29. 10. 2014
V Radlíku u Jílového nedaleko za Prahou si mohou
motoristé od letoška umýt své auto v ruční tlakové
bezkontaktní myčce JIMO Jet Wash. Majitel stejnojmenné čerpací
stanice Jiří Moravec vybudoval na volném pozemku za pumpou malý
areál mytí, který nabízí motoristům nadstandardní komfort a
bezprecedentní kvalitu.

Design a maximální funkčnost
Nový komplex ručního mytí se nachází v oploceném areálu,
který se na noc uzavírá. Je sice trochu "za rohem", ale motoristy
k jeho návštěvě účinně směruje nepřehlédnutelný pylon u
silnice a masivní reklamní kampaň čerpací stanice.
Dominantu areálu tvoří kompaktní objekt myčky, který zaujme
netradičním, ale vysoce funkčním architektonickým řešením a
originálním designem. Z obslužného objektu, ve kterém je kromě
skladu umístěna technologie myčky a ČOV, vybíhá mírně zaoblené
makrolonové přestřešení a jakoby se vznáší nad trojicí mycích boxů
oddělených plátěnými přepážkami. Opticky pak prostor mytí výrazně
dělí čtveřice červených sloupků, ve kterých jsou integrovány
ovládací panely myčky, a podélné rampy, na kterých je zavěšeno
mimořádně účinné LED osvětlení umožňující dokonalé mytí ve
večerních hodinách. Zatímco běžně u myček se kabely a tlakové
hadice páskují zevnitř na konstrukci přestřešení, zde jsou veškeré
rozvody elektřiny a tlakové vody vedeny technologickými žlaby a
opláštěním konstrukcí. Výsledkem maximálního důrazu autora designu
(TOMAS consulting) i samotného investora na kvalitu provedení
každého detailu je dokonalá čistotu designu budovy. Na prvním místě
je ale komfort pro samotné zákazníky. Nadstandardní výška a rozměry
mycích boxů umožňují pohodlné mytí i menších nákladních vozů.
Dispozice areálu myčky kromě dostatečné plochy pro parkování také
poskytuje pohodlné a bezpečné manévrování při zajíždění do mycích
boxů nebo na stanoviště následné údržby.

Důkladná volba technologie
Při výběru technologie Jiří Moravec nešel úplně po ceně, ale
především po skutečné kvalitě a funkčnosti. Zjistil si, které mycí
boxy už jsou od jednotlivých výrobců kde v provozu a na svém
autě zkoušel skutečnou účinnost mytí. Projel půl Německa, kus
Francie, Polska a samozřejmě celou řadu myček i v Čechách.
Navštívil veletrh Automechanika ve Frankfurtu, který na jednom
místě nabízí srovnání většiny předních evropských výrobců mycích
technologií.
Otázku volby mezi tradiční technologií mytí s kartáčem a
bezkontaktní technologií pomohla hned na začátku vyřešit zkušenost
z prvních exkurzí do německých mycích boxů. "Kartáč zde byl
často odložený v zašpiněném kyblíku a někdo si s ním
nejdříve umyje silně zašpiněný džíp včetně zabahněných kol a kartáč
pak zase odloží do kyblíku. Pak přijde další zákazník, má si
umýt auto a potenciálně riskuje, že si poškodí špinavým kartáčem
lak," říká Moravec. Rozhodování o volbě té nejlepší technologie
trvalo investorovi více než rok a nakonec s definitivní
platností padla volba na bezkontaktní mytí Ehrle, kteří navíc jako
jediní Jiřího Moravce pozvali přímo do výrobního závodu, aby
se na vlastní oči přesvědčil, že vše si vyrábí sami
s puncem pověstné německé kvality a preciznosti. Ta na vás
ostatně dýchne v technické místnosti myčky při pohledu na
jednotlivé agregáty šikovně namontované na technologických panelech
a na přísně uspořádané nerezové trubky rozvodu médií. "Ehrle byla
jediná technologie, která na mém autě fungovala nejlépe podle mých
představ. Myslím si, že se nyní ve srovnání s konkurencí
správnost naší volby potvrzuje v praxi," dodává Moravec. Úplně
stejnou investiční strategii kvality bez kompromisů aplikoval při
volbě vysoce výkonného vysavače, který také nese značku Chrle, a
čističe autokoberečků Wash-MAT VACU PLUS, který v sobě
integruje čistič, pračku a sušení (dodávka firmy HMO).

Pouze originální chemie
Kvalitu ruční myčky posuzuje zákazník podle toho, jak rychle,
s jakým úsilím a za kolik peněz dosáhl dokonalého výsledku
mytí. A ta je závislá nejen na správném seřízení technologie, ale
také na dalších faktorech - tím je použitá chemie a její správné
dávkování a také osmóza, která má na výsledný efekt mytí zásadní
vliv. Není proto divu, že Jiří Moravec odolal lákavým nabídkám na
dodávky chemie, respektive mycích prášků za poloviční cenu
v porovnání s originálem od Ehrle. Úspora na mycí chemii
s rizikem nižší účinnosti by se nemusela vyplatit. Jakýkoliv
výkyv v kvalitě by zákazník okamžitě poznal a těžce a draho
budovaná pověst myčky by mohla vážně utrpět.
Závěrečný oplach osmotickou vodou je rozhodujícím faktorem, který
má zásadní vliv na výsledek mytí. Pokud investor zvolí vysoce
kvalitní mytí práškem a horkou vodou, pak by bez osmózy degradoval
kvalitu předchozího mytí. Jen stěží by totiž dosáhl kýženého efektu
- vyleštěné karosérie bez map a šmouh, které se jinak musí následně
velmi pracně z karosérie odstraňovat jelenicí. A to se vše
odehrává v mycím boxu. Osmóza od této nevděčné práce zákazníka
zcela osvobodí a ten navíc neblokuje místo dalším zájemcům
čekajícím v řadě za ním. Osmóza v provozních špičkách
výsledně zvyšuje propustnost myčky, jinými slovy zvyšuje její
průměrnou hodinovou kapacitu.
Za zmínku stojí i velice pohledná a nápaditá úprava okolní zeleně.
Provozovatel důsledně dbá na to, aby se u něj zákazníci cítili co
nejpříjemněji. Jiří Moravec uvažuje ještě o dalším zvýšení komfortu
pro zákazníky myčky a čerpací stanice v podobě bezpečného
dětského hřiště, kam zákazníci budou moci vypustit své děti po
dobu, kdy myjí automobil v myčce a nebo si jen vychutnávají
občerstvení zakoupené na čerpací stanici.

Zákazníci se s novou technologií
seznamují
Je pravda, že lidé u nás bezkontaktní mytí horkou vodou
s práškem většinou vůbec neznají. Přivezou si do myčky vlastní
kyblík s houbou a kartáčem a zkoušejí auto tradičně omýt.
Provozovatelé se jim napoprvé snaží sami předvést přednosti nové
technologie mytí a když zákazníci zjistí, že pomocí prášku a horké
vody jde mytí rychle a bez jakékoli dřiny a že konečný oplach má
navíc skutečný efekt s výsledkem, že auto vyjede vyleštěné a
usušené, jsou mile překvapeni. Nadšeni jsou i z vysavače a pračky
koberců. Zákazníci odsud odjíždějí maximálně spokojení a srovnávají
to s předchozí zkušeností, kdy postupně do mincovníku naskládali
více než sto korun a auto se jim nepodařilo podle jejich představ
umýt. Zatím je myčka v provozu jen krátkou dobu a "mycí"
sezóna teprve přijde na podzim, ale lidé si na ni zvykají, učí se a
hlavně ji doporučují svým známým.
Jiří Moravec je přesvědčen, že strategie poskytování služby
v nadstandardní vysoké úrovni kvality je nadčasová a do
budoucna pomůže dlouhodobě udržet konkurenceschopnost jeho myčky.
Pevně věří, že jako on v případě investice do vybavení myčky
upřednostnil před nízkou cenou především vysokou míru inovativnosti
a maximální kvalitu, tak i na straně zákazníků do budoucna poroste
počet těch, kteří dokáží kvalitu poskytovaných služeb nejen
ohodnotit, ale budou ochotni si za ni přiměřeně připlatit.
Čistič autokoberečků 3 v 1

Nový čistič autokoberců WASH-MAT VACU PLUS instalovaný na JIMO
Jet Wash v Radlíku vychází z koncepce čističe WASH-MAT 520 SB,
který jeho dodavatel pro ČR firma HMO Praha instalovala na několika
mycích centrech v ČR. Inovace spočívá v tom, že v původním čističi
se vyčištěné koberce sušily pomocí pěnového válce, zatímco
nový typ je vybaven dvěma výkonnými turbínovými vakuovými odsávači
vlhkosti z koberců. Zákazník má také volbu pro čištění gumových
nebo látkových koberců. Autokoberce se vkládají postupně do stroje
a čisticí proces probíhá automaticky po vhození
příslušné mince nebo žetonu do mincovníku. Mincovník je buď
mechanický na zvolenou minci, nebo elektronický s volbou více
možností. Koberec je vyčištěn rotačními kartáči při současném
skrápění vodou a následně vysušen. Stroj je vybaven vlastním
čerpadlem vody a čištění probíhá bez chemických prostředků,
takže nezatěžuje životní prostředí a použitou vodu je možno
vypouštět do kanalizace.
Čas pro čištění je nastavitelný tak, aby v jednom cyklu bylo možno
vyčistit všechny koberce z vozidla. Nerezová skříň stroje je
vyhřívána elektrickým tělesem s regulací, takže stroj může pracovat
i při teplotách blízko pod bodem mrazu. Instalace stroje je
jednoduchá, stroj se připojí na elektrickou síť 230 V, 3
kW, hadicí na vodovod a plastovou hadicí do kanalizace.
Výrobce uvádí, že při vyklepání koberce se odstraní cca 30 %
nečistot, při použití vysavače 70 % a při použití čističe je efekt
čištění 90 %.
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia