4. 8. 2017
Skupina Karlovarských minerálních vod (KMV) dosáhla
výborných výsledků i v 1. pololetí roku 2017, kdy v meziročním
srovnání zvýšila prodeje o 4 % a dosáhla celkového obratu 3,9
miliardy Kč (+ 2 %). Ukazatel EBITDA zůstal na vynikající úrovni
roku 2016. Ekonomický růst i optimistické výhledy umožnily, podruhé
v tomto roce, zvýšit od července 2017 platy zaměstnanců skupiny v
ČR.

"Stabilní ekonomická situace, nízká nezaměstnanost i růst
mezd podporují dobrou náladu spotřebitelů i jejich chování. Lidé
cítí, že si mohou dovolit víc kvalitnějších výrobků než dříve. Celá
skupina KMV dosáhla v 1. pololetí v objemech 4% nárůstu, díky tomu
jsme mohli absorbovat nárůsty cen vstupních surovin i cenu
práce a nemuseli
zvedat ceny výrobků," komentuje výsledky Alessandro Pasquale,
generální ředitel KMV.
Významné je zvýšení zájmu spotřebitelů o balené vody
z portfolia KMV, jejichž objem meziročně vzrostl o 4 %. Nejvíce k
tomu přispěly prodeje přírodních minerálních vod. Pozitivní nálada
spotřebitelů se promítá i do kategorie džusů a ovocných šťáv. Podle
údajů agentury Nielsen v obou kategoriích na českém trhu rostl v 1.
pololetí obrat při současném zachování, resp. poklesu objemu.
Spotřebitelé tedy častěji nakupují kvalitnější a hodnotnější
výrobky, k nimž patří právě výrobky KMV, jako např. džusy Granini
nebo ovocné šťávy YO
či Dobrá voda. K dobrým výsledkům
přispěly i novinky,
jako Veritea, první produkt z celosvětově rostoucí kategorie
pravých vařených čajů dostupný na českém trhu, nebo Poctivá
Citronáda od Poděbradky
s ovocnou šťávou a bez umělých barviv či sladidel.
Výborné průběžné výsledky společnosti promítá KMV i
do platů zaměstnanců v ČR.
V prvních šesti měsících společnost zvýšila platy
zaměstnancům hned dvakrát a to v průměru
o 7,6 % s tím, že u
dělnických pozic se jednalo v průměru o
3.250Kč.
"Je to odměna za vynikající práci a zároveň
tak naplňujeme náš dlouhodobý cíl budovat kvalitní tým, udržet si
dobré zaměstnance a moci získat na konkurenčním trhu práce vysoce
kompetentní pracovníky. Například rychlostí navyšování mzdových
prostředků u dělnických profesí o více než 15 % se KMV staví
významně nad úroveň trhu," říká Alessandro Pasquale.
V 1. pololetí 2017 se zdařila další zahraniční
akvizice - v dubnu 2017 podepsaly KMV dohodu o koupi společnosti
Quadrant Beverages JSC. Po schválení bulharskou Komisí pro ochranu
hospodářské soutěže byla transakce v červenci formálně vypořádána.
Quadrant Beverages JSC je v Bulharsku oficiálním
výrobcem a prodejcem
produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess),
PepsiLipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektary
Prisun a nealkoholické nápoje), výrobcem vody Bellissima a
oficiálním distributorem energetického nápoje
Rockstar.
Dosavadní obchodní ředitel skupiny KMV pan
Martin Cmero byl povýšen do funkce generálního ředitele bulharské
Quadrant Beverages. Jeho hlavním
úkolem je integrovat
firmu do skupiny KMV a zajistit její budoucí vývoj a
růst.
Na Slovensku drží skupina KMV pozici dvojky na
trhu přírodních minerálních vod. V Rakousku je dvojkou v sektoru
přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V
Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních
vod ve společnosti
Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water
Ltd. Na maďarském trhu
se KMV daří adaptovat českou tradici a nabízet tamní minerální vodu
Theodora i v několika ochucených variantách, současně se zde začala
prodávat i česká minerální voda Magnesia.
Autor: TZ, Zdroj: KMV