Čerpací stanice EuroOil, Planá u Mariánských Lázní

Čerpací stanice roku, ČEPRO, a.s.

Pozitivní atmosféra a profesionalita personálu

I na první pohled hezká a moderně vybavená čerpací stanice sama o sobě ještě není zárukou obchodního úspěchu. Záleží především na aktivitě, profesionalitě a vstřícnosti vedoucího a obsluhy.

EO Planá 1

Dobrá lokalita, komplexní nabídka

V západočeském městečku Planá u Mariánských lázní na místě, kde dříve stávala pumpa bývalé státní Benziny, dnes stojí moderní čerpací stanice EuroOil náležící do sítě společnosti ČEPRO. Historická lokace na výjezdu z města u hlavní silnice spojující dálnici D5 s Chebem v průběhu několika desetiletí z hlediska komerční atraktivity nic neztratila, ale naopak získala. Díky rozsáhlé okolní výstavbě se stala součástí areálu supermarketu s řadou dalších obchodů, kam za nákupy míří obyvatelé z širokého okolí. Čerpací stanice nabízí kvalitní pohonné hmoty včetně prémiových řady Optimal za velmi vstřícné ceny. Navíc je k dispozici plnění LPG i celý sortiment propanbutanu v tlakových lahvích. Výdejní místo pro LPG je na hlavní výdejní ploše pod rozměrným přestřešením, které v tomto drsném kraji nabízí všem tankujícím zákazníkům dostatečný komfort i za nepřízně počasí.
Čerpací stanice historicky prošla několika většími či menšími rekonstrukcemi, které průběžně přinesly zákazníkům nejen zvýšení komfortu, ale zejména rozšíření nabídky zboží i služeb. Dnes čerpací stanice disponuje moderní dobře vybavenou portálovou mycí linkou, novým vysavačem a kompresorem. Před dvěma lety prošla prodejna komplexní modernizací, nabídka se rozšířila o služby gastro s moderním espreso-kávovarem, pekárnou, kontaktním grilem a mikrovlnnou troubou.

EO Planá 5

Záleží především na lidech

I na první pohled hezká čerpací stanice, moderní technické vybavení a nový interiér - to vše samo o sobě ještě není zárukou obchodního úspěchu. Záleží především na lidech, a na této čerpací stanici to platí dvojnásob. Hned po vstupu se každého zákazníka ujme pozitivně naladěná, vstřícná obsluha. Nestačí však jen zvládat aktivní prodejní komunikaci se zákazníkem. Prodávající obstáli během auditu na jedničku i ve zkoušce schopnosti fundovaně a správně poradit s výběrem a aplikací technických kapalin. Audit zjistil rezervy v uspořádání nabídky zboží zejména na středových regálových gondolách, problém s odstraněním pevně ulpělých nánosů nečistot (vosků) z bočních stěn mycí haly, ve které ještě opadává omítka ze stropu. Zjištěné nedostatky, které navíc lze poměrně jednoduše odstranit, spolehlivě eliminuje domácky teplá atmosféra nového prostředí shopu, kde se zákazníci rádi zastaví třeba i jen na kus řeči, ale častěji si vychutnají voňavou kávu s čerstvě upečeným zákuskem. Podle nájemce čerpací stanice Marie Herinkové je stále co zlepšovat, a tak zde nedávno přibyl například přebalovací pult, kterého si cení rodiče cestující s dětmi do nedalekého sanatoria, a v plánu je i zvýšení v současnosti nedostačující kapacity prostoru vnitřního posezení.

EO Planá 4   EO Planá 3


NA SLOVÍČKO S VEDOUCÍM

EO Planá 6

Marie Herinková (1956), nájemce čerpací stanice

Kdy a jak jste se dostala k práci na čerpací stanici a co jste dělala předtím?
U čerpací stanice jsem zaměstnaná od roku 1998. Předtím jsem byla zaměstnána v Německu, kde jsem si dodělala maturitu, a pracovala jsem tam jako vedoucí provozovny pekařství, cukrářství. Co mě vedlo k čerpacím stanicím? To je otázka od dětství. Rodiče si koupili auto a mě vůně nafty a benzinu okouzlila, taťka mi kupoval vždy nějaká autíčka a já jsem si představovala, jak jezdím na čerpací stanici tankovat. Tak nějak to ve mně zůstalo. Pak se mi podařilo získat zaměstnání jako obsluha čerpací stanice Benzina v Chebu. Můj zaměstnavatel mi nabídl pozici vedoucí. Zjistila jsem, že to je to, co bych chtěla v životě dělat. Už není cesty zpátky, to vás pohltí a "jedete".
Pak se uvolnilo místo nájemce na čerpací stanici Benzina ve Františkových Lázních, kde jsem výběrové řízení vyhrála. Sotva jsem pumpu zvedla minimálně o 30 %, v důsledku změn ve vedoucích pozicích jsem dostala výpověď. To byla pro mne těžká chvíle, kterou jsem oplakávala půl roku. Už jsem nevěřila, že si najdu cestu zpátky. Pak jsem se úplně náhodou dozvěděla o výběrovém řízení na tuto stanici a na poslední chvíli se ještě stihla přihlásit - a ono to vyšlo. To bylo ohromné štěstí. Rozhodně to neberu tak, že někam přijdete a padne vám něco do klína. Snažím se ze všech sil. Nesmírně si vážím toho, že mohu pokračovat v práci, která mě baví.

Jste typem provozovatele čerpací stanice, který bere svou profesi jako poslání. Co považujete kromě obchodního úspěchu za největší odměnu za vaši práci?
Když se snažíte a vidíte ty výsledky. Pro nás za tu snahu jsou největší odměnou zákazníci, kteří se nejen vracejí, ale přicházejí s dobrou náladou, těší se sem, už nechodí zamračení jako dřív, ale přicházejí s úsměvem. Tak to vás tak chytne, tak hřeje, že už se to nedá opustit.

Musím vám dát za pravdu, v prodejně je hlavně díky obsluze příjemná atmosféra…
Tady jsem od roku 2008. Začátky byly ohromně těžké, protože jsem se dostala do čerpací stanice, která byla silně zanedbaná. Tady to byla taková čtvrtá kategorie, kdyby jich bylo více, tak ta nejspodnější. Myslím si, že počínaje lidmi přes vlastní úsilí jsme z toho vybudovali hezký koutek, kam se lidé rádi vracejí. Sklízíme úspěchy a je to znát i na výsledcích.

Kolik máte v týmu žen a kolik mužů?
Čtyři dámy a jeden muž. Muži obecně nejsou za pokladnou až tak aktivní, nejsou tak výřeční jako ženy, ale tady je to takový náš technik. Ženy zákaznice si ho oblíbily, pomáhá jim třeba doplnit kapalinu do ostřikovačů, dofouknout pneumatiku, vyměnit stěrač…

Jak vybíráte zaměstnance?
Jsem náročnější zaměstnavatel, protože si myslím, že u mě mohou dělat jedině ti lidé, které práce na čerpací stanici baví. Byl to velký oříšek, vybrat si takového zaměstnance. Vybírala jsem dlouho, určitě minimálně 15 lidí s tím, že se některým nechtělo pracovat tak, jak já si přestavuji. Někteří si sem přišli dokonce nakrást. Je nepříjemné o tom hovořit, ale i tací jsou mezi námi. Tam je potom důležité odhadnout co nejrychleji mentalitu toho člověka. Rozdíl je v tom, jak se vám přišel představit, a jaký je ve skutečnosti.

Jedna věc je výběr zaměstnanců, druhá pak jejich motivace a vedení?
Proto nemohu pochopit nájemce, který se na čerpací stanici nevyskytuje, není v kontaktu se zaměstnanci. Pak ani neví, jak kdo pracuje - tak se provozovat čerpací stanice nedá. Aspoň to je tedy moje vize á já si za ní stojím. S lidmi je krásné pracovat, ale musí se kontrolovat, a každodenní spolupráce je proto velice nutná. Zaměstnanci musí vědět, že jste zaměstnavatel, který jim poskytne jistotu zaměstnání a odpovídající zázemí. Zodpovědný zaměstnavatel musí lidi podržet, musí za ně odvést povinné sociální a zdravotní pojištění a především jim dát spravedlivou odměnu, kterou si podle něj zaslouží. To je strašně důležité. Pak můžete na své lidi být patřičně nároční. To, že na ně nachrlíte spoustu věcí, které musí udělat, seberete se, vezmete tašku a jdete pryč, o tom to není. Takhle z lidí žádný výkon nedostanete. Lidé musí vidět, že zvládáte věc, kterou jim zadáváte. Když chci, aby určitým způsobem něco udělali, musím jim být schopná ukázat, že to sama umím. Je to nekonečná práce. Pokud zaměstnancům své požadavky převyprávíte pouze na dálku, tak jsou většinou pohodlní to pochopit a navíc si logicky řeknou, proč by to dělali, když si na ně nikdo "nedošlápne".

Co považujete za největší přednost vaší čerpací stanice?
Já si myslím, že odbornost zaměstnanců. Je to ohromný dar pro zákazníka, když přijde na čerpací stanici a nedostane tam jen pozdrav, děkuji a nashledanou! Zaměstnanci musí totiž sami být aktivně nápomocni zákazníkům, znát dokonale všechno zboží a dokázat správně poradit.

Děláte sama něco pro své zákazníky nad rámec standardu sítě EuroOil?
Přestože čerpací stanice nedávno prošla modernizací, najde se stále spousta drobností, které zákazníci ocení. Ohromný úspěch sklízí náš nově zřízený dětský koutek s přebalovacím pultem, zákazníci se široko daleko s něčím podobným nesetkali. Vytipovala jsem si, že to je věc, která by tady měla být - nedaleko od nás v Konstantinových Lázních je dětská léčebna, kam vozí rodiče děti na léčení a jsou rádi, že je tady mohou přebalit, obsluha jim ohřeje i potravu, kterou si s sebou vezou…
Také jsem objednala nové posezení, to stávající kapacitně nevyhovuje. Sama je zainvestuji, protože sama z toho mám výdělek. Považuji za správné, když se budu moci zapojit a nečekat jen na to, co mi ČEPRO jako vlastník na čerpací stanici dodá. Lidé si tady zvykli sednout, dát kávičku a pečivo z pekárny a pokud jim poskytnete příjemné posezení, rozhodně to pro tuto čerpací stanici bude přínosné.

Jak vzhlížíte do budoucnosti?
Určitě pozitivně. Myslím, že deprese a nářky z toho, že jsme s ekonomikou na dně a že se od něj nijak neodlepíme, nejsou na místě. Vidím čísla u sebe na čerpací stanici a myslím si, že jsme úplně zbytečně zapšklí. Já si myslím, že v první řadě se ta negativní nálada odvíjí od nás. Čím víc se budeme vzájemně utvrzovat v tom, jak něco nefunguje a jak jsme na tom špatně, tím spíš to fungovat opravdu nebude a budeme na tom opravdu špatně…


ČERPACÍ STANICE EUROOIL PLANÁ U MARIÁNSKÝCH LÁZNÍ

EO Planá 2

- Provozovatel: ČEPRO, a.s.

- Provozní doba: 5 - 22

- Nabídka produktů: Natural 95, ECO diesel, Optimal 95, Optimal Diesel, LPG,

- Služby: Mycí linka portálová, kompresor, vysavač

- Počet zaměstnanců: 5 stálých, 4 ženy/1 muž

Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)

- Profesionální a vstřícná obsluha

- Výdej LPG na hlavní výdejní ploše

- Uzavíratelný dětský koutek s přebalovacím pultem

Skryté rezervy

- Uspořádání nabídky zejména na regálových gondolách, prolínání kategorií a vystavení sortimentu na nevhodných místech

- Vnitřní konzumační prostor nemá vzhledem k provozu dostatečnou kapacitu

- Mycí hala - opadává omítka stropu, na stěnách pevně ulpělé nánosy nečistot (vosků)


PETROLAUDIT:

Kapka 4

Příslušný počet PETROLkapek byl přidělen na základě komplexního hloubkového auditu externí nezávislou specializovanou firmou TOMAS consulting. Audit zároveň stanoví způsobilost nominace čerpací stanice měsíce do soutěže PETROLawards v kategorii Čerpací stanice roku.

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek