12. 6. 2014
Na českém trhu se začal prodávat další elektromobil
značky Volkswagen. Po modelu e-up! přichází také e-Golf. V základní
výbavě přijde na 899 900 korun včetně DPH.

Volkswagen e-Golf na první pohled nerozeznáte od konvenčního
Golfu se spalovacím motorem. V detailu se však liší světlomety
s LED, které tvoří oblouk v předním nárazníku, upravenými
zadním sdruženými světly nebo modrými logy. Modré prvky pak od
standardních verzí odlišuje i interiér, který má především upravené
ovládání a kontrolní přístroje. Palubní počítač s barevným
multifunkčním ukazatelem poskytuje řidiči důležité provozní
informace včetně aktuální a průměrné spotřeby energie, stupně
rekuperace, zbývajícího dojezdu a úrovně nabití akumulátoru.
Elektromotor o výkonu 85 kW zajišťuje e-Golfu odpovídající
dynamiku. Z klidu na rychlost 60 km/h akceleruje za 4,2 s,
nejvyšší rychlost je 140 km/h. S plně nabitou sadou
akumulátorů o kapacitě 24,2 kWh má díky průměrné spotřebě energie
12,7 kWh/100 km akční rádius až 190 kilometrů. Tato hodnota ovšem
odpovídá ideálním podmínkám, což znamená, že je e-Golf dosáhne
například s vypnutým topením nebo klimatizací. Z praxe
víme, že se spotřeba elektrické energie u takto výkonných a velkých
elektromobilů pohybuje okolo hodnoty 16-18 kWh a hodně záleží na
profilu trasy i venkovní teplotě. Z běžné domácí elektrické
zásuvky (8 A) trvá nabíjecí proces na 100 % kapacity přibližně
třináct hodin, nástěnná nabíječka z nabídky příslušenství
Volkswagen to zvládne za osm hodin a při rychlonabíjení u veřejné
nabíjecí stanice, kterých však u nás mnoho není, by mělo být 80 %
kapacity akumulátoru dosaženo za 30 minut. Součástí sériové výbavy
jsou samozřejmě nabíjecí kabely.
Efektivitu využívání elektrické energie může řidič ma palubě
e-Golfu ovlivňovat stylem jízdy a také volbou úspornějších jízdních
režimu ECO a ECO+. V módu ECO+ se sníží výkon elektromotoru a
vypne se klimatizace s cílem maximalizovat dojezd. Méně
dramatický kompromis mezi dojezdem, pohodlím a dynamikou
představuje režim ECO, u něhož je nejvyšší rychlost snížena na 115
km/h a klimatizace pracuje se sníženým výkonem. Řidič má ovšem i
v těchto režimech kdykoli k dispozici maximální dynamiku,
pokud potřebuje například bezpečně předjet pomalejší vozidlo.
Čtyřdveřový e-Golf přijde na 899 900 Kč, ale
jeho základní výbava je sama o sobě velmi bohatá. Zahrnuje
mimo jiné samočinnou klimatizaci, tempomat, palubní počítač,
navigační systém Discover Pro, mobilní informační služby CarNet a
systém preventivní ochrany cestujících PreCrash. Do základní
ceny patří i dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu
nad rámec omezeného dojezdu. Dojde-li například na cestě
k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu
k nejbližší nabíjecí stanici bezplatně až třikrát za rok během
prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si pak může
zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu
s konvenčním spalovacím motorem na 10 dní v roce.
Od konce letošního roku bude na přání k dispozici aplikace
CarNet e-Remote, s níž bude uživatel moci například zahájit a
ukončit proces nabíjení nebo aktivovat klimatizaci či topení
prostřednictvím svého mobilního telefonu. Na jeho displeji přitom
může sledovat úroveň nabití a jí odpovídající dojezd i zbývající
dobu nabíjení. Příkladem dalších praktických funkcí je lokalizace
zaparkovaného vozidla. Po registraci může uživatel používat
aplikaci CarNet e-Remote první rok bezplatně.
Volkswagen e-Golf si bude možné objednat jen u "autorizovaných
prodejců elektromobilů značky Volkswagen". U nás jsou mají toto
oprávnění pouze společnosti Auto Jarov a Porsche Brno.
Autor: jk, Zdroj: Volkswagen