Estonsko buduje síť rychlodobíjecích stanic

Malá pobaltská republika, která se raději hlásí ke Skandinávii. Ekonomický zázrak, který se nebojí zavádět drastická opatření - směrem k růstu. A zároveň stát totálně nadšený pro moderní technologie.

Nissan Leaf

Estonskou elektromobilitu podporuje automobilka Nissan, která se snaží prodat v Evropě svůj elektromobil Leaf

Estonsko má pouhých 1,3 mil. obyvatel, z toho 400 tisíc žije v hlavním městě Tallinu. Země od 1. ledna 2011 využívá euro a zároveň je popisována jako nejpokrokovější co do využívání internetu.
V současné době vytváří díky společnostem Nissan  a ABB národní síť dobíjecích stanic  pro elektromobily. Jde celkem o 700 dobíjecích stanic, z toho 200 jsou rychlodobíječky.
"Všechno to začalo 500 elektromobily pro veřejné služby," říká ve videu estonský ministr ekonomiky Jarmo Tuisk. "Od začátku bylo jasné, že musíme nabídnout také infrastrukturu."
Estonsko protíná 30 000 km silnic - více než dvě třetiny sídel mají méně než 3000 obyvatel. Celková rozloha země je 45 227 km2, tedy o něco menší než samotné Čechy.
Ironií osudu je, že Estonsko si vyrábí 75 % elektřiny, kterou spotřebuje. Bohužel, přes 85 % této elektřiny vyrábějí elektrárny z lokálně těžené ropné břidlice, které obrovským způsobem zatěžují ovzduší. Obnovitelné zdroje energie zajišťují asi 9 % spotřeby.

 



Autor: Jan Horčík, Zdroj: Hybrid.cz

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek