Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, společně s vydavatelstvím Petrolmedia, pod záštitou Ministerstva obchodu a průmyslu a organizace FuelsEurope pořádala 26. října 2023 v Praze druhý ročník odborné konference VIZE 2050 na téma Uhlíková neutralita a změny pohonů.
Hlavním tématem konference byla energie v dopravě a její postupný přechod z fosilních zdrojů na obnovitelné. Cílem této transformace je, aby v roce 2050 nevznikaly při jakémkoliv transportu lidí, zboží nebo materiálu nad Evropou žádné emise CO2, které urychlují nezdravé změny klimatu na naší planetě. Tento přechod by však zároveň neměl ohrozit stabilitu ekonomik ani životní úroveň v jednotlivých evropských zemích. Neprospívají tomu žádné nepromyšlené zákazy nebo omezení, naopak je třeba o mnoha věcech do všech detailů diskutovat a přinášet efektivní řešení, která budou ohleduplná nejen ke klimatu, ale i k životu lidí.
Alessandro Bartelloni, FUELS EUROPE, PETROLmagazín
Přestože Evropská unie vyvíjí v posledních letech značné úsilí v oblasti snižování emisí, ne ve všech sektorech se daří emise znatelně snižovat.
Existuje rozšířený názor, že pro splnění cílů Evropské unie v oblasti klimatu musí být téměř veškerá lehká silniční doprava elektrifikována a s ní mnoho dalších dopravních odvětví.
Radikální tlaky Evropské komise na emisní normy naprosto mění situaci na evropském automobilovém trhu.
O nárocích elektromobility na produkci elektřiny dostává veřejnost neúplné zprávy.
Asociace FuelsEurope představila v polovině června strategii pro kompletní dekarbonizaci pohonných hmot v dopravě do roku 2050.
Země EU by měly do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 55 procent proti stavu z roku 1990.
Asociace FuelsEurope představila v polovině června strategii pro kompletní dekarbonizaci dopravních pohonných hmot do roku 2050. A dokonce vyčíslila i předpokládané náklady.
Díky koronavirové pandemii se zcela překvapivě ukazuje, že naftová auta možná nejsou tak škodlivá, jak se doposud tvrdilo. Prokazují to aktuální data o znečištění ovzduší ve velkých německých městech.
Pro ekonomickou obnovu bude rafinérské odvětví nadále poskytovat cenově dostupné a konkurenceschopné pohonné hmoty pro dopravní systémy a pro průmysl vysoce hodnotové spektrum výrobků.
Dopady Zelené dohody pro Evropu na průmysl a další překážky vnitřního trhu Evropské unie. Hlavní témata, kterými se zabývala Rada pro konkurenceschopnost v Bruselu.
EU nemá přesvědčivé odpovědi na své vnitřní problémy, proto bude pod vedením nové předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové raději zachraňovat planetu.
"Vždycky jsem chtěl studovat chemii a pracovat v tomto oboru," říká v rozhovoru pro Petrol magazín ředitel Svazu chemického průmyslu a Osobnost české petrochemie za rok 2019 Ivan Souček.