27. 6. 2013
V Le Mans vyhrávají hybridy, elektromotor dnes
pomáhá i formuli 1 nebo nejrychlejšímu Ferrari a elektromobily
samozřejmě překonávají i rychlostní rekordy. Podnikatel Paul
Drayson dosáhl předevčírem oficiálního rychlostního rekordu, když
jel se svým speciálem Drayson B12 69/EV rychlostí 328,604
km/h.

Jde o oficiální "FIA World Electric Land Speed Record",
k jeho ustanovení došlo na letecké základně RAF v Elvingtonu.
Drayson překonal již notně vousatý rekord z roku 1974, který držel
speciál Battery Box postavený firmou General Electric. Jeho hodnota
byla 281,635 km/h. Podle Draysona není zrovna jednoduché
postavit čistokrevný elektromobil vážící méně než tunu, které
dosáhne rychlosti okolo 300 km/h.
Ke svému pokusu použil závodní speciál Lola kategorie LMP1 na
závody typu 24 hodin Le Mans. Ten původně poháněl klasický
spalovací desetiválec Judd, který Drayson nahradil čtyřmi
elektromotory (dva na obě zadní kola) o celkovém výkonu 480 kW a
doplnil baterií o kapacitě 20 kWh. Její dobíjení je bezdrátové přes
systém QualcommHalo.
Autor: jk, Zdroj: hybrid.cz