12. 9. 2019
Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad
Mohanem jasně demonstroval, že je připraven na elektrifikovanou
budoucnost. Značka zde představuje svoji zatím nejrozsáhlejší řadu
elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou
tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než
vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní
model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení
- tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo
stoprocentní elektromobil. Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy
18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku
2019.
Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se
elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty
poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory. Tou dobou by
měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion
elektrifikovaných automobilů Ford.
V plně elektrifikované expozici značky Ford ve
Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující
modely:
- Nový Ford Kuga Plug-in
Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako
mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
- Nový Explorer
Plug-in Hybrid a nové
Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a
osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na
elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou
vybaveny i tradičním spalovacím motorem
- Nová Puma
Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky
mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2,
hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu
je poprvé k vidění v provedení Titanium X
- Ford Mondeo
Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí
představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a
v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický
pohon
V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované
Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford
předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití
až 600 km.*
Bezproblémové nabíjení
Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším
partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované
vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat
instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify
se "zelenou" elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů.
Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.
Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými
společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude
stejné služby zajišťovat Centrica.
Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 procent vyšší nabíjecí
výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí
až o třetinu.
Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která
provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek
a placení za nabíjení. Ve spolupráci se společností NewMotion tak
Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné
z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě.
Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích
míst.
Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní
aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky
Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.
Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem
konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po
Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350
kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení,
což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.
Elektrifikace na vlastní kůži
Ford nabídne návštěvníkům autosalonu možnost vyzkoušet nový
program Go Electric, jehož cílem je pomoci široké veřejnosti lépe
pochopit elektrifikované automobily. Tvoří ho následující
sekce:
- První simulátor akcelerace elektromobilu na světě. Zákazníci
v něm poznají radost z lineárního zrychlování vozu
poháněného elektřinou
- Rozšířená realita vysvětlující princip různých typů
elektrifikovaného pohonu od 48V mild-hybridu v novém Fordu
Puma až po čistě elektrický pohon připravovaného SUV
- Interaktivní dotykové obrazovky. Zákazníci se jejich
prostřednictvím dozvědí, který druh elektrifikovaného pohonu je
nejvhodnější právě pro ně
- Interaktivní výstava nabíjecích zařízení. Návštěvníci díky ní
lépe pochopí, jak rychle lze v různých situacích nabíjet
plug-in hybridní i plně elektrické vozy.
Program Go Electric bude možné ve Frankfurtu absolvovat do 22.
září, kdy se vydá na evropské turné. V jeho rámci postupně
zavítá do Janova, Paříže, Madridu a Londýna.
- Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km,
spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
- Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km,
spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
- Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km,
spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
- Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km,
spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
- Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75
g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km
*Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí
CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly
naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic
(EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty
spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model,
nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura
umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle
konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva
také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2
patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím
globální oteplování.
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů
řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test
Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový,
realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí
CO2. Od 1. září 2018 WLTP postupně nahrazuje dříve
používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty
zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky
měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám
spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz
může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
Autor: TZ Ford, Zdroj: TZ Ford