7. 2. 2023

Elektromobilita samotná v tuzemsku nachází čím dál
více příznivců. Vyplývá to z průzkumu společnosti MOL,
zpracovaném při příležitosti zahájení spolupráce se společností
Porsche. Podle průzkumu celých 58 % řidičů při výběru nového
automobilu možnosti elektromobility zohledňuje. Každý sedmý už
pořízení elektromobilu dokonce sám zvažuje. Optimismus jim nechybí
ani v případě, že mají odhadnout jejich budoucnost - 42 % je
přesvědčeno, že elektromobily ty konvekční jednou nahradí.
Kategoricky to přitom odmítá pouze čtvrtina
z dotazovaných.
Nezávislý průzkum realizovaný prostřednictvím aplikace Instant
Research agentury Ipsos na reprezentativním vzorku 500 řidičů
skupiny B se motoristů mimo jiné ptal i na to, jak dlouhá je podle
nich ideální doba nabíjení automobilu.Zatímco alespoň deset minut
je ochotno vyčkat 70 %, dvakrát delší doba je akceptovatelná už jen
pro každého desátého.
Co na elektromobilitě respondenty láká? Nejčastěji zmiňují
šetrnost k životnímu prostředí a nízkou hlučnost. Pětina
respondentů navíc vnímá elektromobilitu jako možnost, jak za
současné situace ušetřit na pohonných hmotách. Odrazuje je naopak
vyšší pořizovací cena, obavy z likvidace baterií a stav
dobíjecí sítě.
Strategické partnerství
Provozovatel druhé nejširší sítě servisních stanic v ČR,
společnost MOL Česká republika, navázal strategické partnerství
v oblasti elektromobility se společností Porsche Inter Auto
CZ. Spolupráci, která se osvědčila již na několika evropských
trzích, odstartuje vouchery na nabíjení zdarma pro řidiče Porsche
Taycan.
Partnerství, jako to mezi MOL a Porsche, nabývají na významu i
proto, že pouze podle 7 % je síť dobíjecích stanic dostatečně
rozsáhlá. Pouze 15 % respondentů má možnost doma instalovat
zařízení pro dobíjení a jen 39 % má alespoň jednu stanici ve svém
okolí.
Dobíjení jako zážitek
Ruku v ruce s problematikou rozšiřování dobíjecí sítě
jde i zkvalitňování komfortu během samotného dobíjení."Navzdory
tomu, že se doba potřebná pro nabíjení neustále zkracuje, řidiči
rozhodně netouží čas promrhat. Podle našeho nejnovějšího průzkumu
očekávají tři čtvrtiny z nich možnost využít relaxačního koutku,
kde si mohou v klidu přečíst zprávy, odpovědět na e-maily nebo
si zkrátka jen odpočinout. Důležitá je i příležitost dobře a
kvalitně se najíst, bez které si dobíjení neumí představit 41 %
dotázaných,"vyjmenovává Jan Semotán, ředitel maloobchodu MOL.
"Dle našich zjištění není problémem elektromobilů dojezd, vždyť
Taycan zvládne až 611 km, ale spíš veřejné nabíjení. Našim
zákazníkům, kteří se rozhodli pro elektromobilitu, se snažíme
vycházet maximálně vstříc. Kromě vlastní sítě hyperchargerů či
nabíječek Ionity usilujeme o co nejširší pokrytí a usnadnění
nabíjení. Proto jsme se spojili s firmou MOL, v jejichž
síti pak dokážete elektrické Porsche Taycan nabít komfortněji.
Kromě voucheru našim zákazníkům ve spolupráci s MOLem nabízíme
rovněž speciální místo uvnitř čerpací stanice, kde můžou u šálku
dobré kávy z Fresh Corneru zdarma počkat na dobití baterií
svého elektrického Porsche,"vysvětluje Jan Sedláček, ředitel
importu značky Porsche do ČR.
První akce ve spolupráci obou značek potěší příznivce automobilů
Porsche. Od 20. ledna 2023 do ukončení akce mohou využít voucher
v hodnotě 2 000 korun a svůj vůz dobít na servisních stanicích
MOL všichni řidiči Porsche Taycan z dílny německé automobilky.
V příjemném prostředí si navíc mohou bezplatně vychutnat i
kvalitní kávu Fresh Corner.
Síť dobíjecích stanic MOL aktuálně čítá 28 dobíjecích stojanů na
26 servisních stanicích. Jejich počet plánuje společnost dále
rozšiřovat - do roku 2030 by jich mělo vzniknout přibližně 500.
Prostřednictvím mobilní aplikace MOL Plugee navíc umožňuje
zákazníkům ovládat dobíjecí stanici zcela samostatně a zaplatit za
dobíjení bez nutnosti asistence obsluhy. Nabíjení zaplatí jednoduše
přes svou mobilní aplikaci nebo webové rozhraní.
Autor: MOL Česká republika, s. r. o., Zdroj: Tisková zpráva