22. 2. 2016
Mnoho řidičů se domnívá, že mezi zimním a letním palivem
není příliš velký rozdíl. Jakmile však přijdou silné zimní mrazy,
rozdíl v teplotách přes den a hlavně pak v noci oproti
letním podmínkám je znát na chování každého
automobilu.

Společnost OMV letos na našem trhu nabízí palivo
spolehlivé až do - 40°C*. Nový MaxxMotion Diesel do - 40°C chrání
motor i v opravdu drsných zimních podmínkách. Abychom jasně
porozuměli tomu, proč jsou na čerpacích stanicích zimní paliva
vůbec k dispozici a jaké jsou jejich benefity, je nutné jít až
ke složení samotné nafty.
Spolehlivý až do - 40°C, lepší výkon motoru
Zimní nafta MaxxMotion diesel má hodnotu filtrovatelnosti
CFPP -40 °C, což umožňuje spolehlivou funkčnost i v náročných
zimních podmínkách. Startování motoru v chladném prostředí se
výrazně zlepšuje díky hodnotě cetanového čísla, která je vyšší než
standardní. Cetanové číslo je důležitým parametrem
charakterizujícím kvalitu spalovacího procesu v motoru. Kvalita
spalování má velký vliv na emise, hlučnost a využití energie.
Obecně platí, že čím vyšší je cetanové číslo, tím lepší a čistší je
spalovací proces, což vede k lepšímu výkonu motoru a nižší spotřebě
paliva. Cetanové číslo motorové nafty má přímý vliv na dobu
zpoždění zážehu. Vysoké cetanové číslo 57 motorové nafty MaxxMotion
vede ke zkrácení doby zpoždění zážehu a tím i k důkladnějšímu
spalování, nižšímu tlaku ve válci a podstatně nižší hlučnosti. Chod
motoru je klidnější s menšími vibracemi a vyšším
výkonem.
Trojnásobně lepší čistící efekt
Čistící efekt motoru je díky novým přídavným látkám až
trojnásobně vyšší v porovnání s předchozími generacemi
MaxxMotion. Dochází tím k obnově maximálního výkonu motoru a
optimální hladině produkovaných emisí. MaxxMotion diesel odstraňuje
usazeniny ze vstřikovačů motorové nafty a předchází novému
znečištění. Výsledkem je čistší motor, který je schopen maximálně
využít energii paliva, což má za následek lepší výkon.
V případě dlouhodobého používání této motorové nafty zůstanou
vstřikovače po celou dobu životnosti motoru téměř bez
usazenin.
Prémiová bio složka
Nová motorová nafta má technicky vylepšené bio
složky na bázi hydrogenizovaného rostlinného oleje (HVO). Jeden
metr krychlový čistého HVO obsahuje o 42%** méně oxidu
CO2 oproti běžným biopalivům
(FAME). Navíc vysoký podíl biosložky snižuje teplotu odpařování.
Výsledkem je nižší ředění oleje a nižší opotřebení motoru.
V neposlední řadě vylepšené složení paliva zamezuje jeho
pěnivosti během tankování. Tato optimalizace tankovacího procesu
umožňuje rychlejší doplnění paliva v kratším
čase.
* -40°C je hodnota CFPP podle
normy EN 590. Výhody a účinky paliva jsou ovlivněné vozidlem,
chováním řidiče a technickým stavem motoru a jsou založené na
porovnání s palivem, které splní místní minimální požadavky normy
EN 590.
** Ve srovnání s běžnými bio
složkami (FAME) - na základě Směrnice 2009/28/ES o podpoře
využívání energie z obnovitelných zdrojů.
Autor: TZ, Zdroj: OMV