Čerpací stanice roku, Petroil CZ s.r.o.
Sázka na značkovou kvalitu
Franšíza od nadnárodní petrolejářské společnosti Gulf
přinesla provozovateli čerpací stanice
v Přerově Petru Pospíšilovi (1965) kromě nového kabátu
v podobě atik a totemu i možnost nabídnout vysoce kvalitní
prémiová paliva. Jejich prodeje převýšily obraty standardní nafty a
benzinu.
Kdy jste zprovoznili čerpací stanici?
Pumpu jsme otevřeli v listopadu roku 1994. K tomu patří
také servis s myčkou nákladních aut a plnicí stanice na LPG.
Co bylo důvodem, že jste se rozhodl přijmout značkovou
franšízu?
Chtěli jsme nabízet prémiová paliva. Jedním z důvodů byla
v té době pro nás problematická dostupnost aditiv. Mohli jsme
se rozhodnout, že budeme prodávat bionaftu a všechny levnější
produkty, nebo jít opačným směrem a prodávat prémiová paliva. Gulf
byl jednou z možností. Přibližně před třemi lety jsme se
poprvé kontaktovali. Tehdy spolupráce začala.
Jak byste dnes zhodnotil rozhodnutí vsadit na
značku?
Jednou z podmínek bylo převlečení naší čerpací stanice do
barev Gulfu. Protože pumpa byla v té době již 15 let
v provozu, po modernizaci doslova volala. A nyní vypadá zase
nově a pěkně. Ale hlavním důvodem bylo něco jiného. Franšíza
s Gulfem totiž funguje jinak než s jinými značkami u nás
na trhu. Podmínky Gulfu byly pro nás daleko zajímavější a na rozdíl
od ostatních společností nás zásadně nesvazují. Musíme samozřejmě
dodržovat standardy, ale to je i v našem zájmu.
V čem spočívá výhoda franšízy od Gulfu, respektive
v čem byly pro vás ostatní nabídky svazující?
Franšíza Gulfu se týká výhradně prodeje paliv, která musí
především splňovat vysokou kvalitu. Prodeje v shopu, LPG a
nebo jak provozujeme myčku, to Gulf nezajímá.
Přesto i shop a obsluha čerpací stanice dělá u zákazníka
poměrně hodně?
Je to hlavně o tom, že pokud vidíte značkovou stanici -
v našem případě je to Gulf - čekáte, že musí dodržovat určitý
standard. Tím se lze odlišit od bezejmenných, neznačkových.
Jak zareagovali zákazníci na to, že jste převlékli
čerpací stanici do barev Gulfu?
Reakce byly různé. Někteří znali Gulf z historie, ale byla tu
spousta lidí, kteří o Gulfu nikdy neslyšeli. Myslím, že zákazníci
přibyli, ale nejedná se o násobky. Spíše se klientela vytřídila.
Ubyli ti, kteří tankují za 100 nebo 200 korun a přibylo těch, kteří
jdou po kvalitě a tankují plnou nádrž aditivovaného paliva.
Jaký je váš aktuální sortiment paliv?
Pod značkou Gulf prodáváme Natural 95, Natural 95 aditivovaný,
který se prodává pod označením Extreme. A to samé máme
v naftě. Nabízíme obyčejnou a aditivovanou opět
s obchodním názvem Extreme. Mimo nabídku paliv Gulf nabízíme
ještě LPG.
Jaký je o prémiová aditivovaná paliva
zájem?
Dnes prodáváme více aditivovaných paliv než běžných i přesto, že
jsou dražší.
Vaší hlavní klientelou jsou ti, kteří vsadili na
kvalitu…
Ukázalo se, že zákazníci vyžadující aditivovaná paliva jsou
ochotni za kvalitu zaplatit i příslušnou cenu. Kromě paliva tady
mohou utratit za myčku, nějaký obnos nechají také v shopu a
většinou se zdrží déle než ti, co natankují to nejlevnější palivo a
je jim celkem jedno, jestli na to jejich auto jede nebo nejede.
Kdy přišel bod zlomu a prodeje aditivovaných paliv
přesáhly prodej běžné nafty a benzinu?
Ono se to nijak nelámalo, aditivovaná paliva se dobře prodávala už
od začátku i proto, že jsme je cenově zvýhodnili. Pokud si člověk
dokáže změřit spotřebu a poslouchá motor, pak brzy zjistí, že třeba
i koruna rozdílu se mu určitě vrátí.
Máte kmenové zákazníky tankující na staniční
karty?
Již dlouho máme své fakturační zákazníky, ale postupně také
přecházíme na věrnostní systém Gulfu. V něm tankujete, sbíráte
body a pak můžete nakupovat prakticky cokoli. Letos na podzim by
navíc Gulf chtěl uvést na trh značkové palivové karty.
Kolik tady máte zaměstnanců a jak obsluhu
motivujete?
Včetně mě šest, jsou to samí muži a v tomto ohledu jsme trochu
rarita. Jsme jedna z mála benzinek, kde najdete původní
zaměstnance, což znamená, že tu lidé pracují 18 let. Jsme kamarádi,
i když hranice kamarádství v zaměstnání musí samozřejmě být. Bez
toho by to nešlo.
Jaké máte plány do budoucna?
Rozšiřovat se už moc nechceme. Spíše všechno zjednodušovat a
zlepšit, aby to zákazníky zaujalo a přitáhlo. Nějaká veliká expanze
z naší strany nehrozí, v dnešní době je velká konkurence.
Výtoče obecně klesají, a tak se spíše zaměřujeme na další prodej a
servis, stravování. A přitom všem stále musíme držet kvalitu
Gulf.
Gulf Přerov
Provozovatel: Petroil CZ s.r.o.
Provozní doba: nonstop
Nabídka produktů: Motorová nafta, Natural 95,
Extreme 95, Diesel Extreme
Služby: Shop + gastro, kompresor + vysavač. LPG,
v areálu Autoservis, myčka kamionů
Počet zaměstnanců: 6 včetně vedoucího
PETROLaudit: