14. 10. 2016
Německá pošta si před časem zadala u společnosti RWTH
Aachen vývoj užitkového elektromobilu pro svou vlastní potřebu.
Prototyp s názvem Street Scooter byl představen v roce
2011 a projekt se nakonec letos dostal do fáze sériové
výroby.

Vozidlo Streetscooter je navrženo jako maximálně
odolné a dostatečně robustní, aby dokázala pracovat 16 let
nepřetržitě, 10 hodin denně, 6 dnů v týdnu. 4,6
m dlouhý vůz uveze 650 kg těžký náklad a asynchronní elektromotor o
výkonu 30 kW umožňuje pohyb rychlostí až 80 km/h. Energie z
lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 20,4 kWh pak zajišťuje
dojezd okolo 50 až 80 km.
Pošta letos v dubnu firmu
RWTH převzala a prvních tisíc elektromobilů již slouží.
Jen do konce roku 2016 by mělo být
vyrobeno dalších 2500
exemplářů pro potřeby Deutche Post, která Street Scooterem vybavuje
své vozové parky hlavně ve velkých mestech.
Jenže pošta chce vozidly Street
Scooter nejen vybavit vlastní vozový park, ale hodlá je i prodávat
třetím stranám. Komerční výroba by mohla
začít již příští rok a v plánu je roční produkce okolo 10
tisíc elektromobilů. To by zároveň mohlo snížit jeho cenu, takže
5000 Euro (cca 135 000 korun), které slíbil šéf firmy RWTH
Achim Kampker při první prezentaci vozu v roce 2011, se zdá
být reálná.
Rozhodnutí naštvalo vedení divize
Volkswagen, který měl ambice dodávat německé poště vlastní vozy.
"Nechápu, proč se pošta nedomluvila na dodávce s naší divizí
užitkových vozů," nechal se slyšet šéf VW Matthias
Müller.
Autor: jk