Další elektromobil na českém trhu

Na českém trhu se začal prodávat další elektromobil značky Volkswagen. Po modelu e-up! přichází také e-Golf. V základní výbavě přijde na 899 900 korun včetně DPH.

VW e-Golf 2

Volkswagen e-Golf na první pohled nerozeznáte od konvenčního Golfu se spalovacím motorem. V detailu se však liší světlomety s LED, které tvoří oblouk v předním nárazníku, upravenými zadním sdruženými světly nebo modrými logy. Modré prvky pak od standardních verzí odlišuje i interiér, který má především upravené ovládání a kontrolní přístroje. Palubní počítač s barevným multifunkčním ukazatelem poskytuje řidiči důležité provozní informace včetně aktuální a průměrné spotřeby energie, stupně rekuperace, zbývajícího dojezdu a úrovně nabití akumulátoru.
Elektromotor o výkonu 85 kW zajišťuje e-Golfu odpovídající dynamiku. Z klidu na rychlost 60 km/h akceleruje za 4,2 s, nejvyšší rychlost je 140 km/h. S plně nabitou sadou akumulátorů o kapacitě 24,2 kWh má díky průměrné spotřebě energie 12,7 kWh/100 km akční rádius až 190 kilometrů. Tato hodnota ovšem odpovídá ideálním podmínkám, což znamená, že je e-Golf dosáhne například s vypnutým topením nebo klimatizací. Z praxe víme, že se spotřeba elektrické energie u takto výkonných a velkých elektromobilů pohybuje okolo hodnoty 16-18 kWh a hodně záleží na profilu trasy i venkovní teplotě. Z běžné domácí elektrické zásuvky (8 A) trvá nabíjecí proces na 100 % kapacity přibližně třináct hodin, nástěnná nabíječka z nabídky příslušenství Volkswagen to zvládne za osm hodin a při rychlonabíjení u veřejné nabíjecí stanice, kterých však u nás mnoho není, by mělo být 80 % kapacity akumulátoru dosaženo za 30 minut. Součástí sériové výbavy jsou samozřejmě nabíjecí kabely.
Efektivitu využívání elektrické energie může řidič ma palubě e-Golfu ovlivňovat stylem jízdy a také volbou úspornějších jízdních režimu ECO a ECO+. V módu ECO+ se sníží výkon elektromotoru a vypne se klimatizace s cílem maximalizovat dojezd. Méně dramatický kompromis mezi dojezdem, pohodlím a dynamikou představuje režim ECO, u něhož je nejvyšší rychlost snížena na 115 km/h a klimatizace pracuje se sníženým výkonem. Řidič má ovšem i v těchto režimech kdykoli k dispozici maximální dynamiku, pokud potřebuje například bezpečně předjet pomalejší vozidlo.
Čtyřdveřový e-Golf přijde na 899 900 Kč, ale jeho základní výbava je sama o sobě velmi bohatá. Zahrnuje mimo jiné samočinnou klimatizaci, tempomat, palubní počítač, navigační systém Discover Pro, mobilní informační služby CarNet a systém preventivní ochrany cestujících PreCrash. Do základní ceny patří i dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu nad rámec omezeného dojezdu. Dojde-li například na cestě k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici bezplatně až třikrát za rok během prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si pak může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním spalovacím motorem na 10 dní v roce.
Od konce letošního roku bude na přání k dispozici aplikace CarNet e-Remote, s níž bude uživatel moci například zahájit a ukončit proces nabíjení nebo aktivovat klimatizaci či topení prostřednictvím svého mobilního telefonu. Na jeho displeji přitom může sledovat úroveň nabití a jí odpovídající dojezd i zbývající dobu nabíjení. Příkladem dalších praktických funkcí je lokalizace zaparkovaného vozidla. Po registraci může uživatel používat aplikaci CarNet e-Remote první rok bezplatně.
Volkswagen e-Golf si bude možné objednat jen u "autorizovaných prodejců elektromobilů značky Volkswagen". U nás jsou mají toto oprávnění pouze společnosti Auto Jarov a Porsche Brno.

Autor: jk, Zdroj: Volkswagen

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek