Káva VIVA s certifikátem FAIRTRADE

Projekt roku – Čerpací stanice, Myčky, Shop a Gastro, OMV Česká republika, s.r.o.

OMV nabízí vlastní kávu s certifikátem FAIRTRADE

Od konce března OMV jako první v celé síti čerpacích stanic prodává kávu pod vlastní značkou VIVA s certifikací FAIRTRADE kombinující vysokou kvalitu s dobrým úmyslem.

OMV - VIVA káva

Proti všeobecným trendům

Řada společností provozujících sítě čerpacích stanic se vědomě soustřeďuje na "core" byznys s ropnými produkty - tedy prodej pohonných hmot, olejů a popřípadě provozních kapalin a takzvaný doplňkový prodej suchého zboží řeší různými formami outsourcingu - od klasického svěření obchodu smluvním nájemcům či franšízantům po smluvní vztah se specialisty na maloobchod. Trendem posledních několika let zejména v sousedním Německu nebo Rakousku je spolupráce s retailovými  řetězci (např. Billa, Spar, TESCO, Lekkerland), které kompletně převezmou většinový sortiment shopu a další doprovodné služby čerpací stanice pod svá křídla.

OMV se ale tomuto trendu nepodřizuje a dlouhá léta jde v oblasti gastroslužeb samostatnou cestou. Dnes se bistra, kavárny a restaurace integrované s prodejnou čerpacích stanic OMV vyprofilovaly ve specifický maloobchodní řetězec, směle se poměřující nejen počtem či hustotou provozoven, ale i nabídkou s předními značkovými fastfoodovými řetězci. Základem je centrálně řízený a optimalizovaný sortiment gastra, kterým se OMV výrazně odlišuje od mainstreamu. Koncept je založen na originálních recepturách pokrmů, ke kterým od letošního března oficiálně přibyla vlastní káva prodávaná pod registrovanou značkou VIVA CAFE.

Každý provozovatel čerpací stanice ve střední Evropě potvrdí, že jedním z pilířů prodeje v shopu je káva. OMV ve své síti cca 1 400 čerpacích stanic v 9 evropských zemích každodenně obslouží asi 1,3 miliónu zákazníků. Každý rok se u OMV vypije přibližně 34 miliónů šálků kávy. To je jeden z důvodů usilovné snahy OMV vybudovat si vlastní značku kávy. Projekt VIVA CAFE je výsledkem několikaletého postupného vývoje s historickými fázemi v podobě výhradního partnerství s Julius Meinl a následné etapy privátní značky Afro Café.

Vlastní značka kávy

OMV jako první z provozovatelů čerpacích stanic nabízí kávu v Česku u svých 132 čerpacích stanic VIVA pod vlastní značkou VIVA CAFE. Na základě dlouhodobého výhradního partnerství zajišťuje podle originální (tajné) receptury pro OMV kávové zrno, pražení a balení kávy italská rodinná pražírna Gimoka. VIVA CAFE je směsí odrůd kávy z 80 % Arabica a 20 % Robusta, s původem v Brazílii a Indii. Jelikož velmi záleží na finální přípravě kávy, dohlíží na celý proces distribuce přípravy a podávání kávy v každé lokální síti OMV kávový specialista, podobně jako u vyspělých značkových distributorů kávy. Obsluha čerpacích stanic prošla tréninkem, nikoliv však baristickým. Ten nebyl zapotřebí, jelikož gastroprovozy čerpacích stanic OMV jsou vybaveny poloautomatickými kávovary. Sofistikované automaty při správném seřízení, obsluze a důsledné údržbě jsou dnes schopny připravit kávu špičkové kvality odpovídající stále vyšším nárokům zákazníků čerpacích stanic. Kvalitu kávy podtrhuje výroba mléčné pěny pro latte či cappuccina ze speciálně připraveného plnotučného mléka od krav z rakouských Alp.

Zákazníky zcela jistě potěší cenová politika centrály OMV, která stanovuje velmi vstřícné a pro různé kategorie čerpacích stanic jednotné ceny. Kávu je možno si odnést v dnes velmi populárním To-Go kelímku s víčkem, ale OMV standardně nabízí i vysokou kulturu konzumace kávy servírované v porcelánu či skle na nerezovém tácku spolu s vodou, oplatkou a popřípadě jednoporcovým balením trvanlivé smetany. Všechny čerpací stanice VIVA pak nabízejí příjemné posezení v moderním kavárenském stylu, aby si kávu zákazník mohl náležitě vychutnat.

OMV - VIVA káva - sběr

VIVA CAFE a principy Fairtrade

Nejvyšší kvalita kávy není jen výsledkem správné přípravy a používání vysoce kvalitních surovin. Vyžaduje také spravedlivé mzdy pro malé rodiny zemědělců, kteří tyto kvalitní suroviny vytvářejí. A protože společnosti OMV záleží nejen na zákaznících, ale i na dodavatelích, připojila se k podpoře a implementaci standardů Fairtrade. Ty přinášejí všem, kdo se na pěstování a zpracování kávy VIVA podílejí, spravedlivou a stabilní odměnu. "Partnerství s Fairtrade společnost OMV podpoří celou řadou dalších aktivit. Kampaň bude v ČR masivně podpořena přímo na čerpacích stanicích, na webu i Facebooku OMV, probíhá rovněž spotřebitelská soutěž o kávu a kávovary", popisuje kampaň marketingový manažer OMV v ČR Michal Janda.

Čerpací stanice OMV VIVA se rovněž zapojují do celostátní kampaně "Fandíme Fairtrade" a v květnu se představí v rámci "Týdne pro Fairtrade". Hana Chorváthová, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko, ke spolupráci uvedla: "Rozhodnutí OMV nabízet Fairtrade kávu si nesmírně vážíme. Čím více firem podpoří prodej produktů s certifikátem Fairtrade, tím více drobných pěstitelů z Latinské Ameriky, Asie či Afriky bude moci pracovat a starat se o svoji rodinu a komunitu. To znamená, že budou mít možnost kontrolovat svoji budoucnost. V době, kdy se musí kromě jiného vypořádávat se změnou klimatu, je to pro život většiny z nich zcela zásadní."


Fairtrade

Fairtrade si klade za cíl snížit nerovnováhu na světovém trhu zajištěním spravedlivé mzdy pro rodiny farmářů. Nezávislá značka Fairtrade garantuje, že používané základní suroviny pocházejí od producentů, kteří splňují sociální, ekonomické a ekologické standardy Fairtrade definované mezinárodní organizací Fairtrade International. Na základě těchto standardů uděluje produktům certifikaci nezávislá společnost FLO-CERT. Pouze produkty, které splňují mezinárodní standardy spravedlivého obchodu, mohou nést na obale ochrannou známku FAIRTRADE®. Nákupem produktů s Fairtrade známkou, kromě jiného, zákazníci pomáhají posilovat pozici farmářů, kteří produkují například kávu.

Fairtrade Česko a Slovensko zastupuje Fairtrade International v ČR a na Slovensku, zabývá se podporou certifikační známky FAIRTRADE®, podporou prodeje Fairtrade výrobků a monitoruje český a slovenský trh s Fairtrade produkty.

 

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek