23. 4. 2024
PostNL ve spolupráci se společností Spring přidává do
evropské sítě naftu HVO100
Společnost PostNL a její mezinárodní dceřiná
společnost Spring ode dneška dodávají do evropské sítě nafty pro
silniční dopravu přibližně čtyři miliony litrů HVO100. Představuje
to významný krok směrem k čistším a udržitelnějším postupům
doručování, který zajistí snížení emisí uhlíku o 12 kilotun ročně -
což odpovídá přibližně 5 000 automobilů s benzinovým motorem
jezdících po dobu dvanácti měsíců*. Tato iniciativa pomáhá
společnostem PostNL a Spring významně přispět ke snížení emisí
uhlíku v dopravě.
Společnost PostNL a její mezinárodní dceřiná
společnost již v Nizozemsku upřednostňují chůzi, jízdu na kole a
používání elektrických vozidel pro doručování dopisů a balíků.
Kromě toho používají také obnovitelná paliva HVO100 pro
velkoobjemovou dopravu tam, kde vozidla ještě nejsou
elektrifikována. HVO100 totiž výrazně snižuje emise škodlivých
látek, jako jsou oxid uhličitý (CO2), oxidy dusíku (NOx) a pevné
částice, a vypouští až o 90 % méně CO2 než běžná nafta.
Jedinečný a významný posun
vpřed
V mezinárodní dálkové silniční dopravě je
udržitelnost ještě náročnější: Dojezd a infrastruktura pro
elektrické nákladní automobily je stále nedostatečně rozvinutá a
dostupnost HVO100 mimo Nizozemsko je velmi omezená. Existuje však
řešení: HVO100 lze integrovat do stávající evropské sítě
dieselových vozidel. Společnosti PostNL a Spring ve spolupráci s
partnery proto našly způsob, jak využít HVO100 pro mezinárodní
silniční dopravu v rámci Evropy. To znamená jedinečný a zásadní
pokrok v odvětví logistiky.
HVO100 v evropské síti
Tijs Reumerman, výkonný ředitel pro
přeshraniční řešení společnosti PostNL, říká: "Hledali jsme
inovativní řešení pro využití HVO100 a našli jsme ho tím, že jsme
stanovili nový standard, a doufáme, že tato iniciativa bude
inspirací pro ostatní. Do budoucna budeme nakupovat tolik biopaliv,
kolik bychom potřebovali k pokrytí veškeré naší mezinárodní
silniční dopravy v Evropě, které se ode dneška přidá k evropské
síti dieselů. Toto řešení snižuje emise stejně, jako kdyby naše
nákladní vozidla mohla jezdit přímo na HVO100. Je to proto významný
krok, na který jsem nesmírně hrdý. V úzké spolupráci s našimi
zákazníky, partnery na poslední míli a celým logistickým sektorem
chceme přispět k tomu, aby byla celá evropská silniční doprava
udržitelnější - a tato iniciativa nám umožňuje jít správným
příkladem. Všichni naši zákazníci mají z tohoto snížení emisí
uhlíku přímý prospěch, a to bez jakýchkoli dodatečných
nákladů."
Dosažení čisté nuly o deset let
dříve
Jako vedoucí společnost na trhu s rozsáhlou
sítí po celé Evropě si je PostNL vědoma své odpovědnosti přispívat
k udržitelnému rozvoji společnosti. PostNL každý den pracuje na
zlepšování dopadu svého doručovacího řetězce, mimo jiné přechodem
na bezemisní logistiku a spoluprací s trhy na řešeních oběhového
hospodářství. Společnost PostNL dále zdokonalila svou klimatickou
strategii a předložila ambicióznější cíle v oblasti emisí uhlíku
iniciativě Science Based Targets (SBTi). Cílem společnosti je
dosáhnout prakticky nulového dopadu na klima a životní prostředí do
roku 2040, tedy o deset let dříve, než stanovily klimatické dohody.
Rozšířením využívání udržitelných paliv tak učinila další významný
krok k realizaci tohoto cíle.
*Zdroj: nizozemské silniční statistiky z roku 2022 z cbs.nl
vynásobené emisními faktory z CE Delft.
Zdroj: TZ