Vize 2050

Reálná budoucnost mobility a kapalných paliv

Vážení kolegové z petrochemie, provozovatelé čerpacích stanic, přátelé z automobilového průmyslu a z dalších přidružených oborů. Je čas připustit si, že budeme v dohledné době čelit mnoha hrozbám.

Aktivistická politika Evropské komise, jejichž důsledkem jsou stále tvrdší regulativy v oblasti pohonných hmot a nereálné požadavky na automobilový průmysl, ve svém důsledku ohrožují tradiční pojetí mobility, a tím i náš obor, který jsme my a naši předkové rozvíjeli více než 100 let.

Mnoho odborníků z našeho oboru, ale i ekonomů a politiků, aniž by zpochybňovali důležitost klimatických cílů, vyjadřuje stále větší pochybnosti o prvoplánových až naivních cestách, kterými se k dosažení uhlíkové neutrality hodlá administrativa Evropské unie vydat.

Petrolejářské koncerny, sdružené v evropských a národních asociacích, se v reakci na cíle uhlíkové neutrality snaží konstruktivně předkládat řadu řešení, která by rovněž vedla k vytčenému klimatickému cíli, ovšem cestou reálnou, podloženou letitými zkušenostmi ve vývoji pohonných hmot a obecně vysokou úrovní vědeckého výzkumu v oblasti chemie.

Proto iniciovala evropská petrolejářská asociace FuelsEurope kampaň, kterou lze shrnout pod společným názvem Vize 2050 - cesta k vývoji rafinérského průmyslu a nízkouhlíkatých kapalných paliv. Cílem této kampaně je mimo jiné prokázat, že především v dopravě jsou i jiné cesty k dosažení uhlíkové neutrality než kupříkladu tolik mediálně podporovaná vize masívní elektromobility.

I naše redakce se bude snažit k této kampani připojit, proto jsme vytvořili tematický blok pod názvem Vize 2050 - reálná budoucnost mobility a kapalných paliv. V tomto stálém informačním bloku chceme dát prostor nejen názorům naší redakce, ale zejména stanoviskům předních odborníků z našeho oboru, ekonomů, petrolejářských koncernů a asociací. Hodláme zveřejňovat i odkazy na názory a komentáře odborníků z jiných médií. Nevyhneme se ani kritickým příspěvkům, které budou na základě seriózních zdrojů poukazovat na pozadí některých rozhodnutí evropské administrativy.

Vaše  PETROLmedia

Za podpory


Téma Vize 2050

Podle předsedkyně Evropské komise je třeba současné emisní limity ještě přitvrdit

Země EU by měly do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 55 procent proti stavu z roku 1990.

Alternativa k elektromobilitě? Dekarbonizace PHM

Asociace FuelsEurope představila v polovině června strategii pro kompletní dekarbonizaci dopravních pohonných hmot do roku 2050. A dokonce vyčíslila i předpokládané náklady.

Rehabilitace dieselů?

Díky koronavirové pandemii se zcela překvapivě ukazuje, že naftová auta možná nejsou tak škodlivá, jak se doposud tvrdilo. Prokazují to aktuální data o znečištění ovzduší ve velkých německých městech.

Alternativa by měla počkat

Pro ekonomickou obnovu bude rafinérské odvětví nadále poskytovat cenově dostupné a konkurenceschopné pohonné hmoty pro dopravní systémy a pro průmysl vysoce hodnotové spektrum výrobků.

Zelená dohoda nesmí jít na úkor české ekonomiky

Dopady Zelené dohody pro Evropu na průmysl a další překážky vnitřního trhu Evropské unie. Hlavní témata, kterými se zabývala Rada pro konkurenceschopnost v Bruselu.

Zelený úděl: Cesta ke zmaru a totalitě

EU nemá přesvědčivé odpovědi na své vnitřní problémy, proto bude pod vedením nové předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové raději zachraňovat planetu.

Bezuhlíková Evropa sníží emise CO2 odesetiny procenta

"Vždycky jsem chtěl studovat chemii a pracovat v tomto oboru," říká v rozhovoru pro Petrol magazín ředitel Svazu chemického průmyslu a Osobnost české petrochemie za rok 2019 Ivan Souček.

Petrol Magazín

Aktuální vydání2020/05 Téma číslaUnikátní mycí linka na vojenskou techniku
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek