7. 7. 2014
Čerpací stanice společnosti Lukoil na okraji Prahy ve
Zdibech je bezpochyby nejnavštěvovanější benzinovou stanicí na
dálničním tahu z Prahy do Teplic.

Diskontní cenová politika láká zákazníky
Stanice je součástí neveliké odpočívky na pravé straně
rychlostní komunikace ve směru na severozápadní Čechy před sjezdem
na Mělník a Klecany. Není dne, kdy by se zde před výdejními stojany
netvořily fronty někdy i dvou až tří za sebou čekajících vozidel.
Na značkovou pumpu motoristy přitahují diskontní ceny pohonných
hmot, které se díky silné lokální konkurenci dlouhodobě drží na
úrovni republikového minima, tedy ve srovnání s tuzemskou
seriózní konkurencí. Nabídku motorových paliv tvoří standardní
sortiment nabízený u všech stanic značky LUKOIL: benziny Natural 95
a 98, nafta a LPG.
Celková kapacita výdejní plochy o šesti stáních pro osobní a
užitkové vozy a dvou stáních s rychlovýdejem nafty pro kamiony
velice často v provozních špičkách dosahuje svého maxima. To
ve svém důsledku často nutí motoristy urychlit nákupy v shopu,
aby nezdržovali za nimi stojící zájemce o tankování. Výdej LPG
je umístěn mimo hlavní výdejní plochu v poměrně prostorném
krytém přístřešku umožňujícím pohodlné plnění i při nepřízni
počasí.
Stanice prošla minulý rok rozsáhlou rekonstrukcí. Kromě oprav
podzemní technologie zákazníkově oku skrytých byla kompletně
opravena rozpadající se manipulační plocha a na refýže byly osazeny
nové výdejní multiproduktové stojany Wayne. Škoda, že do
rekonstrukce nebyl zahrnut také totem a přestřešení, které nesou
nepřehlédnutelné stopy silné provozní zátěže a působení
povětrnosti.
Celkově velmi příznivý dojem daný bezvadnou péčí personálu o
čistotu a upravenost celého prostoru odpočívky kazí sice drobné,
ale nebezpečné nedodělky po rekonstrukčních pracích v podobě
vyčnívajících šroubů z povrchu refýže s kompresorem a
volně položeného nechráněného silového elektrického kabelu podél
stáčecí šachty v EX-zóně, ty v důsledku mohou potencionálně
návštěvníkům nebo obsluze čerpací stanice přivodit v lepším
případě poškození obuvi nebo i vážnější bezpečnostní incident.

Ideální dispozice nové prodejny
Jestliže zákazník rekonstrukci venkovních prostor prakticky na
první pohled nezaznamená, pak po vstupu do shopu pamětníci původní
prodejny budou velmi pozitivně překvapeni. Původní shop
s nevhodnou dispozicí s pokladní gondolou uprostřed byl
nahrazen moderní vzdušnou a prostornou prodejnou. Při zachování
kapacitního chladicího prostoru se v rámci komplexního
remodelingu podařilo rozšířit prodejní plochu na úkor zázemí,
pokladna je nyní v čele naproti vchodu, v pravém křídle
prodejního prostoru jsou umístěny regálové gondoly poskytující
dostatečnou kapacitu pro přehledné uspořádání nabídky zboží,
napravo je prostorné gastro s velkokapacitním kafekoutkem
s dvěma špičkovými samoobslužnými presomaty s mincovníky.
Gastrokoncept PANOS nabízí zákazníkům širokou paletu studeného i
teplého občerstvení včetně polévek s návazným, dostatečně
disponovaným vnitřním i venkovním posezením.
Audit v prodejně objevil jen drobné až detailní rezervy,
například chybějící povinná upozornění na zákaz prodeje tabáku a
alkoholu mladistvým. To je v případě čerstvě zprovozněných
prodejen poměrně často se opakujícím, avšak velice rychle a snadno
odstranitelným nedostatkem.
Moderně laděný interiér a velice vstřícná a profesionální obsluha
navozují celkově příjemnou atmosféru podněcující nákupní chovaní
zákazníků. Právě aktivní a pozorná obsluha, ceny a kvalita
produktů, optimálně konfigurovaná a prezentovaná nabídka zboží a
gastroslužeb v čele se špičkovým nápojovým servisem - to jsou
hlavní atributy trvale vysoké míry oblíbenosti této čerpací stanice
u stálé i tranzitující klientely.

Na slovíčko s vedoucím

Milada Králová (1976), vedoucí čerpací
stanice
Jak jste se dostala do oboru čerpacích
stanic?
Začínala jsem v roce 2001 jako obsluha čerpací stanice CONOCO
JET v Praze na Barrandově, kde jsem později dělala provozní.
Posledních sedm let jsem působila jako zástupce vedoucího na
stanici Lukoil Zdiby, kde v současnosti jsem tři měsíce na
pozici vedoucí čerpací stanice.
Jaký je kolektiv vašich zaměstnanců a jak je motivujete,
aby se snažili co nejlépe prodávat?
Máme v současné době 11 zaměstnanců, z toho 2 muže,
kteří zastanou technické a těžší práce, údržbu a podobně. Přes léto
využíváme pomoc brigádníků. Co se týče motivace, pak si myslím, že
nejdůležitější je porozumění problémům zaměstnanců. Základem
v našem kolektivu je pohodová atmosféra, která se přenáší na
zákazníky. Ti se u nás pak cítí příjemně a rádi se vracejí.
Jaké má vaše stanice přednosti?
Máme krásné, příjemné prostředí, čerpací stanice prošla nedávno
velkou rekonstrukcí. Základem jsou přijatelné ceny a velký vliv na
zákazníky má příjemná obsluha, která jim vždy maximálně vyjde
vstříc. Hodně lidí se sem vrací na dobrou kávu, ke které si mohou
dát čerstvou bagetku nebo pečivo. Vždy je nějaká akce ke kávě za
výhodnou cenu.
Společnost Lukoil na čerpacích stanicích zruší
zaměstnanecký systém a předá čerpací stanice vedoucím do
nájmu…
Pořád je tu spousta práce. Zvykla jsem si, že musím vždy mít vše
pod kontrolou, abych měla všechno v pořádku. Očekávám, že budu
mít větší zodpovědnost a tím i o trochu více starostí.
Co si přejete do budoucna?
Abychom měli čím dál více zákazníků, kteří u nás budou
spokojeni.
Lukoil Zdiby

- Provozovatel: Lukoil Česká republika
- Provozní doba: 0 - 24
- Nabídka produktů: benzin BA 95, BA 98, nafta, LPG
- Služby: Shop + gastro, kompresor
- Počet zaměstnanců ČS: 11 stálých, 9 žen, 2 muži
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- Ideální dispozice a optimální kapacita shopu
- Vstřícná cenová politika
- Propracovaná marketingová komunikace orientovaná na aktuální
nabídku
Skryté rezervy
- Totem a přestřešení - stopy silné provozní zátěže a působení
povětrnosti
- Chybějící povinné upozornění na zákaz prodeje alkoholu a tabáku
mladistvým
- Drobné, ale potenciálně nebezpečné nedodělky po rekonstrukce
PETROL audit:

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia