dispozici zde kromě praktického dřezu s tekoucí vodou budou zákazníci mít i pračku autokoberečků. Vedle boxů je nekrytá refýž se dvěma stáními u kompresoru pro huštění pneumatik. Prostorná manipulační plocha umožňuje pohodlný pohyb vozidel v celém areálu. U vjezdu je obslužná budova s malým shopem a útulnou kavárnou v italském stylu. V další etapě provozovatel plánuje zmodernizovat stávající malinkou čerpací stanici doplňující nabídku Autoparku o tankování benzinu, nafty a LPG, aby lépe zapadla do velmi zdařilého designu celého areálu 212 Autoparku.

Myčka 212 Tehovec 5   Myčka 212 Tehovec 17

Kvalita a rychlost mytí

Firma Italmec do mycího centra dodala nejmodernější stroj řady Aquarama S 111 italské provenience v maximální výbavě - tandemový dvouportál s výklopným meziportálem, na kterém jsou umístěny trysky vysokotlakého předmytí s nadstandardním tlakem přesahujícím 100 barů. Konstrukční řešení mycího stroje připomínající při práci tahací harmoniku umožňuje snížit mycí časy při zachování vysoké kvality mytí. Nejdelší program mytí trvá 5 minut a 20 vteřin. Mycí linka má díky tomu vysokou propustnost, což ocení nároční zákazníci čekající před myčkou. Fronta se rychle krátí i díky trvale přítomné obsluze, která eliminuje prostoje. Zároveň provádí hrubé předmytí a během sušení otírá skla a zrcátka jelenicí do sucha.
Kromě konstrukce portálu je pozoruhodná jeho výbava. K maximální efektivitě a kvalitě mytí výrazným způsobem přispívá čtecí systém, který na začátku pracovního cyklu oskenuje siluetu automobilu. Mycí stroj se přizpůsobí rozměrům mytého vozu, omezí zbytečné přejezdy a také například řídí sklon sušicích lišt během sušení, aby probíhalo s maximálním účinkem.

Myčka 212 Tehovec 13   Myčka 212 Tehovec 12   Myčka 212 Tehovec 14   Myčka 212 Tehovec 15

Další specialitou mycího stroje je automatické dávkování chemického přípravku pro čištění kol, které jsou následně omyty rotačními kartáči s integrovanými vysokotlakými tryskami. Nadstandardně kvalitní výsledek mytí i poměrně velmi členitých ráfků nás při testu mytí více než mile překvapil. K dokonalému výsledku mytí přispívá u nejdražších programů aplikace speciální chemie - v létě insekticid na odstranění hmyzu, v zimě přípravek zvyšující účinek mytí silněji znečištěného povrchu vozů.
Pozornost si zaslouží i koncepce spodního mytí, u kterého bylo pro italské konstruktéry hlavní prioritou docílení maximálního účinku mytí. Po stranách sběrného žlabu v podlaze pracovního prostoru mycí haly jsou umístěny dvě lišty se soustavou rotačních pulzujících trysek vysokotlakého spodního mytí, které je schopno ze spodku vozidla a i částečně z podběhů odstranit i velmi pevně ulpělé nánosy nečistot.
Ze zkušenosti z dlouhodobého provozu na Agipu si Robert Musil uvědomuje, jak důležité je udržet mycí linku v naprosté čistotě. Proto se rozhodl vyvarovat se při stavbě mycí haly jakýchkoliv spár například mezi keramickými obkládačkami a na veškeré vnitřní povrchy dodala a aplikovala společnost SICA zvláštní stěrky, které se používají v řeznických a mastných výrobnách a odolávají požadavkům na maximální sanitaci. Náklady byly sice vyšší než na nejkvalitnější keramické obklady, které jsou z hlediska dlouhodobé údržby problémové, ale ve srovnání s keramikou je v případě stěrek běžná údržba prostoru myčky od začátku citelně snazší a pohodlnější.

Myčka 212 Tehovec 8   Myčka 212 Tehovec 7

Maximální komfort

Technologie ručního mytí, vysavače a kompresory se skříněmi v provedení z nerezu jsou české výroby od firmy Šebesta. Standardní vysokotlaký systém ručního mytí s aplikací standardního vosku je doplněn ohřevem vody na 35 oC pro zvýšení účinnosti mytí. V každém boxu jsou dvě pistole, jedna je určena pro vysokotlaké mytí a druhá s pevně nasazeným kartáčem pro kontaktní mytí. Důvody, proč zde není použita jediná integrovaná tlaková pistole s nasazovacím kartáčem, uvádí Robert Musil hned dva: Na prvním místě je maximální komfort při mytí. Pistole s kartáčem je totiž opatřena ergonomickým otočným držadlem, díky kterému je mytí zejména v různých záhybech na karoserii výrazně snazší a pohodlnější. Druhým důvodem je zkušenost s krádežemi odnímatelných kartářů.
Mycí centrum si v hustě osídlené lokalitě rychle tvoří silnou základnu stabilní klientely složenou ze zákazníků náročných na maximální kvalitu a rychlost služeb i běžné motoristy, kteří mají svá auta rádi dokonale čistá. Pár měsíců provozu zájem zákazníků (a jejich spokojenost i nezřídka vyslovená slova chvály) dávají provozovatelům 212 Autoparku čím dál větší jistotu, že sázka na nadstandard byla tou správnou volbou i pro vzdálenou budoucnost.

Myčka 212 Tehovec 9   Myčka 212 Tehovec 10


Na slovíčko s provozovatelem:

Robert Musil (1971)

Myčka 212 Tehovec 18

Jak přijímají zákazníci tuto nadstandardní kvalitu?
Na začátku jsme byli ve velkém rozporu s mým obchodním partnerem, který byl proti investici do tak rozsáhlého nadstandardu, ale dnes mi dal za pravdu. Právě sázka na kvalitu se nám hodně osvědčila a lidé si naše služby a jejich vysokou úroveň chválí.

Design mycího centra, obchůdek, kavárna, ze všeho zde na zákazníka dýchá Itálie…
Ano, jsme tím po dlouhých letech u Agipu tak trochu pohlceni, ale já stále říkám, že v dobrém. Na druhou stranu jsme chtěli vybudovat areál především pro lidi, kteří mají rádi auta. Areál je zaměřený tak, aby k nám zákazníci přijeli, rádi si umyli auto, dali si dobrou kávu, koupili si kvalitní produkty pro svého miláčka, počínaje naftou a konče třeba utěrkou na karoserii, a odjížděli od nás ve vší spokojenosti… a zase se rádi vraceli.

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek