25. 7. 2014
Coffee koutky se staly důležitou součástí čerpacích
stanic, a protože čerpacích stanic v České republice máme
v řádu stovky, stává se tento příjemný benefit pro řidiče
jedním z rozhodujících faktorů, kde doplnit potřebné
palivo.

Profit provozovatelů, loajalita zákazníků
Mnoho provozovatelů čerpacích stanic přemýšlí nad způsobem, jak
získat dodatečný zdroj příjmů, navýšit svůj profit a počet opětovně
tankujících či vracejících se zákazníků. Jedním z hlavních a
dlouhodobě ověřených způsobů, jak zmíněných cílů dosáhnout, je
nabídnout spotřebitelům kvalitní řešení kávového koutku.
Rozdělení kávových koutků na čerpacích
stanicích
Je zřejmé, že ne každá čerpací stanice může svým zákazníkům
nabídnout to nejlepší a nejpohodlnější řešení s ohledem na své
prostorové možnosti. Avšak bez ohledu na to, co je
v možnostech provozovatele, existuje spousta faktorů, které
lze ovlivnit. Jedná se především o bezporuchovou technologii,
kvalitní suroviny, čisté a pohodlné prostředí pro výdej a konzumaci
nápojů, atraktivní komunikaci a doplňkový sortiment.
Zaměřme se nyní na to, jak lze rozdělit koncepce "kávových
koutků" na trhu. My jsme se soustředili především na kombinaci
vybraného druhu technologie a prostoru pro konzumaci nápojů.
Z tohoto hlediska vidíme dělení konceptů následujícím
způsobem:
1. Základní řešení konceptu "kávového
koutku"
Čerpací stanice s ohledem na prostor využívá vendingový
samoobslužný nápojový automat. Nápoje, které jsou zákazníkům
nabízeny, jsou připravovány především z instantních směsí včetně
kávy. Současným trendem takovéhoto řešení je přechod ke kávě
zrnkové. Spotřebitel většinou nápoj konzumuje mimo čerpací stanici,
případně u malého barového stolku.
2. Kombinované řešení konceptu "kávového
koutku"
Další varianta, se kterou se setkáváme na trhu, je
kombinace vendingového nápojového automatu umístěného na prodejní
ploše stanice a espresso stroje či pákového kávovaru za prodejním
pultem nebo ve speciální sekci určené k výdeji nápojů. Nápoje
z vendingového automatu jsou opět postaveny zejména na
instantních směsích. V rámci druhého výdejního místa má však
zákazník volbu kvalitnějších produktů - např. zrnkové kávy
připravené tradičním způsobem. Obvykle tento koncept bývá
doprovázen rychlou přípravou sladkých nebo slaných snacků. Je zde
vyčleněn i prostor pro samotnou konzumaci v podobě míst pro
sezení.
3. Samoobslužný "Coffee koutek"
V tomto případě je koncept založen na espresso technologii
v kombinaci s chladicím boxem obsahujícím čerstvé mléko.
Stroje jsou umístěny ve speciální sekci čerpací stanice a volba
včetně obsluhy je čistě na zákazníkovi. Součástí daného prostoru
jsou místa k posezení nebo stání a zajímavá nabídka
doplňkového sortimentu v podobě "rychlých" snacků.
4. Gastro provoz
S ohledem na kvalitu odpočinku a šířku nabídky se
v současnosti často podává káva v gastro části ČS. Jedná
se zcela oddělenou restaurační část čerpací stanice určené
k občerstvení. Nápoje jsou připravovány pomocí automatických
strojů nebo pákových kávovarů. Součástí tohoto řešení je
plnohodnotná nabídka jídel, snacky počínaje a dvouchodovým menu
konče. V prostoru se nachází dostatečný prostor k sezení
a často také oddělené toalety.
Provozovatelé - přenechejte vaše starosti
profesionálům
Může se zdát, že příprava jakéhokoliv kávového koutku je snadnou
záležitostí, ale nenechte se mýlit. Je mnoho věcí, které zaberou
více času a starostí, než se na první pohled zdá. Cílem každého
provozovatele čerpací stanice je zajisté maximalizace zisku a
spokojení, opětovně se vracející zákazníci.
Ideálním řešením je pro každého provozovatele čerpací stanice
věnovat čas pouze výběru správného, ideálně jednoho komplexního
dodavatele, který bude schopen zajistit vše potřebné. Mezi leadery
na trhu patří společnost AG FOODS Group, která ve spolupráci
s kávou Jacobs nabízí komplexní řešení kávového koutku,
kvalitní technologie, výtečnou kávu, poradenství a samotnou
realizaci. Společnost AG FOODS Group ve spolupráci se značkou
kávy Jacobs pomůže dosáhnout vyšších zisků.
Autor je marketingovým specialistou
společnosti AG FOODS Group

Autor: Roman Vašíček, Zdroj: PETROLmedia