3. 7. 2014
Novou řadu displejů vhodných pro rychlou rekonstrukci
cenových totemů a další novinky z produkce české společnosti
GEMA na výstavě UNITI Expo přestavil její obchodní ředitel Jiří
Šedivý.

Jednoduchost, design a vstřícná cena
UNITI expo je prvním ročníkem akce, která je nová a pro
vystavovatele znamenala krok do neznáma. Co vás vedlo
k rozhodnutí zúčastnit se?
V podstatě v době, kdy jsme se dozvěděli o UNITI, jsme
se informovali u různých našich partnerů i konkurentů, pomalu jsme
sondovali trh a zjistili jsme, že všichni naši konkurenti na
výstavu jdou, proto jsme samozřejmě neváhali. To bylo poměrně
rychlé rozhodnutí. Musím konstatovat, že výstava je opravdu dobře
zorganizovaná, je to velmi pěkné výstaviště, má jednoduchý příjezd,
vstup, sympatickou stavbu stánků atd.
S čím novým přicházíte před evropské
publikum?
Přicházíme s řešením jednoduchého, designově čistého a
levného cenového ukazatele. Trh si něco podobného žádá. Neměli jsme
ho v nabídce, tak jsme vyvinuli řešení, které by mělo být pro
zákazníky cenově velmi výhodné.
Je trend uplatňování levných cenových ukazatelů obvyklý
v celé Evropě i v době, kdy je již ve většině zemí
hospodářská recese zažehnaná?
Myslím si, že tento trend již dříve začal především u výdejních
stojanů a u technologií, které jsou na čerpacích stanicích dražší a
složitější. Před 4, 5 lety v rámci celkového zefektivnění
produkce museli výrobci výdejní stojany podstatně inovovat a
konstrukčně zjednodušit. Cenově jsou stojany dnes někde kolem
polovičky tehdejší ceny. Totemy, atiky a další prvky orientačních a
reklamních systémů na čerpací stanici přišly na řadu následně.
Jednoznačnými atributy tohoto trendu jsou jednodušší a
spolehlivější řešení s dlouhou životností, s nízkými
provozními náklady - snadno udržovatelné se sníženou spotřebou a ve
výsledku z pohledu pořizovací ceny tedy podstatně
levnější.
Ze starého totemu nový za jeden den
Je nový koncept cenového ukazatele vhodný například i
pro rekonstrukce čerpacích stanic, které v současnosti
představují významnou část poptávky?
Ano, jsou to ploché cenové LED displeje, bez krycích plexiskel,
která často v denních podmínkách způsobují odlesky a ztěžují
viditelnost zobrazovačů. Nové displeje se zalitými LED diodami jsou
velice subtilní a dají se jednoduše montovat přímo na povrch
starých totemů bez jakýchkoli zásahů do nosné konstrukce.
Revitalizace starého totemu na moderní cenový poutač je hotova za
několik hodin. Displeje máme již dva roky v nasazení na
několika pilotních aplikacích a během té doby jsme ověřili jejich
technický a obchodní potenciál. Displeje se osvědčily a nyní je
začínáme masově propagovat.
Velkoplošný displej - budoucí trend
Součástí hlavního exponátu na vašem stánku - cenového
totemu je velkoplošný venkovní barevný LED zobrazovač, na kterém se
promítají různá animovaná reklamní sdělení. Naleznou tyto
zobrazovače na čerpacích stanicích uplatnění?
Velkoplošné zobrazovače se na totemech zatím moc neuplatnily,
nicméně je zákazníci masově poptávají. Vystavujeme tady novou
generaci a jsme na 20 % ceny oproti automechanice před dvěma lety.
Předpokládáme, že se reálně panely začnou používat zejména
v Německu a v Rakousku. Tomu nahrává i nesrovnatelně
lepší kvalita zobrazení. Před několika lety byl počet bodů
obrazovky poměrně malý, dnes je kvalita zobrazení srovnatelná
v podstatě s monitorem. Šíře využití se tím výrazně
mění, provozovatel na displeji může kromě grafických slajdů
promítat třeba i reklamní klipy.
Autor: PR, Zdroj: PETROLmedia