ČEZ postavil stovku dobíjecích stojanů pro elektroauta

ČEZ OC Haná

ČEZ postavil stovku dobíjecích stojanů pro elektroauta

Takřka 100 nových dobíjecích stojanů, celkový výkon všech stanic téměř 58 MW a více než 50procentní meziroční růst celkově načerpané bezemisní elektřiny. To je vysvědčení, které na konci 1. pololetí vystavili řidiči elektroaut službě futurego. Klíčem k dalšímu růstu elektromobility v ČR zůstává pokračující výstavba velkých hubů s větším počtem stojanů a vysokorychlostních stanic schopných během 10 minut doplnit baterie aut pro dalších 150 km jízdy. Síť ČEZ roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.

Za první šest měsíců přibylo v České republice více než pět tisíc čistě bateriových elektromobilů, přes 1500 jen za červen. Celkově už se počet e-aut na českých silnících dotýká 30tisícové hranice a podobný je i počet různých typů hybridních aut. ČEZ jde tomuto dynamickému vývoji vstříc výstavbou desítek nových stanic napříč zemí. Počet stojanů ve své veřejné síti zatím letos zvedl z 660 na 754. Řidiči od Chebu po Třinec načerpali rekordních více než 3,5 milionu kWh certifikované zelené elektřiny, o 53 % více než za stejné období loňského roku a více než za celý rok 2021.

"Stavíme nové stanice, zvyšujeme výkony stojanů a vylepšujeme navazující služby pro zákazníky. Po loňských rekordních 144 nových stanicích máme teď v půlce roku dobře našlápnuto k překonání hranice 180 letos zprovozněných stojanů. Těší nás zájem zákazníků, který přičítáme i lednovému zlevnění nejvyužívanějších dobíjecích tarifů až o 35 procent," říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani. "Řidičům chceme také zpřístupňovat dobíjecí stojany po celé Evropě. V tuto chvíli spolupracujeme s více než 20 roamingovými partnery a nabízíme přes 25 tisíc dobíjecích bodů. Do konce roku plánujeme počet roamingových dobíjecích bodů zdvojnásobit na minimálně 50 tisíc."

Řidiči u ČEZ načerpají energii v průměru nejrychleji v celé ČR, a to díky nejvyššímu výkonu celé sítě stojanů, který se koncem června vyšplhal na 58 MW. Stojí za tím hlavně výstavba dobíjecích míst s větším počtem stojanů a nových ultrarychlých stanic o výkonu 320 až 360 kW. Stojanů, u kterých lidé během 10 minut doplní energii potřebnou na dalších 150 km jízdy, nabízí ČEZ v tuto chvíli 61 a do konce roku chce výrazně překonat hranici stovky provozovaných ultrafastů. Kombinace velkých hubů a ultrarychlých stanic znamená, že řidiči většinou nemusí čekat na volnou stanici a začínají okamžitě a rychle dobíjet.

"Řidiči dnes při jednom zastavení dobijí v průměru více než 20 kWh a nechtějí přitom ztrácet čas. Řešením je další výstavba ultrarychlých stojanů. Daří se nám držet tempo jejich instalací, koncem roku bychom jich rádi provozovali přes sto. Aby to dávalo smysl, musí tyto stanice fungovat v kvalitních lokalitách, proto velké ultrarychlé huby v nejbližších měsících spustíme na páteřních tazích jako jsou dálnice D1 nebo budoucí dálnice D35. Platí, že alespoň jeden ultrarychlý stojan by měl být v každém nově spouštěném dobíjecím hubu. Jen tak se podaří výrazně snížit čas, který řidiči tráví dobíjením nebo čekáním na něj," říká ředitel elektromobility ČEZ Tomáš Dzurilla.

Zdroj: TZ

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/03 Téma číslaUNITI
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek