29. 1. 2014
Nový monopost formule 1 F14 T týmu Scuderia Ferrari
vyjede na testovací trať v Jerezu s novými palivy
a mazivy Shell, které byly vyvinuty na míru v úzké
spolupráci s Ferrari.

Informace o palivech a mazivech
Shell přichází společně s představením monopostu Ferrari F14 T pro
sezónu 2014, za jehož volant usednou piloti Fernando Alonso a Kimi
Räikkönen.
Společnost Shell se úspěšně vyrovnala s novými technickými
výzvami především v podobě změny konfigurace motoru a
omezeného množství paliva na jeden závod, jež přinesly jednoznačný
požadavek na výkonné a zároveň efektivní palivo bez
kompromisů.
Dosud používané osmiválce o objemu 2,4 litru byly nahrazeny
turbodmychadlem přeplňovanými vidlicovými šestiválci s objemem 1,6
litru. Tyto nové technické předpisy pro pohonné jednotky,
zahrnující mimo jiné také přidání turbodmychadla, druhého
elektromotoru a silnějšího systému rekuperace kinetické energie
(KERS) ve spojení s maximálním povoleným množstvím paliva na závod,
přiměly týmy soustředit se především na efektivní využívání energie
motoru. Aby Shell maximálně vyhověl požadavku, vyvinul od počátku
příprav na přelomovou sezónu závodů formule 1 více než 50 různých
variant závodního paliva Shell V-Power pro zkoušky na testovací
stolici. Každá z nich byla poté pečlivě analyzována a
hodnocena v rámci přípravy na závěrečné a nejdůležitější
testování přímo na trati, jež začne ve španělském Jerezu tento
týden.

Guy Lovett, technologický manažer
společnosti Shell pro Ferrari
"Ačkoli se technické předpisy FIA pro paliva a maziva pro sezónu
2014 neměnily, apetit a průběh výkonových křivek nového motoru
jsou diametrálně odlišné od jeho předchůdce. Změna konfigurace
motoru je pak stejně zásadní jako omezené množství paliva, které
může být použito během každého závodu. Výkonné a zároveň
efektivní palivo pro nás představuje pomyslný 'svatý grál',"
vysvětluje Guy Lovett, technologický manažer společnosti Shell pro
Ferrari, jenž se role ujal s nástupem sezóny 2014. "Do přípravy na
letošní sezónu formule 1 jsme vložili opravdu velké úsilí a dosáhli
jsme zatím velmi slibných výsledků. Zbývá nám teď jen udělat
poslední úpravy během testování, abychom byli připraveni na start
v Melbourne, a počkat si, jak se vše projeví na výsledcích na
trati," dodává.
Autor: jk, Zdroj: Shell