Konference VIZE 2050

Cesta k evoluci kapalných paliv.
Alternativy k udržitelné mobilitě.
Konference 19. října 2021
Konferenční prostory Ústavu molekulární genetiky AV ČR, Vídeňská 1083, Praha 4

Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu společně s vydavatelstvím PETROLmedia připravila mimořádnou odbornou konferenci s cílem ukázat, že v dopravě budou na trhu i další alternativy k pohonu, a tedy různé cesty k dosažení uhlíkové neutrality.

Program konference

Dopolední blok

Registrace od 8:30
Jan Duspěva (ČAPPO) Úvodní slovo ke konferenci
Alessandro Bartelloni (ředitel FuelsEurope) Vize 2050 FuelsEurope
Karel Havlíček (Ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy) Stav implementace RED II v ČR, výhled do roku 2030 z pohledu připravovaného balíčku EU „Fit for 55“
Prof. Milan Pospíšil (VŠCHT Praha) Studie optimálního využití obnovitelných zdrojů energie v dopravě do roku 2030
Prof. Jan Macek (fakulta strojní ČVUT) Porovnání emisí skleníkových plynů z osobních vozidel různých typů pohonů
Lukáš Kovanda (člen Národní ekonomické rady vlády, hlavní ekonom Trinity Bank) Makroekonomický pohled na dosavadní cíle EU v oblasti udržitelné mobility
Panelová diskuze

Odpolední blok – Praxe reálných alternativ

Příspěvky členských firem ČAPPO na téma VIZE mobility do roku 2050
Jiří Hájek (ORLEN Unipetrol) E-paliva
Martin Peleška (Toyota ČR) Vodíková koncepce ve vývoji a produkci Toyota Group
Panelová diskuze
Ukončení akce v 16:00

Přesné časy jednotlivých prezentací a odpolední program budeme upřesňovat 14 dní před akcí.

Přihláška na konferenci:

Za podpory


Téma Vize 2050

Kdo chce zakázat spalovací motory?

Přestože Evropská unie vyvíjí v posledních letech značné úsilí v oblasti snižování emisí, ne ve všech sektorech se daří emise znatelně snižovat.

Spousta nezodpovězených otázek

Existuje rozšířený názor, že pro splnění cílů Evropské unie v oblasti klimatu musí být téměř veškerá lehká silniční doprava elektrifikována a s ní mnoho dalších dopravních odvětví.

Kdo likviduje automobilový průmysl

Radikální tlaky Evropské komise na emisní normy naprosto mění situaci na evropském automobilovém trhu.

Elektromobily budou vyžadovat tři nové elektrárny

O nárocích elektromobility na produkci elektřiny dostává veřejnost neúplné zprávy.

Pomohou k ochraně klimatu?

Asociace FuelsEurope představila v polovině června strategii pro kompletní dekarbonizaci pohonných hmot v dopravě do roku 2050.

Podle předsedkyně Evropské komise je třeba současné emisní limity ještě přitvrdit

Země EU by měly do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o 55 procent proti stavu z roku 1990.

Alternativa k elektromobilitě? Dekarbonizace PHM

Asociace FuelsEurope představila v polovině června strategii pro kompletní dekarbonizaci dopravních pohonných hmot do roku 2050. A dokonce vyčíslila i předpokládané náklady.

Rehabilitace dieselů?

Díky koronavirové pandemii se zcela překvapivě ukazuje, že naftová auta možná nejsou tak škodlivá, jak se doposud tvrdilo. Prokazují to aktuální data o znečištění ovzduší ve velkých německých městech.

Alternativa by měla počkat

Pro ekonomickou obnovu bude rafinérské odvětví nadále poskytovat cenově dostupné a konkurenceschopné pohonné hmoty pro dopravní systémy a pro průmysl vysoce hodnotové spektrum výrobků.

Zelená dohoda nesmí jít na úkor české ekonomiky

Dopady Zelené dohody pro Evropu na průmysl a další překážky vnitřního trhu Evropské unie. Hlavní témata, kterými se zabývala Rada pro konkurenceschopnost v Bruselu.

Zelený úděl: Cesta ke zmaru a totalitě

EU nemá přesvědčivé odpovědi na své vnitřní problémy, proto bude pod vedením nové předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové raději zachraňovat planetu.

Bezuhlíková Evropa sníží emise CO2 odesetiny procenta

"Vždycky jsem chtěl studovat chemii a pracovat v tomto oboru," říká v rozhovoru pro Petrol magazín ředitel Svazu chemického průmyslu a Osobnost české petrochemie za rok 2019 Ivan Souček.

Petrol Magazín

Aktuální vydání2021/04 Téma číslaČerpací stanice pro lodní dopravu
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek