15. 1. 2016
Od roku 2009 mohou motoristé, kteří bydlí
v Chrudimi a okolí, využívat moderní mycí centrum
s komplexními službami v Píšťovech.

Místo plnicí stanice LPG kuchyně a myčka
Mycí centrum vlastní a provozují manželé Dvořákovi, kteří si
původní v Píšťovech v místě bývalé plnicí stanice na LPG
otevřeli výrobnu pro studenou kuchyni a následně také jídelnu.
Vzhledem k tomu, že v Chrudimi a okolí byla pouze jediná
mycí linka na čerpací stanici OMV, při dalším rozšiřování jejich
podnikání padla volba na mycí centrum pro automobily. "Rozhodli
jsme se proto, že na trhu tato služba chyběla," vysvětluje nám svůj
podnikatelský záměr Lenka Dvořáková. "Původně to byl můj nápad, ale
když nám spočítali první kalkulaci, dostala jsem strach a chtěla
jsem od tohoto záměru ustoupit. Ale manžel už byl proti a nakonec
se peníze i díky půjčce od kamaráda daly nějak dohromady,"
dodává.
"I když to ještě není splacené, je to na dobré cestě," přidává se
Dušan Dvořák, který se o mycí centrum a její zákazníky stará spolu
se svým synovcem, zatímco jeho žena s dcerou obstarává kuchyni
a jídelnu. Poté, co se rozhodli pro podnikání v oboru mytí
automobilů, bylo třeba vybrat správné zařízení. Volba nakonec padla
na firmu Wash Service, která na český trh dodává a servisuje mycí
linky a jejich příslušenství od španělské firmy Istobal. "Dostali
jsme několik nabídek a tahle nám z toho vyšla nejlépe. Blízko
byl i servis u jejich pobočky v Chocni a mohu potvrdit, že
jsme zatím spokojeni. Ještě se mi nestalo, že by nepřijeli do 24
hodin, což je pro mě velmi důležité, protože v případě poruchy
myčka nestojí příliš dlouho. A navíc se za těch šest let nevyskytla
žádná větší závada. V podstatě se jedná jen o výměnu dílů,
které se časem opotřebují, jako jsou například ložiska nebo
kartáče," chválí si služby firmy Wash Service Dušan Dvořák.

Portálová myčka i pro užitkové automobily
Základním "stavebním kamenem" mycího centra je portálová myčka
Istobal, která umožňuje mytí osobních a užitkových vozidel do výšky
2,7 metrua šířky 2,5 m s výběrem pěti mycích programů. Ty
obsahují různé kombinace tlakového bočního mytí, spodního mytí,
mytí kol, mytí aktivní pěnou, šamponem, horkým nebo studeným voskem
a sušení. Myčka má kapacitu 8-12 automobilů za hodinu (záleží na
náročnosti programu), takže když se sejde větší počet motoristů
najednou, dlouho se nečeká. Díky dostatečné délce tunelu lze navíc
jeden automobil mýt a druhý zároveň předmývat. Dušan Dvořák klade
velký důraz na kvalitu, aby se k nim zákazníci rádi vraceli. Proto
je nedílnou součástí mytí obsluha, která každý automobil před
vjezdem do portálové mycí linky předmývá tlakovou vodou a chemií.
"Patří to ke každému programu, pouze za ruční mytí kol
speciální chemií si zákazník připlatí - pět korun za jedno kolo,"
dodává Dušan Dvořák a následně nám ukazuje, jak snadno zbaví
v jeho myčce lité kolo nevzhledného zažloutnutí od
nedokonalého umytí špíny z brzd.

Komplexní služby
Pokud si ale zákazník chce umýt vozidlo sám, stojí hned vedle
samoobslužný mycí box a v nabídce mycího centra je také ruční
a bezkontaktní mytí vozu. "Dnes už není ruční mytí rozhodně drahou
záležitostí, zvláště když si uvědomíme cenu vozidel. Dokonce
i čas provedení práce se přibližuje času, který byste strávili
v kartáčové myčce," říká Dušan Dvořák. Ručně
v Píšťovech umyjí automobil za 260 až 300 korun,
v portálové myčce s předmytím to stojí od 99 do 259
korun.
Poslední novinkou mycího centra je také čištění interiérů. Za
použití šetrných prostředků lze interiér doslova renovovat.
V nabídce služeb nechybí například luxování, suché čištění,
tepování a mokré čištění, čištění a ošetření vnitřních
i vnějších plastů, čištění skel nebo ošetření kožených
sedadel. "Auto se čistí minimálně osm hodin a je to docela náročná
práce. Dělá to hlavně můj synovec. Za jeden automobil si pak
účtujeme minimálně 2000 korun," vysvětluje Dušan Dvořák.
Služby mycího centra ještě doplňuje ekologické mytí motoru,
čištění a ošetření litých kol a poklic, vysávání vozidla,
parfémování vozidla, samoobslužné vysávání, klepače koberců, stroj
na čištění koberců a huštění pneumatik.
Také chemii používají v Píšťovech značkovou, konkrétně od
firmy Ma-fra. "Zpočátku nám hodně pomohli, dostali jsme od nich
například cedule, montérky a pistole. S účinností i spotřebou
výrobků této značky jsme spokojeni, takže není nejmenší důvod
přemýšlet o změně," říká Dušan Dvořák.
Součástí mycího centra je ještě malý shop spojený s bistrem,
kde si při čekání na umytí vozidla mohou zákazníci zakoupit některý
z výrobků firmy Ma-fra a zároveň se občerstvit. Ostatně za
využití služeb mycího centra dostává každý zákazník kávu zdarma.
Další motivací pak může být i to, že každé páté mytí je rovněž
zadarmo. Letošní novinkou jsou ještě dárkové poukazy na mytí
automobilu v ceně 1 000 korun. "Majitel jedné firmy jich
najednou koupil čtyřicet jako vánoční dárky pro své zaměstnance,"
říká Dušan Dvořák.

V plánu je ještě reverzní osmóza
Po šesti letech jsou manželé Dvořákovi s provozováním
mycího centra spokojeni a přiznávají, že v současné době je to
lepší "byznys" než kuchyně s jídelnou. Moc si však přitom
neodpočinou. Otevřeno totiž mají sedm dní v týdnu od šesti do
osmi hodin, a tak jim moc volného času nezbývá a práce v mycím
centru, jídelně i kuchyni jim musí být chtě nechtě koníčkem. A
místo zasloužené dovolené někde u moře už nyní Dušan Dvořák
plánuje, že v nejbližší budoucnosti bude potřeba mycí portál
inovovat. V plánu je například využít pro úpravu vody reverzní
osmózu, aby se mytí ještě více zkvalitnilo a na automobilech
nezůstávaly po uschnutí bílé skvrny, které po sobě zanechá
mineralizovaná voda s obsahem solí. "Měla by to být naše další
investice," přemítá Dušan Dvořák, který je za šest let fungování
mycího centra doslova posedlý tím, aby z něj automobily
odjížděly dokonale čisté a zákazníci se sem i kvůli tomu rádi
vraceli. Jejich motivace má však jiný základ. "Dělali jsme si
průzkum, proč k nám lidé jezdí. Mohu říci, že devět lidí
z deseti tvrdilo, že je to kvůli obsluze. Zejména ženy se
často bojí do myčky vjet, a tak sem přijedou, dají nám klíčky od
vozu a pak si jdou sednout na bar. Většinou odjíždějí spokojeny,"
vysvětluje Dušan Dvořák a dodává, že služby mycího centra využívají
nejen soukromníci, ale také firmy, pro které existuje možnost
využívat souhrnné bezhotovostní platby za své zaměstnance se
služebními vozy na fakturu jednou za měsíc a ukazuje nám tlusté
popsané knihy, do kterých neplacené úkony pro firmy
zapisují.

Autor: Jiří Kaloč