Cenová válka čerpacích stanic v Roudnici

Před dvěma týdny vypukla v městě pod horou Říp cenová válka poté, co zde převzala jednu čerpací stanici síť Tank Ono.

CS Tank Ono
Tank Ono na Kutnohorské v Praze 10

Léta se zde bez důkazů hovořilo o kartelové dohodě místních čerpadlářů, nikdo nikdy však nikomu nic nedokázal, a tak si zdejší motoristé "užívali" nejvyšších cen v celém ústeckém kraji. Zlaté časy však provozovatelům místních pump skončily poté, co se provozovatel čerpací stanice Pohona spojil s řetězcem Tank Ono. A ta nasadila okamžitě hodně razantní cenovou politiku stejně jako v jiných částech České republiky. Běžná cena jednoho litru benzínu v Roudnici se pohybuje okolo 37,70 Kč, u "ona" jej však nyní pořídíte za 33,90 Kč. A to je tak podstatný rozdíl, že jej motoristé z širokého okolí okamžitě zaregistrovali a u čerpací stanice se začaly tvořit fronty. Reakce ostatních pumpařů na sebe nenechala dlouho čekat, dvě čerpcí stanice Benzina okamžitě šly s cenami na úroveň Tank Ono, nicméně fronty se i nadále tvoří u nového vetřelce, zatímco u stojanů Benziny nestojí skoro nikdo... Vysoké ceny si zatím drží pouze čerpací stanice Shell, která stojí na přípojce k dálnici D8.

Autor: jk, Zdroj: mojepodřipsko.cz

Diskuse

  • Petr, 16. 8. 2014 08:36: Je vidět, že konkurence na trhu přináší užitek spotřebitelům. Jestěže tu ONO je, jinak by si kartel velkých sítí čerpacích stanice (Benzina, Shell, OMV, Slovnaft...) diktoval ceny a pohonné hmoty by byly mnohem dražší. ONO je navíc ryze česká privátní společnost, velké sítě čerpacích stanic patří zahraničním vlastníkům. Jako hrdý Čech zásadně tankuji jen u ONA.
    • Petr P., 16. 8. 2014 23:19: To je právě ten průšvih, že mnoho takových hrdých tankuje u levných čerpačeka , jako ONo , tím ale přispívají k tomu, že tito taky poctiví ( jak jinak) stále šidí stát na dani a majitelelé mají každý rok nějakou novou pumpu v síti. Ale zkuste si spočítat rentabilitu jejich prodejní strategie a musí vám to být jasné - vy odborníku. Při nákupu nafty za 28,19 na místo , bez DPH , máte cenu s daní 34,10. Většina zákazníků dnes tankuje přes platební karty a čerpadláři platí z každého litru nejméně 25 haléřů bance. Jak pak mohou vydělávat a platit obsluhu ? Odpověděď je jasná, šídí stát i zákazníky. Například prodejem teplé ( řidší) nafty. Jen si to zkuste,jinde budete mít nižší spotřebu. Jenže vy jako poctivý český jouda nechcete slevu zadarmo, že.
    Reagovat na komentář
  • Jirka, 17. 8. 2014 08:15: Však ono se ještě uvidí, jak dlouho jim to vydrží. Kdy už ta Kobra konečně sejme ty co to už 10let organizují. Snad už Babiš všechny sejme, ne jen těch 700 tis. litrů co zabavil tento týden. A zase neřekli, které pumpy to prodávají- to mají takový strach??? A všem co kupují pohoné hmoty, za které není odvedena daň, by měl sebrat socka dávky a důchody!!!!
    • Petr P. , 18. 8. 2014 11:28: Bohužel nemohu souhlasit. Už víc, než 2 desetiletí pracuji v oboru a zatím jsem nezaznamenal, že by byli potrestáni ti, co organizovali porod nafty z LTO. Jen malé ryby, které označil ten, co to vymyslel. Jenže teď sedí na židli státního úředníka a tak se nic neděje. A to je už z roku1992-3. Kdy se to promlčí, pokud už není promlčeno ? A ani páni Ondrové by nemohli takto "šikovně podnikat", kdyby neměli nad sebou hodně silnou ochrannou ruku. Je jisté, ž majetek firmy, který sestává zejména z čs je získaný z obchodu s PHM. Jenže už nikde se nenapíše, že za dobu činnosti firmy dostali tolik pokut, že jsou rekordmany v počtu pokut na počet čerpaček ( přepočteno) . Nejvyšší pokutu dostali a zaplatili ve výši 7 M Kč. K tomu docela dost těch po 1M. A stále fungují. A veřejnost má radost z toho, že neplatí daně a za to prodávají levnější paliva. Jenže levnější nejsou, jen se tak tváří. Ona teplotní kompenzace je prima. Když vezmu 10 litrů nafty za teploty 6 stupňů a ohřeju na 15, získám navíc ( zvětšením objemu, ne váhy) 0,1 litru. ( pro šťouraly - studená nafta při 6 st. může mít hustotu 841, při 15 st. je hustota potom 833,7- zkuste si toi přepočítat) Pkud tedy za den prodají ( jak se rádi chlubí) 1 milion litrů nafty , pak mají doma 8700 litrů nafty. A je téměř jisté, že ač je to v souladu se zákonem o SD, nikdy nedojde k tomu, aby byla situace opačná. Tedy prodávat naftu teplejší, než 15 st. a účtovat zákazníkům adekvátně méně ( při 15 st. ,podle stejného vzorce). Navíc režie jedné čerpačky při nonstop provozu je min. 10000 Kč / den, tedy tolik by měli vydělat , aby byli na 0. A kde berou na investice, opravy, bankovní karty. Doufám, že to čte i někdo z P4R, nebo Celního úřadu a zamyslí se.
    • Jarek, 19. 8. 2014 10:06: Nepopírám, že Tank Ono je i pro mne půlmetrovou osinou kdesi. Ale v zájmu objektivity zkuste alespoň prolétnout zveřejňované účetní výkazy Tank Ono. Najdete tam ledacos, avšak jediné, co může Ondrům kydnout máslo na hlavu, je proklamovaný dostačující pětník z litru, nemají pětník, ale padesátník již dlouhá léta. A k tomu přepočtu, Vy platíte SD z hmoty při 6°C?
    • Jarek, 19. 8. 2014 10:19: Nepopírám, že Tank Ono je i pro mne půlmetrovou osinou kdesi. Ale v zájmu objektivity zkuste alespoň prolétnout zveřejňované účetní výkazy Tank Ono. Najdete tam ledacos, avšak jediné, co může Ondrům kydnout máslo na hlavu, je proklamovaný dostačující pětník z litru, nemají pětník, ale padesátník již dlouhá léta. A k tomu přepočtu, Vy platíte SD z hmoty při 6°C?
    • Petr P., 19. 8. 2014 13:42: Drtivá většina čerpaček v tuzemsku nakupuje naftu a benzín za ceny při 15 stupních ( povinnost ze zákona pro dodavatele) , ale prodává z podzemních nádrží, kde je průměrná teplota kolem 6-7 stupňů. Tedy pohonnou hmotu prodávají při této teplotě a rozdíl jde k tíži čerpačky. A že to není málo je jasné i z toho, že většina čerpaček na toto množství má předpis, který říká, že lze počítat se ztrátou cca 0,5% z nakoupeného zboží. Prakticky to znamená úbytek 5 litrů na každý tisíc litrů. Pokud někdo má marži pod korunu ( většina mimo dálnice, kde mají v okrese ono a pod.) tak to znamená např. u MN 5*28,20 - tedy 141 korun do ztráty a to z cca 999, tedy výsledek je 856 Kč. A Ono prodává po přepočtu na 15 st. , tedy tuto ztrátu přenáší na zákazníka.
    • Petr P., 19. 8. 2014 13:44: Drtivá většina čerpaček v tuzemsku nakupuje naftu a benzín za ceny při 15 stupních ( povinnost ze zákona pro dodavatele) , ale prodává z podzemních nádrží, kde je průměrná teplota kolem 6-7 stupňů. Tedy pohonnou hmotu prodávají při této teplotě a rozdíl jde k tíži čerpačky. A že to není málo je jasné i z toho, že většina čerpaček na toto množství má předpis, který říká, že lze počítat se ztrátou cca 0,5% z nakoupeného zboží. Prakticky to znamená úbytek 5 litrů na každý tisíc litrů. Pokud někdo má marži pod korunu ( většina mimo dálnice, kde mají v okrese ono a pod.) tak to znamená např. u MN 5*28,20 - tedy 141 korun do ztráty a to z cca 999, tedy výsledek je 856 Kč. A Ono prodává po přepočtu na 15 st. , tedy tuto ztrátu přenáší na zákazníka. I přes předpis je ztráta téměř vždy větší, ušetřit se tím nedá.
    Reagovat na komentář
  • Jirka, 19. 8. 2014 17:01: Chtěl bych se zeptat, tady píšete, že má Ono 0,50 z litru. Jak je možný, že poplatek z karet je 1,7%, což je 0,59 Kč a CCS je 2% - 0,70 Kč. Že by někdo platil jen 0,25Kč- to je utopie. tomu nevěřím ani náhodou. Takhle malou provizi z karet, žádná banka nenabízí - to je míň jak 0,75%.
    • Petr P., 19. 8. 2014 23:08: Špatně chápete. Šéfoné ONO říkají, že jim stačí jen 50 haléřů z litru. Že šidí stát o další cca 2-3 koruny o tom pomlčí. To se jim to pak funguje. Náklady na provoz čerpačky jsou na úrovni cca 70-90 hal na litr prodané pohonné hmoty, záleží na množství zaměstnanců a otevírací době. Nákladem jse např. mzdy a odvody za zaměstnance, údržba, voda, elektřina, odvoz popelnic za směsný odpad, za nebezpečný odpad, zimní údržba, revize zřízení, servis stojanů a nádrží, úkapy a odpary, ztratné, bankovní poplatky, úklid a další. Dnes už se na čerpačce dá jen přežít, ale vydělat těžké prachy - to už dávno ne.
    • Carlo, 20. 8. 2014 10:52: provize pro tank ONO za platby kartou budou cca 1%, na některé karty i méně.
    • Petr P. , 21. 8. 2014 11:40: Proč by měly být ? Velké , berevné firmy, co mají opravdu velkou síť čs mají poplatky přes 1,6%, přitom jrjich pozice u bank j mnohem silnější. Navíc stále platí, že provozovat čerpačku s marží ( bez odečtu nákladů) pod 1 Kč je nesmysl a stav, který se nedá dlouhodobě udržet. Když tomu tak rozumíte, napište, prosím, jaký máte nákup a marži, příp. poplatky z karet u vás. Nebo jen plácáte a nejste ani z oboru?
    • Jarek, 22. 8. 2014 08:57: Petře, zjevně jste z oboru, ale patrně jste usnul před deseti lety. 1,6% už nedostávají ani malé čerpačky. I přes respekt k tomu, že papír snese všechno, znovu doporučuji si projít auditované účetní výkazy Tank Ono, ten padesátník jim stačí k tvorbě hezkého zisku, byť na investice patrně sbírají finance "zvenku". Doplně si ekonomické vzdělání, vázat fixní náklady fixně na výtoč je přinejmenším diskutabilní.
    • Petr P. , 22. 8. 2014 18:33: I kdyby to bylo, jak se snažíte tvrdit, že platí provizi bance ve výši 1% z částky, tak to stejně je z litru nafty cca 34 haléřů. Tedy při marži 50 haléřů mi zbývá na zbylé náklady jen 16 haléřů. Ale kde berete jistotu, že mají 50 haléřů zisk ? Znám nákupní ceny po týdnech za posledních 20 let a tedy umím spočítat prodejní marži. Nevěřím, že nakupují o 50 haléřů levněji, než např. OMV, Shel , nebo Benzina. A proč by to tak mělo být ? Nezlobte se, ale auditované výkazy nejsou problém, když dokáží kouzlit s cenami už 15 lrt, že .
    • Jirka, 22. 8. 2014 18:55: To rozhodně - 1% Dnes jsem mluvil s ČS - 1,7% ani o píď míň. Když vracej z nákupu kartou 1%- tak to ani jinak být nemůže. A ty vagóny a návěsy nezdaněný nafty a benzínu se asi vypařej - nebo je snad prodává nějaká pumpa kámošům ze dvora- to těžko. Tomu snad nemůže nikdo věřit????
    Reagovat na komentář
Přidat nový komentář

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek