20. 11. 2020
Retailová síť Benzina ORLEN v šestém ročníku soutěže o
nejdůvěryhodnější značku roku potvrdila prvenství v České republice
a získala prestižní titul už počtvrté v řadě. Lídr českého
trhu uspěl po loňském spuštění co-brandingové kampaně akcentující
příslušnost Benziny k mateřské skupině ORLEN. Se svým 416
čerpacími stanicemi a 25% tržním podílem je Benzina ORLEN největším
hráčem v zemi. Do její slovenské sítě patří dalších 13
čerpacích stanic.

"Triumf v letošním ročníku soutěže Důvěryhodné značky 2020
nás těší v mnoha ohledech. Značka Benzina ORLEN je nejlepší
v mnoha kategoriích trhu. Podle nejnovějších výzkumů je
postavení značky na trhu stabilní a silné. Neustále rosteme
z hlediska povědomí, kvality a důvěryhodnosti. Zákazníci
vnímají naše produkty jako špičkovou kvalitu za dobrou cenu. Značka
Benzina představuje přátelskou společnost, která je blízko svým
zákazníkům a jejich očekáváním. Mezinárodní značka ORLEN je dobře
známa jako inovativní a moderní společnost hledající nová
řešení"říkáTomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny
Unipetrol, do které patří i Benzina."Benzina v tomto hlasování
spotřebitelů letos poprvé zvítězila po co-brandingu do barev
mateřské skupiny ORLEN. Ocenění Důvěryhodná značka 2020 je ale také
odměnou pro všechny pracovníky na našich čerpacích stanicích, kteří
nyní obětavě a s maximálním nasazením pracují v první
linii tak, aby pomohli udržet ekonomiku v chodu a zamezit
šíření koronaviru COVID-19. Vážíme si rovněž přízně našich
zákazníků, kteří respektovali přijatá opatření. I díky nim jsme na
našich čerpacích stanicích nezaznamenali žádné nebezpečné
situace."
Mezi hlavní faktory úspěchu značky Benzina ORLEN patří
dlouhodobé investice do rozvoje služeb pro zákazníky a modernizace
stanic, které každoročně dosahují přibližně jednu miliardu korun.
Benzina ORLEN se i nadále soustředí na rozšiřování konceptu
rychlého občerstvení Stop Cafe. To je nyní dostupné na 310
čerpacích stanicích, což představuje tři čtvrtiny sítě. Právě
občerstvení je nejrychleji rostoucím segmentem, jehož objem prodeje
od roku 2012 narostl o neuvěřitelných 320 %."Význam doplňkového
prodeje se ukázal i během jarního mimořádného stavu, kde
v souvislosti s utlumením mobility v zemi došlo k
plošnému snížení prodeje paliv, nicméně právě doplňkový prodej
zaznamenal meziroční nárůst o desítky procent. V tomto
složitém období fungovaly naše čerpací stanice pro obyvatelstvo
jako alternativní místa pro nákup zboží,"přiblížilMarek Zouvala,
ředitel sítě čerpacích stanic Benzina ORLEN. Lídr českého trhu od
června navíc akceptuje na svých čerpacích stanicích stravenkové
karty pro nákup občerstvení a potravin a na konci září rovněž
spustil novou mobilní aplikaci "Benzina aplikace" nabízející platbu
za tankování paliva přímo u stojanu a věrnostní program.
Agentura Nielsen v průběhu letošního léta a podzimu oslovila
4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů
hodnotil v on-line dotaznících více než 600 značek rozdělených do
65 skupin. V každé kategorii bylo na výběr maximálně 10
nejsilnějších značek z hlediska prodeje. Benzina ORLEN zvítězila v
kategorii Nejdůvěryhodnější značky obchodníků v roce 2020,
v dosavadních šesti ročnících získala prestižní titul již
počtvrté v řadě.
Autor: TZ Benzina, Zdroj: TZ Benzina