20. 3. 2015
Provozovatel mycího centra v Tachově dokázal
přilákat většinu místní klientely vysokou kvalitou mytí a
nadstandardně komfortní službou zákazníkům.

Přednost dostalo komplexní řešení WashTec
Když jsme se ve firmě WashTec poptávali po zajímavých, úspěšných
a dobře vedených provozech mytí automobilů, z celé řady tipů
nás zaujalo mycí centrum v pohraničním městě Tachov
v západních Čechách. Jeho provozovatelem je rodinná firma
Radka Karafiáta, která se původně věnovala autodopravě a servisu
motorových vozidel. Protože před tím Radek Karafiát pracoval
v myčce pro kamiony v Německu, stále se k myšlence
realizovat vlastní mycí provoz vracel. Když plán před třemi lety
dostatečně "uzrál", rozhodl se jej realizovat. Vyrazil se na
městský úřad zeptat, jestli by se jim taková služba ve městě líbila
a zda by se pro ni nenalezl vhodný pozemek. Zastupitelům se záměr
líbil a poskytli budoucímu provozovateli mycího centra pro jeho
realizaci dostatečně velký prostor v areálu bývalého a dnes
opuštěného vojenského útvaru pohraniční stráže. Následovalo tvůrčí
období projektování a výběru vhodné technologie. Z nabídek
všech firem na trhu nakonec dostala přednost komplexní nabídka
společnosti WashTec, jelikož zahrnovala jak technologii strojního
mytí s portálem SoftCare Pro Classic, tak i zařízení mycího
boxu HobbyWash, ke které byla přiřazena biologická čistírna
odpadních vod české výroby Delta. Současně ale musely na pozemku
proběhnout nutné demolice pozůstatků armádních objektů a nezbytné
zemní úpravy v celé ploše nově nabyté parcely.

Preventivní údržba je zárukou maximální
spolehlivosti
Po více než dvou letech intenzivního provozu se Radku
Karafiátovi potvrdila správnost jeho sázky na zavedeného dodavatele
a německou kvalitu. Pochvaluje si vysokou spolehlivost mycího
stroje, který za dva roky neměl zatím vážnější poruchu, která by
měla za následek vyřazení stroje z provozu a kterou by musel
řešit výjezdem smluvní servis WashTecu. Zatím se jednalo například
jen o zanešená optická čidla a závadu se podařilo identifikovat
prostřednictvím telefonního rozhovoru se servisem. Pak postačilo
čidla pouze očistit. Přestože ještě k závadě nedošlo, Radek
Karafiát oceňuje na servisu, že je denně 24 hodin k dispozici.
Jedním z předpokladů maximálně spolehlivého a bezporuchového
provozu myčky je pravidelné čištění a preventivní údržba. Jednou za
14 dní proto provozovatelé důkladně myjí a čistí portál a jednou za
měsíc projde důkladnou očistou mycí hala. Box ručního mytí se myje
denně.

Důraz na stoprocentní kvalitu mytí
Dalším problémem bylo přesvědčit banky, které ambicióznímu
Karafiátovu projektu zpočátku nevěřily, přestože byl podepřen
velice podrobnými ekonomickými propočty dokazujícími efektivitu
projektovaného záměru s návratností do 5 let. Ve městě totiž
již dvě samoobslužné mycí linky byly v provozu u čerpacích
stanic Benziny a OMV. "Bankéře jsme nakonec přesvědčili i díky
inspiraci z článků v PETROLmagazínech, které nám přivezl
pan Bauer z WashTecu," vzpomíná s úsměvem Karafiát. Kromě
toho že zde byly publikovány propočty efektivnosti provozu myčky a
trendy ve vývoji mytí do budoucna, opakovaně zde byla zmíněn význam
služby ručního předmytí obsluhou pro docílení vysoké kvality
výsledku strojního mytí. Vzhledem k velkému zašpinění vozidel
je ruční předmytí důležité i proto, že jsou na portálu nasazeny
pěnové kartáče SoftTecs, které by si s často silnou vrstvou
zatvrdlé špíny nebyly schopny poradit. Právě vysoká kvalita mytí je
hlavní konkurenční výhodou. Banka se nakonec nechala přesvědčit a
stavba mycího centra dostala zelenou.
Důraz na stoprocentní výsledky mytí se dlouhodobě projevuje ve
stále vyšší oblibě zákazníků, kteří se do mycího centra opakovaně
vracejí. Ti s dražšími vozy tvoří jádro stálé klientely,
pravidelně sem zajíždějí i Němci, kteří jsou na kvalitu služeb
zvláště citliví. Ve výsledku na sebe mycí centrum Radka Karafiáta
strhlo podle jeho odhadu zhruba 70 - 80 % místní klientely. Získat
zákazníka je ale daleko snazší, než si ho udržet a neztratit.

Konkurenceschopnost a zákaznický komfort
Součástí provozu mytí je i box ručního samoobslužného mytí
v boxu. To zde ve městě chybělo. Přitom zákazníků vlastnících
pickupy, terénní vozy či přívěsné vozíky a motorky je
v Tachově a okolí nadprůměrný počet díky specifikům práce a
dopravy místních obyvatel pohraničního kraje. I majitelé některých
zpravidla dražších vozů dávají přednost ručnímu mytí a do myčky
zásadně nezajíždějí. Mycí box je zařízený dvěma pistolemi, jednou
vysokotlakou a jednou s kartáčem pro aplikaci mycího
přípravku. O bezkontaktním mytí Karafiát neuvažoval. Jednak
v něj neměl důvěru, za druhé vycházel z poměrně vysokého
zašpinění zdejších vozů. Zákazníci jsou s ruční myčkou
spokojení, jedinou výtkou vůči provozovatelům je zákaz mytí
motorů.
Součástí hlavního objektu areálu je i garážové stání využitelné
pro nadstandardní ruční ošetření karoserie a čištění
interiéru.
Radek Karafiát vsadil i na maximální výbavu mycího stroje včetně
automatického vysokotlakého předmytí a spodního mytí podvozku a
aplikace nanovosků, které jsou schopny dlouhou dobu spolehlivě
ochránit povrch karoserie i v náročných podmínkách panujících
zejména v zimě v hornatém pohraničí. Bezkonkurenční je i
maximální podjezdná výška 2,8 m a délka pojezdu. Radek Karafiát si
provedl důkladný průzkum v lokalitě a zjistil, že je zde velké
množství skříňových dodávek do 3,5 tuny. Do té doby neměli jejich
řidiči možnost rychlého a bezpracného automatického mytí, a tak se
okamžitě staly pravidelnými klienty mycího centra.

Realita předčí předpoklady
Zákazníci si pochvalují především komfortní službu. Přivezou
auto před myčku, odevzdají obsluze myčky klíče a posadí se pohodlně
do útulné kavárničky, kde si mohou vychutnat dobrou kávu, přečíst
noviny, díky wifi se zdarma připojit na internet a podívat, se co
je nového třeba na Facebooku nebo si vyřídit poštu. Nestojí venku
před myčkou, nesedí v autě během stání ve frontě a mytí,
nezamáčí se, nezašpiní se. Po umytí obsluha dokonale umyté auto
přistaví na přilehlé parkoviště a předá klíčky zpět jeho
majiteli.
Myčka nabízí celkem pět programů. Nejdražší program se prodává
přes dvě stě korun. Přesto je nejprodávanější společně
s programem číslo 3. To je dáno tím, že po voskování stačí
několikrát přemýt vůz programem neobsahujícím nanovosk. Trojku
využívají, protože to je nejlevnější program, u kterého je ruční
vysokotlaké předmytí, díky kterému mají jistotu, že odjedou
s čistými koly a bez much.
Předpoklady provozovatele centra se i ve využití myčky i mycího
boxu za tři roky provozu nejen naplnily, ale realita dokonce
překonala očekávání. Dnes plánuje realizaci dalších dvou podobných
provozů podle vlastního osvědčeného a úspěšného konceptu
v dalších západočeských městech. Ve kterých, to si
pochopitelně Radek Karafiát nechává pro sebe. Necháme se tedy za
čas překvapit…

Mycí centrum Tachov
Portálová myčka
- Portál SoftCare Pro Classic
- Podjezdná výška - 2,8 m
- Délka pojezdu - 9 m
- Vybavení: spodní mytí, mytí kol, vysokotlaké předmytí, aktivní
pěna, aplikace pěnového nanovosku, sušení
- Kartáče - pěnové (SoftTecs)
- Ruční mytí obsluhou
Ruční vysokotlaké mytí
- Vysokotlaké ruční mytí HobbyWash
- Tryska vysokotlaká
- Tryska kartáč
- Jedno mycí stání
Ostatní
- ČOV Delta
- Vysavač
- Oklepávač koberců
- Café pro zákazníky
- Uzavřený box pro následnou údržbu
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia