27. 3. 2015
Po pěti letech prodeje elektromobilu Leaf hlásí Nissan
prakticky stoprocentní spolehlivost svých baterií napříč
v Evropě prodanými automobily. Podle průměrných ukazatelů
odvětví je spolehlivější než spalovací motor.
A mimochodem s počtem přes 165 000 prodaných vozů po celém
světě představuje Nissan Leaf celosvětově nejprodávanější
elektromobil, z toho 35 000 našlo své majitele
v Evropě. Zjištění o tom, že s akumulátorem
elektrické energie v modelu Leafy nejsou prakticky žádné
problémy rozhodně umlčí všechny odpůrce, kteří v roce 2010
prohlašovali, že "baterie bude třeba po třech letech
kompletně vyměnit" nebo že "u vozů LEAF používaných na
dlouhých trasách dojde v prvním roce k znatelnému poklesu
kapacity baterie." Ve skutečnosti je míra poruchovosti baterie
menší než 0,01 procenta - jde celkem o tři vozy - což je pouhý
zlomek srovnatelné četnosti vad postihujících tradiční spalovací
motory v rámci celého odvětví. Aby u Nissanu dokázali dlouhodobou
spolehlivost technologie baterií, vypátrali jeden z prvních
vyrobrných modelů, jehož majitelka si i po třech letech stále
vychutnává bezporuchovou jízdu (http://youtu.be/6V1bJJwJhEg)
Propagátor elektromobility a moderátor online televizního kanálu
Fully Charged, Robert Llewellyn, k tomu dodává: "Není to vůbec
žádné překvapení. Na začátku bylo s elektrickou technologií
spojováno mnoho obav, a jakkoli objemy prodeje meziměsíčně rostou,
stále bojuji s tím, jak tuhý mají tyto mýty kořínek."
Celosvětově už Leaf najel více než miliardu kilometrů. Díky tomu,
že Leaf má vlastně jen tři hlavní komponenty - palubní nabíječku,
měnič proudu a motor - je i jeho údržba o 40 procent
levnější než u vozů poháněných zážehovým nebo vznětovým
motorem. Prodej modelu Nissan Leaf byl zahájen před více než čtyřmi
roky, kdy se stal jedním z prvních sériově vyráběných
čistokrevných elektromobilů a v současnosti už se stal
nejprodávanějším elektromobilem v historii.
Autor: jk, Zdroj: Nissan