2. 2. 2017
České elektrobusy značky SOR svezly za rok svého
působení na trase pravidelné linky BB1 a BB2 již více než 600
tisíc pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se
stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely
elektrobusy přes 40 tisíc kilometrů.

Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské
hromadné dopravy je společným projektem developerské
a investiční společnosti Passerinvest, ČEZu a dopravní
společnosti Arriva, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního
prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru
a okolí.
Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly
v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 poprvé uvedeny do
provozu v únoru 2016 a za své nepřetržité fungování
přepravily více než 600 tisíc cestujících a najely přes 40
tisíc kilometrů.
Jeden elektrobus ujede denně
v průměru 100 km a přepraví na 1 800 cestujících během 50
jízd.
Z nedávného průzkumu společnosti Passerinvest mezi
zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 %
dotazovaných. Nadpoloviční většina respondentů tak dle průzkumu
uvítala zařazení elektrobusů do provozu, jejich šetrnost
k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým
chodem a čistším prostředím.
"Během roku fungování
elektrobusů jsme zaznamenali velký počet kladných ohlasů. Vysoký
počet přepravených cestujících je pro nás důkazem, že jsou naše
bezplatné linky značně využívány nejen zaměstnanci BB Centra, ale
i obyvateli přilehlého okolí. Proto chceme jít touto cestou
i do budoucna
a více tím přispět ke snížení emisí a hlučnosti
v BB Centru a jeho okolí. Důraz na ochranu životního
prostředí je jednou z našich priorit při budování BB
Centra," říká Radim Passer, předseda
představenstva Passerinvest .
"Dlouhodobě
poukazujeme na přínosy elektrického pohonu v individuální
i veřejné dopravě. Jsme proto rádi, že za 12 měsíců provozu
elektrobusů na trase Budějovická - BB Centrum se v praxi
naplno projevily jejich výhody v podobě nulových emisí, nízké
hladiny hluku i ekonomiky provozu. A ještě více nás těší,
že tyto postřehy s námi sdílí většina cestující
veřejnosti," shrnuje výsledky ročního provozu
předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ
Daniel Beneš.
"Elektrobusy se
v každodenním pražském provozu velmi
osvědčily," říká generální ředitel Arriva
Daniel Adamka "Prvotní dětské nemoci se podařilo
velmi rychle odstranit. Každý z elektrobusů má na svém
tachometru už přes 20 tisíc kilometrů, jezdí vždy v pracovní
dny a jejich provozní spolehlivost je velmi dobrá. Jedno
nabití přes noc zajistí bez problému jejich celodenní provoz
s cestujícími mezi Budějovickou a BB Centrem. Elektrobusy
patří do center měst a měly by se do budoucna stát ekologickým
standardem každého většího města," míní
Adamka.
Autor: TZ, Zdroj: ČEZ