30. 6. 2021

Společnost MOL Česká republika, provozovatel sítě
čerpacích stanic MOL, se zapojila do osvětové kampaně "Zpomal,
dokud není skutečně pozdě". Kampaň, která vznikla spoluprací České
asociace pojišťoven a BESIP, netradičním způsobem upozorňuje na
problém nepřiměřené rychlosti na českých silnicích. Nepřiměřeně
rychlé jízdy se dopouští alarmujících 86 % českých
řidičů.
Osvětová aktivita, na níž se kromě České asociace pojišťoven a
BESIP podílí také Policie České republiky a Česká kancelář
pojistitelů, spojuje fenomén času a nepřiměřené rychlosti do
jednoho tématu s cílem vyvolat o něm celospolečenskou diskusi. A
proč se webová stránka kampaně nazývá www.13minut.cz? Tolik času totiž
řidiči ušetří na trase z Prahy do Brna, když jedou
v průměru o 20 km/h nad zákonným limitem. Tato úspora přitom
činí necelých 9 % celkového času cesty. Kampaň proto upozorňuje, že
tu nejde o čas, ale o životy.
Do projektu se zapojila i společnost MOL Česká republika. Na
vybraných čerpacích stanicích značky MOL se budou v rámci
pětiměsíční roadshow řidiči setkat s dopravními experty,
dozvědět se něco nového o nebezpečích nepřiměřené rychlosti a
seznámit se s příběhy lidí, kteří za volantem spěchali.
Edukativní aktivity na stanicích MOL probíhají od června do října
2021. Ve čtvrtek 24. června bezpečnostní kampaň osobně podpořil
ministr dopravy Karel Havlíček, který v rámci svého programu
navštívil čerpací stanici MOL v Bříství. U informačního stánku
BESIP se ministr Havlíček setkal se specialisty, kteří v rámci
kampaně vzdělávají řidiče, a ocenil možnost využití frekventovaných
stanic MOL pro předávání těchto důležitých informací. Během
roadshow si řidiči mohou vyzkoušet i vědomostní kvíz a hrát o ceny,
které souvisí s dopravní bezpečností.
"Dlouhodobě se věnujeme osvětě v rámci bezpečnosti silničního
provozu a jsme velice potěšeni, že se můžeme zapojit do kampaně
'Zpomal, dokud skutečně není pozdě'. Na našich vybraných čerpacích
stanicích tak můžeme řidičům nabídnout nejen paliva a občerstvení
na cestu, ale třeba i nové zkušenosti, které jednou mohou zabránit
zbytečné pokutě nebo i dopravní nehodě," říká Richard Austen,
generální ředitel společnosti MOL Česká republika.
Součástí projektu je mimo jiné i rozsáhlá televizní kampaň (na
spot se můžete podívat ZDE) a celovečerní
dokument Víta Klusáka o vinících vážných dopravních nehod (Trailer,
Dokument). Více informací o kampani naleznete na
www.13minut.cz.
Autor: ., Zdroj: TZ MOL