2. 2. 2015
Společnost Paramo a její
hlavní retailová značka Mogul mají nová loga. Spojuje je teď symbol
kapky. Ta má odkazovat na zaměření a postavení obou
značek.
Kapka vytváří spojovací prvek obou
log a odkazuje na zaměření obou značek.
K finální podobě log vedla delší cesta: společnost oslovila
agentury a studenty grafických škol, jejich koncepty však nakonec
vybrány nebyly. Uspěly až návrhy profesionálního grafika Martina
Škrocha. "Nová loga identifikují to, co reprezentují - Paramo jako českého výrobce technických kapalin
s dlouhou tradicí a Mogul jako symbol českých motorových olejů,"
říká Marek Gladysz, předseda představenstva a generální ředitel
společnosti Paramo. Písmeno G v logu
Mogulu má jako celek připomínat závodnickou helmu, která asociuje
motosport. Jeho horní část představuje nalévací hrdlo motoru, číslo
jedna poukazuje na kvalitu a kapka symbolizuje samotný olej.
Právě kapka je spojovacím prvkem mezi logem Mogulu a Parama. "Obě loga často používáme společně,
bylo tedy třeba najít něco, co by je sjednotilo a provázalo.
Zároveň jsme chtěli poukázat na hlavní předmět podnikání
společnosti, a to je výroba olejů a jiných kapalin. Kapka je velmi
srozumitelný a vypovídající symbol," vysvětlil Marek Gladysz.
Původním výrobcem olejů a maziv značky Mogul byla česká rafinerská společnost Koramo se sídlem v
Kolíně. Ta v roce 2003 zfúzovala se společností Paramo, která patří do skupiny Unipetrol.
Autor: Jaroslav Krupka, Zdroj: Hospodářské noviny