12. 3. 2014
Při navrhování nových kávových kelímků pro značku Viva
se společnost OMV obrátila na vídeňskou Akademii výtvarných umění
"die Graphische". Na výzvu reagovalo šedesát studentů, kteří
předložili své návrhy nového kelímku. Anketou mezi zaměstnanci a
zákazníky OMV na čerpacích stanicích byly vybrány dva
nejoblíbenější a ty nyní budou používány pro kávu a čaj v
prodejnách Viva v devíti zemích.

Vzhledem k tomu, že v OMV se věnují podpoře mladých lidí, byla
iniciována spolupráce se dvěma ročníky katedry výtvarného designu
na vídeňské Akademii výtvarných umění s cílem navrhnout nový design
pro papírové kelímky Viva. Celkem bylo podáno šedesát návrhů, z
nichž zaměstnanci OMV vybrali pět finalistů a ty předložili
zákazníkům OMV na čerpacích stanicích. Jasně největší ohlas získaly
návrhy studentek Johanny Manscheinové a Ulrike Rossruckerové a
proto se právě s nimi budou zákazníci setkávat ve všech čerpacích
stanicích s občerstvením Viva - od Německa a Rakouska přes Českou
republiku, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko až po Srbsko, Bulharsko a
Rumunsko. Jen tak mimochodem, každý den je na čerpacích stanicích
OMV s pulty Viva vydáno na 40 000 takových kelímků.
Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV ČR, je tvůrčí kvalitou
předložených návrhů nadšená: "Zdá se, že vybrat nejlepší z tolika
skvělých a nápaditých návrhů bylo obtížné nejen pro nás, ale i pro
naše zákazníky. I proto jsme se rozhodli vybrat nikoli jen jeden,
ale hned dva návrhy, které získaly nejvíc hlasů." Giovanni Corsaro,
pedagog z vídeňské Akademie výtvarných umění, vysvětluje: "Vždy
jsme rádi, když nás nějaká firma osloví s konkrétním úkolem,
protože pro naše studenty to znamená zkušenost s praxí. Pro dvě
studentky, jejichž návrhy byly nakonec vybrány, je to obrovský
úspěch, na němž budou moci dále stavět ve své budoucí profesní
kariéře."
Autor: jk, Zdroj: OMV