26. 7. 2013
Velmi důležitou součástí, která má přímý vliv na
spotřebu kávy, je prostředí, v němž je káva připravována a
podávána. Příjemné zázemí, komplexní nabídka, kvalitní technologie
a zajímavé speciality vám pomohou navýšit váš profit.

Jen málokdo si dnes dokáže představit čerpací stanici bez nabídky
kávy. Samotný nápoj má však celou řadu kladných účinků, které ocení
především řidiči na cestách.
Káva a její pozitivní účinky
Pití kávy s sebou přináší řadu pozitivních účinků, které si
spousta z nás neuvědomuje. Nejvýznamnějším z nich je
výskyt antioxidantů v kávě, které pomáhají tělu v boji
proti volným radikálům. Káva dokonce obsahuje více antioxidantů než
zelený čaj a některé druhy ovoce. Nedávné výzkumy prokázaly, že
pití kávy působí preventivně proti vzniku cukrovky typu II, která
je někdy nazývána diabetem dospělých. Je prokázáno, že čím více
kávy člověk pije, tím je ochrana proti tomuto typu diabetu větší.
Káva také pomáhá organismu při špatném trávení. Pití tohoto
lahodného nápoje totiž pozitivně působí na žaludeční sliznici a
samotný kofein zvyšuje vylučování kyseliny chlorovodíkové a
trávicího enzymu pepsinu. Ochranný účinek kávy je zmiňován též
v souvislosti s cirhózou jater. Bylo prokázáno, že pití
kávy povzbuzuje stahy žlučníku a urychluje tvorbu a tok žluče, a
tím brání vzniku žlučových kamenů.
Káva jako "refreshment"
V dnešní hektické době mnoho z nás hledá způsoby, jak
povzbudit svoji mysl a organismus. Na trhu naleznete celou řadu
produktů, které "prodlouží" bdělost. Káva patří mezi nejčastěji
vyhledávané nápoje kvůli jejím podpůrným účinkům. Kvalitní kávu po
ránu či během celého dne nic nenahradí. Doporučované množství kávy
pro její příznivé účinky na zdraví je asi 300 mg, což odpovídá 4 -
6 šálkům kávy denně. Kofein z tohoto množství kávy podporuje
mozkovou činnost, pomáhá odstranit únavu, zlepšuje náladu, zvyšuje
pozornost a zlepšuje paměť.
Nejen kavárna může nabídnout příjemné
prostředí
Jelikož konkurence na trhu je vysoká, kvalita kávy vybraných
značek je na obdobné úrovni, velmi důležitou součástí prodeje je
tedy odlišení právě vašeho provozu od ostatních. Pryč už jsou doby,
kdy stačil automat na kávu, hnědé kelímky a sáček noname kávy.
Stále větší nutností je zákazníka zaujmout a nabídnout mu kvalitu.
Ideálním řešením jsou plnohodnotné kávové koutky, kde si zákazník
snadno a rychle připraví kávu dle svého výběru a navíc se bude
cítit jako v kavárně. Podmínkou úspěchu je kvalitní
technologie, výtečná káva, široká nabídka nejen nápojů z kávy
a doplňkový sortiment. Zkrátka vše jednoduše dostupné a zasazené do
příjemného prostředí, ve kterém se zákazník bude snadno
orientovat.
Autor: Roman Vašíček, Zdroj: PETROLmedia