18. 2. 2014
Populární Golf se v Německu začal prodávat také
jako elektromobil. Nejedná se o žádné lidové auto, v základu
vyjde na bezmála 35 tisíc Euro, což je v přepočtu okolo 950
tisíc korun.

Elektrický Golg má oproti verzím se
spalovacím motorem upravenou aerodynamiku
Světovou premiéru měl e-Golf loni na ženevském autosalonu, nyní
jde elektrická varianta německého bestseleru do prodeje. Cena v
Německu je srovnatelná s BMW i3, které u nás stojí
v základu 900 000 Kč. V základní ceně je i bohatá
výbava včetně navigačního systému, samočinné klimatizace nebo LED
světlometů.
Elektrický Golf pohání elektromotor o výkonu 85 kW a točivém
momentu 270 N.m (BMW i3 produkuje 125 kW a 250 N.m). Je jasné, že
volkswagen bude i výrazně těžší vzhledem k tomu, že "bavorák"
je částečně vyroben z karbonu a hliníku a z toho
pochopitelně plyne horší dynamika i vyšší spotřeba. Wolfsburgský
elektromobil zrychlí z klidu na 100 km/h za 10 s, s plně
nabitou baterií pak ujede 130 - 190 km (podle stylu jízdy a využití
komfortních vymožeností, jako je topení, klimatizace a vyhřívání
sedadel, posádkou). Plného nabití akumulátoru by mělo být dosaženo
za pět hodin, rychlonabíječka to má zvládnout za 45 minut.
Volkswagen e-Golf má oproti svým neekologickým sourozencům
aerodynamicky upravenou karoserii se součinitelem
aerodynamického odporu 0,281, speciální pro této model jsou také
kola z lehkých slitin. Výbava automobilu je bohatá, na
německém trhu je vůz standardně vybaven navigací, vyhřívaným čelním
sklem, automatickou klimatizací, koženým volantem nebo full-LED
světlomety.

Místo víčkem nádrže je zástrčka pro
nabíjecí kabel, v přístrojové desce chybí otáčkoměr a pod přední
kapotou najdete synchronní lektromotor o výkonu 85 kW

Autor: jk, Zdroj: Volkswagen