OMV má palivo na trhu spolehlivé až do -40°C

Mnoho řidičů se domnívá, že mezi zimním a letním palivem není příliš velký rozdíl. Jakmile však přijdou silné zimní mrazy, rozdíl v teplotách přes den a hlavně pak v noci oproti letním podmínkám je znát na chování každého automobilu.

OMV Jižní spojka

Společnost OMV letos na našem trhu nabízí palivo spolehlivé až do - 40°C*. Nový MaxxMotion Diesel do - 40°C chrání motor i v opravdu drsných zimních podmínkách. Abychom jasně porozuměli tomu, proč jsou na čerpacích stanicích zimní paliva vůbec k dispozici a jaké jsou jejich benefity, je nutné jít až ke složení samotné nafty.

Spolehlivý až do - 40°C, lepší výkon motoru

Zimní nafta MaxxMotion diesel má hodnotu filtrovatelnosti CFPP -40 °C, což umožňuje spolehlivou funkčnost i v náročných zimních podmínkách. Startování motoru v chladném prostředí se výrazně zlepšuje díky hodnotě cetanového čísla, která je vyšší než standardní. Cetanové číslo je důležitým parametrem charakterizujícím kvalitu spalovacího procesu v motoru. Kvalita spalování má velký vliv na emise, hlučnost a využití energie. Obecně platí, že čím vyšší je cetanové číslo, tím lepší a čistší je spalovací proces, což vede k lepšímu výkonu motoru a nižší spotřebě paliva. Cetanové číslo motorové nafty má přímý vliv na dobu zpoždění zážehu. Vysoké cetanové číslo 57 motorové nafty MaxxMotion vede ke zkrácení doby zpoždění zážehu a tím i k důkladnějšímu spalování, nižšímu tlaku ve válci a podstatně nižší hlučnosti. Chod motoru je klidnější s menšími vibracemi a vyšším výkonem.

Trojnásobně lepší čistící efekt

Čistící efekt motoru je díky novým přídavným látkám až trojnásobně vyšší v porovnání s předchozími generacemi MaxxMotion. Dochází tím k obnově maximálního výkonu motoru a optimální hladině produkovaných emisí. MaxxMotion diesel odstraňuje usazeniny ze vstřikovačů motorové nafty a předchází novému znečištění. Výsledkem je čistší motor, který je schopen maximálně využít energii paliva, což má za následek lepší výkon. V případě dlouhodobého používání této motorové nafty zůstanou vstřikovače po celou dobu životnosti motoru téměř bez usazenin.

Prémiová bio složka

Nová motorová nafta má technicky vylepšené bio složky na bázi hydrogenizovaného rostlinného oleje (HVO). Jeden metr krychlový čistého HVO obsahuje o 42%** méně oxidu CO2 oproti běžným biopalivům (FAME). Navíc vysoký podíl biosložky snižuje teplotu odpařování. Výsledkem je nižší ředění oleje a nižší opotřebení motoru. V neposlední řadě vylepšené složení paliva zamezuje jeho pěnivosti během tankování. Tato optimalizace tankovacího procesu umožňuje rychlejší doplnění paliva v kratším čase. 


* -40°C je hodnota CFPP podle normy EN 590. Výhody a účinky paliva jsou ovlivněné vozidlem, chováním řidiče a technickým stavem motoru a jsou založené na porovnání s palivem, které splní místní minimální požadavky normy EN 590.

** Ve srovnání s běžnými bio složkami (FAME) - na základě Směrnice 2009/28/ES o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů.



Autor: TZ, Zdroj: OMV

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek