2. 4. 2014
Česká značka čerpacích stanic Benzina získala nezávislé
ocenění Czech Superbrands Award 2014, které je udělováno na základě
spotřebitelského průzkumu společnosti Gfk a následné volby odborné
poroty. Stejné ocenění obdržela také značka MOGUL z produkce
společnosti Paramo.
"Ocenění Superbrand nás velmi těší, mimo jiné také proto, že se
na jeho udílení podílejí vedle odborné poroty i sami spotřebitelé.
Ocenění Superbrands Award je jedním z nejrozšířenějších systémů
hodnocení značek na světě, v současnosti se předává v 88
zemích světa,"reagovala na zisk ocenění vedoucí oddělení marketingu
Benziny Agnieszka Bobrukiewiczová.
"MOGUL je tuzemskou jedničkou na trhu olejů, ve svých autech ho
používá až třetina řidičů. Velmi si ceníme důvěry, která je do naší
značky spolu s tímto oceněním vložena. Získané ocenění dokládá
skutečnost, že v případě motorových olejů jsou Češi patrioti a
dávají přednost domácí kvalitě,"doplňuje Marek Gladysz, obchodní
ředitelspolečnosti PARAMO.
Superbrands jako mezinárodní známka kvality
Ocenění Superbrands Award vzniklo před více než patnácti lety ve
Velké Británii a dnes je uznáváno jako speciální ocenění v 88
zemích na pěti kontinentech, při hodnocení značek vždy vychází ze
stejných kritérií. Cena Superbrands Award oceňuje značky v daném
regionu na základě preference zákazníků a názoru odborné poroty.
Při nominaci značek vycházejí organizátoři z databáze všech
registrovaných obchodních značek, kterou pro tento účel uvolní
český patentový úřad (Úřad průmyslového vlastnictví). Následnou
filtrací společností Bisnode, předního světového poskytovatele
obchodních informací, se vytvoří seznam nominovaných kandidátů.
Dalším krokem je spotřebitelský průzkum, jeden z nejdůležitějších
prvků výběrového řízení. Prostřednictvím celostátního průzkumu GfK
Czech na základě známosti a obliby se výběr zúží na seznam
semifinalistů. Konečné slovo o udělení titulu Superbrands v daném
roce má pak expertní skupina Brand Council, odborná komise, do níž
jsou vybíráni vysoce uznávaní experti. Komise používá při udílení
titulu Superbrands kritéria jako síla a známost značky, loajalita
zákazníků či reputace a tradice.
Autor: TK , Zdroj: Benzina