Čerpací stanice Mol Varvařov

Čerpací stanice roku, Mol Česká republika, s.r.o.

Čerpací stanice měsíce MOL Varvažov (D8)

 Jako noc a den

Čerpací stanice MOL na 78. kilometru dálnice D8 u obce Varvažov kousek od krajského města Ústí nad Labem stojí po obou stranách hlavního tahu na Drážďany a Lipsko. Když jsme se tam byli podívat, byla jedna nově zrekonstruovaná a druhá na modernizaci teprve čekala. Prohlédli jsme si obě a rozdíl byl až neuvěřitelný. Bylo to jako noc  a den…

Mol - Varvařov 1

Od roku 2006

Na rozdíl od přeplněné D1 je na D8 výrazně menší provoz, její povrch je relativně nový a rovný a cesta na sever ČR a dále na německá města Drážďany, Chemnitz nebo Lipsko probíhá většinou bez problémů. Oproti D1 je zde zároveň méně čerpaček, takže dvojice "molek" těsně za sjezdem na Ústí nad Labem si nemůže stěžovat na nedostatek zákazníků. Ta zrekonstruovaná navíc stojí směrem na Německo a je zároveň poslední českou čerpací stanici před hraničním přechodem.             I když i zde se hustota provozu mění podle sezóny, u stojanů a v shopu je plno prakticky celý rok. "Teď 19. března jsme tady měli za jediný den 1768 zákazníků, kteří si tady něco koupili. Od dubna do září je to někdy i dvakrát tolik," říká Ilona Voláková, která má obě "molky" v nájmu.

Energická dáma z Teplic, která se ve svém volném čase věnuje také aerobiku, pracuje na obou čerpacích stanicích již 20 let                a začínala, jako její mnohé kolegyně, nejdříve za pokladnou jako obsluha u čerpací stanice Aral. Nájemce si celkem brzy všiml jejích schopností a nabídl jí práci provozní na jedné ze svých pump, což ji moc bavilo. Nebylo divu, že se po krátké době přihlásila do konkurzu na nájemce nově stavěné čerpací stanice Esso na dálnici D8. Konkurs vyhrála, a tak je na obou pumpách od jejich otevření v roce 2006.

Jak běžel čas, měnili se i majitelé obou čerpaček. Nejdříve se nápis nad shopem "On the run" v roce 2009 změnil na "Ciao Agip" a celá pumpa se zahalila do zářivé žluté barvy italského koncernu Eni, vloni se potom na stejném místě objevil nápis "Fresh Corner". Maďarský řetězec navíc po 11 letech náročného provozu čerpací stanici od základu zrekonstruoval. Zůstaly v podstatě pouze obvodové zdi. Časem ještě dojde na refýž, ale to se stane až poté, kdydoslouží zatím plně funkční tankovací stojany.

Poprvé jsme zde mohli porovnat, jak zásadním způsobem změnila rekonstrukce z roku 2017 čerpací stanici z roku 2006. Kromě zašedlé atmosféry 11 let používaných prostor samozřejmě u MOLu přešli na vlastní uspořádání prodejního i jídelního prostoru a celé zázemí pojali tak, aby se zde jak personál, tak zákazníci cítili co nejlépe. Použili k tomu příjemnou kombinaci světlejších a tmavších odstínů hnědé barvy, která chvílemi přecházídojemné vanilky nebo kontrastní zelenožluté. Interiér této pumpy je obrovský, takže kromě tradičních pokladen zbyl prostor i na velkoryse situovaný pult bistra, výrazný ostrůvek na kávové speciality, bar a také pro dostatek stolků a židlí, kde si návštěvníci čerpačky mohou odpočinout, zrelaxovat    adoplnitdobítenergii.

MOL - Var 6

Široký sortiment bistra

I když čerpací stanice nemá vlastního kuchaře, nabídka jídel se neodvíjí pouze od rozličných variant párku v rohlíku, který zde samozřejmě také mají. Vybrat si můžete hned ze dvou druhů polévek a čtveřice hotových jídel (svíčková, halušky, rizoto a moravský vrabec), samozřejmostí jsou balené i čerstvé bagety. Jídelní lístek pak oživují i minutky v podobě kuřecí rolády            a řízku, k čemuž vám obsluha nabídne hranolky nebo americké brambory. Kromě hotových jídel a hotdogu se zákazníci obslouží sami a následně pouze zaplatí u pokladny. Čerpací stanice pochopitelně akceptuje většinu tankovacích karet, které v ČR existují.

Prodejní a relaxační nebo, chcete-li, restaurační sekci odděluje jinak barevná podlaha, k dispozici je dostatečný počet stolků i židlí, i když je na čerpací stanici plno. Dlouhé, žlutozelené sofa se čtyřmi kulatými stolečky pod výrazně vybarvenou stěnou s nápisem Fresh Corner láká k vychutnání kávy, kterou tu mají opravdu výbornou. Zákazníci si ji mohou sami udělat do kelímku u tří samoobslužných kávovarů s jednoduchým ovládáním prostřednictvím dotykové obrazovky tabletu nebo jim ji v bistru připraví obsluha klasickým způsobem do skla nebo porcelánu v pákovém automatu. MOL odebírá směs kávy od firmy Dallmayr. Přitom si zákazníci na několika místech mohou dobít telefon a také se připojit k bezplatné wi-fi a přečíst si třeba poslední novinky z domova i ze světa na internetu.

Omezené skladovací prostory a velký počet zákazníků nutí Ilonu Volákovou k tomu, že objednávky na zboží, respektive potravinové produkty dělá každý den. Většinu sortimentu shopu dodává mostecká pobočka velkoobchodů JIP, balené bagety rozváží Crocodille a čerstvé pečivo i bagety kladenská společnost La Lorrain. Hotová jídla, minutky i polévky pak jsou ze sortimentu společnost Bapa  z Letohradu.

Mol - Var 2

Mol - Var 7

Pumpa s největší výtočí

Jedním z hlavních důvodů, proč jsme si vybrali tuto čerpací stanici, byl fakt, že varvařovská pumpa má podle statistik centrály největší výtoče ze všech zelenobílých pump v republice. Tomu samozřejmě napomáhá skutečnost, že se jedná                         o poslední pumpu před Německem, i když ceny pohonných hmot tu nejsou úplně nejnižší. Ostatně dva kilometry odsud                  u Tank Ono koupíte benzín i naftu o tři koruny na litr levněji. Jenže pro obě dálniční "molky" není tato malá pumpa, kde frontu tvoří hlavně automobily s německými registračními značkami, konkurencí.

K dispozici je zde šest tankovacích stání pro osobní automobily a dvě na naftu pro kamiony. Pumpa prodává pouze prémiová paliva MOL nové generace, konkrétně benzín EVO95 a EVO 100 plus, k tomu samozřejmě diesel EVO a diesel EVO plus. LPG ani CNG zde nekoupíte, stejně jako nenajdete nabíjecí stojan pro elektromobily. Ale řidiči dieselů zde mohou u jednoho stojanu doplnit AdBlue a velkým plusem je, že pumpa má také centrální kompresor, takže u jednotlivých stojanů si zákazníci čerpací stanice mohou hned po natankování zkontrolovat a zároveň dofouknout pneumatiky. Při nepřízni počasí asi tankující řidiče moc nepotěší, že zde chybí zastřešení mezi shopem a refýží, ale to je jedna z věcí, kterou tahle čerpačka zdědila po původních majitelích.

Mol - Varva 5

Sází tu na zkušenost

O spokojenost zákazníků se zde kromě Ilony Volákové stará i jejích 16 zaměstnanců, kteří mají ve dvousměnném provozu dvanáctihodinové směny. Každý zaměstnanec dělá dvě denní a dvě noční a pak má čtyři dny volna. Na jedné směně obsluhuje čerpací stanici pět lidí. Pro některé je trochu problém dostat se práce, pokud nemají vlastní auto. Jiná cesta než po dálnici sem totiž nevede a propojeny nejsou ani obě čerpací stanice. "Občas je musím někde ráno nabrat, ale pak je většinou problém, když tu musím třeba zůstat, je dostat zase domů," stěžuje si Ilona Voláková. Přes léto proto často zaměstnává i studenty-brigádníky.

Tak jako dnes každý zaměstnavatel i ona má starosti, jak zajistit dostatečný počet zaměstnanců. "Původně jsem zde chtěla mít kolektiv mladých lidí, ale postupem času jsem to přehodnotila a dnes tu mám radši zaměstnance zkušenější, které už mají něco za sebou a vědí, co chtějí," vysvětluje a dodává: "Pokud někdo skončí, sháním za něj náhradu složitě. Ale máme domluvu s centrálou, že mi bude v náboru nových zaměstnanců nápomocná, mám své kontakty i na úřadu práce."

Mol - Var 4

Otevřeno je samozřejmě nonstop. Zákazníky čerpací stanice tvoří samozřejmě hlavně projíždějící cestovatelé, autobusové zájezdy a kamiony. Ilona Voláková nicméně po rekonstrukci zaznamenala, že si zde začali dávat schůzky i místní lidé z Ústí a okolí, což není s ohledem na příjemné prostředí a dobrou kávu tak velkým překvapením.

Pro kamionovou dopravu je zde k dispozici 56 parkovacích míst, přesto bývá areál o víkendech přeplněný. Kromě dobrého jídla zde cestovatelé najdou i další potřebné zázemí v podobě nového sociálního zařízení, v jehož vybavení nechybí sprchový kout ani přebalovací stůl. Všechno je k dispozici bez poplatku, jako tomu bylo u předchozího majitele firmy Eni. Řidiči kamionů si zde navíc mohou zaplatit u tří automatů mýtné. Podle Ilony Volákové jí zde chybí pouze bankomat, který má pumpa na druhé straně dálnice.

Kriminální činnost je na pumpě minimální. "Úzce spolupracujeme s místní policií, která sem zajíždí poměrně často hlavně v noci," vysvětluje Ilona Voláková. Ale ta například vandalismu vždy zabránit nedokáže. A tak se řeší ulomené kliky nebo kohouty, popřípadě práce sprejerů. A občas některý ze zákazníků východoevropské národnosti odmontuje část sociálního zařízení…

V době naší návštěvy samozřejmě Ilona Voláková připravovala rekonstrukci druhé pumpy ve směru na Prahu, ale i tahle "nová" pumpa se ještě dočká vylepšení. Do léta by zde mělo vzniknout lepší venkovní posezení, které opět zvýší atraktivitu této čerpací stanice.

Mol - Var 3

 

 


Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/01 Téma číslaDistribuce pohonných hmot
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek