12. 6. 2023

Axigon nově umožňuje kompenzovat emise CO2
firemních vozidel
Udržitelnost je jedním z největších trendů podnikání a dle
odborníků začíná čím dál více firem na celém světě přecházet od
slov k činům. Společnosti v České republice nejsou
výjimkou a roste počet těch, které se například zapojují do
projektů kompenzace uhlíkových emisí. Program kompenzace
CO2 nyní spouští i nákupní aliance Axigon, která umožní
redukovat uhlíkovou stopu při využití jí poskytovaných tankovacích
karet.
Udržitelnost je aktuálně jedním z nejdůležitějších a
nejsilnějších trendů, který rezonuje firmami na celém světě. Již
v roce 2021 se dle studie společnosti Accenture 30 %
největších evropských společností kótovaných na burze zavázalo
k tomu, že do roku 2050 dosáhnou uhlíkové neutrality.
K tomuto cíli napomáhají firmám nejen nejrůznější procesy a
technologie, jimiž snižují samotnou uhlíkovou stopu, ale i takzvané
kompenzační neboli offsetové projekty. Podstatou uhlíkového offsetu
(kompenzace CO2) je, že odbourává již existující
množství skleníkových plynů v atmosféře. Vedle toho však
odpovědné offsetové projekty také podporují celospolečenské hodnoty
a ochraňují či uchovávají přírodní bohatství v místech,
kde jsou realizovány.
Program na kompenzaci emisí uhlíků nyní spouští i nákupní
aliance Axigon, která firmám i drobným podnikatelům poskytuje
tankovací karty a další služby spojené s provozem firemní
flotily. "Zvolili jsme projekt, který cílí na české lesy, a to
primárně v chráněných krajinných oblastech. Na základě odběrů
pohonných hmot prostřednictvím našich tankovacích karet vypočítáme
emise a náš partner, společnost Zasaď život, zajistí jejich
kompenzaci výsadbou stromů a péčí o ně, "popisuje Damir Durakovič,
generální ředitel nákupní aliance Axigon.
Služba kompenzace je pro členy nákupní aliance dobrovolná, sám
Axigon již šel příkladem a zafinancoval výsadbu 500 nových
stromů, které tak za svůj životní cyklus odbourají téměř
1 000 tun CO2. "Výsadba stromů poté
probíhá výhradně na území České republiky a pod dohledem zkušených
lesníků z veřejných lesů, chráněných krajinných oblastí a
národních parků," přibližuje Damir Durakovič.
Podle dat Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) za rok
2021 připadá na průměrný nový osobní automobil v EU emise
116,3 g CO2 za každý ujetý kilometr. Česká
republika se v tomto ohledu nachází poměrně vysoko nad
celoevropským průměrem, se 135,9 g CO2 na průměrné nové
auto jí dokonce patří 7. nejvyšší příčka mezi zeměmi sedmadvacítky,
k nimž se ve srovnání přidal i Island, Norsko a Velká
Británie.
Zdroj: TZ