Dvacetimilionová kauce schválena, Zeman ji také podepsal

Novela zákona o pohonných hmotách, jejíž součástí je i diskutovaná kauce 20 milionů korun pro distributory pohonných hmot byla schválena i prezidentem Zemanem, takže již nic nebrání tomu, aby vstoupila v platnost.

Ledopa
Novela míří na nepoctivé obchoníky s pohonnými hmotami, ale pravděpodobně zasáhne i ty poctivé


Novela tohoto zákona by měla účinněji bránit daňovým podvodům vznikajícím při přeprodávání PHM v řetězcích účelově založených firem, které pak cíleně zkrachují a nezaplatí daň z přidané hodnoty. Právě kvůli tomu musí taková firma složit před tím, než začne podnikat kauci 20 milionů korun. Zatímco finanční a celní úřad stejně jako velké ropné společnosti jako například Unipetrol, který provozuje síť čerpacích stanic Benzina, novelu zákona vítají, zástupci Společenství čerpacích stanic (SČS), někteří daňoví experti ale i lidé z Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se domnívají, že zákon bude mít neblahý vliv na rovnost podnikání v této oblasti a poškodí řadu drobných distributorů, pro které je výše kauce doslova likvidační. Předseda SČS Ivan Indráček už dříve oznámil, že pokud zákon bude schválen, napadne jej u soudu.  
Kromě jiného novela zákona stanovuje, že distribuce pohonných hmot je koncesovanou živností a zápis do registru distributorů již nebude automatický. Než k němu dojde, musí splnění zákonných podmínek posoudit celní úřad, který má nově možnost registraci také zrušit. Za distribuci pohonných hmot bez registrace by měla hrozit pokuta až do výše zmíněné kauce. Zákon vstoupí v účinnost první den druhého měsíce od vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Autor: jk

Diskuse

  • Janíček, 19. 7. 2013 12:17: Koukám že už nikdo nemá chut se k týhle prasárně ani vyjadřovat.Tohle je snad nejprolobovanější zákon ,kterej kdy byl u nás shválenej.A začíná éra legalních podvodů.Sláva naší vládě a panu prezidentovi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • borec, 19. 7. 2013 14:23: sláva jím, sláva jím
    Reagovat na komentář
  • Petr, 21. 7. 2013 22:28: Nikdo z orgánů státní správy nechce konat s odkazem na vyšší orgán ( GŘ Cel, MF) a přehazují si to stále sem a tam. Stačilo by, aby každý dovozce musel přiznat množství a produkt, který dodváží do 48 hodin a nesměl by dříve stočit jinde, než v Celním skladě Čepro, aniž by prokázal, že je zaplaceno DPH a SPD. Ideální by bylo, kdyby měl dopravce složenou kauci a z té se mu daně odečítaly. Např. by 1. den v měsíci uhradil kauci ve výši 10 M a za každou cisternu by mu klesla o cca 437000 Kč, tedy mohl by dovézt cca 22 cisteren. Pak by opět uhradil 10M a mohl by vézt další. Kontrola by byla jednoduchá. Na každém hraničním přechodu stačí instalovat kameru, která váží projíždějící auta. Pak už jen porovnat deklarovanou a skutečnou váhu nákladu. Píši schválně dopravce, ten má auta a má zájem jezdit, ne aby o auta, nebo licenci přišel, kdyby nezaplatil. Distributoři - dovozci by museli najít způsob, jak švindlovat jinak, po starém způsobu by to už nešlo.
    • Petr, 21. 7. 2013 22:30: Nikdo z orgánů státní správy nechce konat s odkazem na vyšší orgán ( GŘ Cel, MF) a přehazují si to stále sem a tam. Stačilo by, aby každý dovozce musel přiznat množství a produkt, který dodváží do 48 hodin a nesměl by dříve stočit jinde, než v Celním skladě Čepro, aniž by prokázal, že je zaplaceno DPH a SPD. Ideální by bylo, kdyby měl dopravce složenou kauci a z té se mu daně odečítaly. Např. by 1. den v měsíci uhradil kauci ve výši 10 M a za každou cisternu by mu klesla o cca 437000 Kč, tedy mohl by dovézt cca 22 cisteren. Pak by opět uhradil 10M a mohl by vézt další. Kontrola by byla jednoduchá. Na každém hraničním přechodu stačí instalovat kameru, která váží projíždějící auta. Pak už jen porovnat deklarovanou a skutečnou váhu nákladu. Píši schválně dopravce, ten má auta a má zájem jezdit, ne aby o auta, nebo licenci přišel, kdyby nezaplatil. Distributoři - dovozci by museli najít způsob, jak švindlovat jinak, po starém způsobu by to už nešlo. Dopravci by pak jím uhrazené daně zpětně proplatil obchodník - zadavatel dopravy.
    • Jarek, 24. 7. 2013 08:30: Zbytečně složité a neřešící. Fungovalo by to jako doposud. Systém daňových skladů je funkční, cisterna ještě nevyjede z brány rafinerie kdekoliv v EU a celníci mají v systému veškeré údaje. Místo kontrol domkařů spalujících topný olej a dodržování hájení mořských ryb by se celníci vrátili na hranici a nepustili cisternu, za kterou by nebylo odvedeno DPH a SD, zajištění by bylo průběžné a dalo se doplácet. Současný systém, kdy můžete vesele dovážet skoro dva měsíce bez zajištění a celníci "nemohou" konat je o něco méně stupidní než právě schválený systém.
    • Petr, 24. 7. 2013 09:21: Stát , to jen jen parta mocných, v tomto případě je to zcela evidentní a komu se to hodí je jasné. Prostě stát nerchce vybíra daně, ale regulovat trh.Zejména ti poctiví, menší, ti jim nic na volby nedají, tak pryč s nimi....
    Reagovat na komentář
  • Petr, 30. 7. 2013 17:06: Dobrý den, nevíte někdo jak se dostat na ceny ONA. Dnes má MN 34,50 a BA95 34,90. Přitom mně říkali řidiči cisteren, že Ono bere z Čepra?
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek