11. 2. 2013
Malá pobaltská republika, která se raději hlásí ke
Skandinávii. Ekonomický zázrak, který se nebojí zavádět drastická
opatření - směrem k růstu. A zároveň stát totálně nadšený pro
moderní technologie.
Estonskou elektromobilitu
podporuje automobilka Nissan, která se snaží prodat v Evropě svůj
elektromobil Leaf
Estonsko má pouhých 1,3 mil. obyvatel, z toho 400 tisíc žije v
hlavním městě Tallinu. Země od 1. ledna 2011 využívá euro a zároveň
je popisována jako nejpokrokovější co do využívání internetu.
V současné době vytváří díky společnostem Nissan a
ABB národní síť dobíjecích stanic pro elektromobily. Jde
celkem o 700 dobíjecích stanic, z toho 200 jsou
rychlodobíječky.
"Všechno to začalo 500 elektromobily pro veřejné služby," říká ve
videu estonský ministr ekonomiky Jarmo Tuisk. "Od začátku bylo
jasné, že musíme nabídnout také infrastrukturu."
Estonsko protíná 30 000 km silnic - více než dvě třetiny sídel
mají méně než 3000 obyvatel. Celková rozloha země je 45 227
km2, tedy o něco menší než samotné Čechy.
Ironií osudu je, že Estonsko si vyrábí 75 % elektřiny, kterou
spotřebuje. Bohužel, přes 85 % této elektřiny vyrábějí elektrárny z
lokálně těžené ropné břidlice, které obrovským způsobem zatěžují
ovzduší. Obnovitelné zdroje energie zajišťují asi 9 % spotřeby.
Autor: Jan Horčík, Zdroj: Hybrid.cz