12. 11. 2014
Od června je na trhu Škoda Octavia G-Tec na stlačený
zemní plyn a její prodeje utěšeně rostou. Jestliže loni se prodalo
necelé čtyři stovky osobních vozidel na CNG, letos se jen Octavií
prodá bezmála tisíc.

Experti už předtím tvrdili, že nástup plynové Octavie rozhýbá
trh s CNG a zdá se, že se nemýlili. Úspěch mladoboleslavského
modelu dokonce předčil očekávání, neboť ve Škodě letos plánovali
prodat okolo 600 kusů této verze populárního modelu. A tak,
logicky, plány optimisticky stoupají. "V příštím roce plánujeme
prodat v České republice dva tisíce Octavií G-Tec. To znamená, že
každá desátá Octavie, kterou dodáme tuzemským zákazníkům, bude mít
pohon na CNG," říká Ondřej Všianský ze Škoda Auto. Octavia
Greenline, povedená úsporná dieselová verze, přitom zdaleka nemá
takový úspěch (prodalo se jich jen 166).
Škoda zatím největší kontrakt podepsala se Státním úřadem
inspekce práce, kam dodala 85 automobilů, nyní její zástupci
jednají se společností Vítkovice Machinery Group, která má
v současné době vozový park 400 automobilů a většina
z nich je již na konci své živostnosti.
Utěšeně stoupající prodeje pociťují i firmy, které se zabývají
distribucí a prodejem stlačeného zemního plynu. U firmy Bonett
například zaznamenali až čtyřicetiprocentní nárůst prodejů. Dnes
firma provozuje síť jedenácti plnících stanic, do pěti let všech
chce jejich počet rozšířit na čtyřnásobek. Na českém trhu je dnes
v nabídce okolo 40 modeů osobních a užitkových automobilů,
kromě mladoboleslavské automobilky a vlastně celého koncernu
Volkswagen se vývoji a výrobě a modelů na CNG věnují také u Fiatu,
Opelu a Mercedesu.
Autor: jk, Zdroj: Aktuálně.cz