28. 3. 2013
Test mediální komunikace serveru Tiskovky.info se
tentokrát zaměřil na čerpací stanice. Nejlépe dopadly OMV a
EuroOil, na chvostu skončil PapOil.
Mezi nejlépe komunikující řetězce
čerpacích stanic patří OMV
Bylo vybráno pět největších řetězců z hlediska tržního podílu -
Benzina, OMV, EuroOil, Shell a PapOil. "Jedná se o zajímavý sektor
zaměřený na konečné spotřebitele. Z tohoto důvodu by jejich
komunikace směrem k médiím měla být na vysoké úrovni," zdůvodnil
výběr tohoto sektoru majitel serveru Tiskovky.info David
Havlíček.
Bohužel se tento předpoklad v průběhu testování příliš nepotvrdil.
Fiktivní nezávislý novinář Jan Trčánek obeslal všechny zmíněné
společnosti s několika dotazy ohledně trhu pohonných hmot, ale
dočkal se odpovědí pouze od tří z pěti. Navíc jenom ve dvou
případech šlo o odpověď od reálného člověka. Společnost Benzina a
PapOil ani na opakované urgence nereagovaly. Od společnosti Shell
dorazil pouze automatický e-mail s tím, že se Jan Trčánek dočká
odpovědi za několik dnů. Přesto se jich nedočkal.
Nejlépe tak dopadly společnosti OMV, kterou zastupuje komunikační
agentura Grayling, a EuroOil, za kterou komunikuje komunikační
oddělení firmy ČEPRO. "Tyto společnosti by dle školního známkování
dostaly lepší dvojku. Všechny ostatní by se pohybovaly mezi čtyřkou
a pětkou," shrnuje výsledky Havlíček.
Společnost EuroOil hned dopředu avizovala, že komunikují s médií
po vlastní ose. Toto odmítnutí bylo nicméně z hlediska
profesionálního přístupu k novináři v pořádku. Větší komunikace
proběhla se zástupkyní společnosti OMV, která již odpovědi
připravila, nicméně jejich zaslání nakonec podmínila informacemi o
daném novináři. "Tento požadavek je pochopitelný. Pokud jsme ale
nechtěli prozradit, že se jedná o test, tak nebylo možné tyto
informace poskytnout," vysvětluje Havlíček. V testu byly hodnoceny
také další parametry jako dohledatelnost kontaktu nebo rychlost
odpovědi.
Autor: jk, Zdroj: tiskovky.info