Nové palivo Shell pro monopost Ferrari F14 T

Nový monopost formule 1 F14 T týmu Scuderia Ferrari vyjede na testovací trať v Jerezu s novými palivy a mazivy Shell, které byly vyvinuty na míru v úzké spolupráci s Ferrari.

Ferrari F14 T
Informace o palivech a mazivech Shell přichází společně s představením monopostu Ferrari F14 T pro sezónu 2014, za jehož volant usednou piloti Fernando Alonso a Kimi Räikkönen.

Společnost Shell se úspěšně vyrovnala s novými technickými výzvami především v podobě změny konfigurace motoru a omezeného množství paliva na jeden závod, jež přinesly jednoznačný požadavek na výkonné a zároveň efektivní palivo bez kompromisů.
Dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6 litru. Tyto nové technické předpisy pro pohonné jednotky, zahrnující mimo jiné také přidání turbodmychadla, druhého elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie (KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod, přiměly týmy soustředit se především na efektivní využívání energie motoru. Aby Shell maximálně vyhověl požadavku, vyvinul od počátku příprav na přelomovou sezónu závodů formule 1 více než 50 různých variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a  hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější testování přímo na trati, jež začne ve španělském Jerezu tento týden.

Ferrari Guy Lowett
Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari

"Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezónu 2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň efektivní palivo pro nás představuje pomyslný 'svatý grál'," vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezóny 2014. "Do přípravy na letošní sezónu formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na trati," dodává.

 

Autor: jk, Zdroj: Shell

Diskuse

  • Marcel, 29. 1. 2014 13:40: Pokud smichaji V-Power s Fuelsave, budou mit vykonne i efektivni palivo. Jaka je v tom veda. :-)
      Reagovat na komentář
    • Marcel, 29. 1. 2014 17:04: Pokud smichaji V-Power s Fuelsave, budou mit vykonne i efektivni palivo. Jaka je v tom veda. :-)
        Reagovat na komentář
      Přidat nový komentář

      Petrol Magazín

      Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
      Aktuální číslo

      Přihlašte se k odběru novinek