Prodávali naftu, která mohla zničit motory aut

U čerpací stanice Agip v Praze (ulice V Korytech) odebrala Česká obchodní inspekce ve středu 4. února vzorek nafty, který obsahoval velké množství vody. U odebraného vzorku byl překročen stanovený limit vody padesátkrát (max. 260 mg/kg, vzorek obsahoval 12470 mg/kg).

ČOI legitimace

S tak velkým množstvím vody v odebraném vzorku nafty se Česká obchodní inspekce od roku 2001, kdy monitoring pohonných hmot provádí, ještě nesetkala. Na problém upozornil Českou obchodní inspekci spotřebitel, který podal podnět 3. února. Odběr u této čerpací stanice, konkrétně u spotřebitelem zmiňovaného stojanu pro odběr nafty pro nákladní vozidla, provedli inspektoři ČOI následující den, tedy 4. února. Okamžitě poté, kdy získala Česká obchodní inspekce výsledek, který ukazuje na padesátinásobné překročení limitu vody v odebraném vzorku, inspektoři z důvodu ochrany oprávněného zájmu spotřebitele (v pátek 6. února v dopoledních hodinách) zaplombovali konkrétní výdejní stojan u čerpací stanice, kde byl vzorek odebrán. Samotné vedení provozovny okamžitě přerušilo prodej nafty i na všech ostatních výdejních stojanech u této čerpací stanice. "Příčinou překročení limitu obsahu vody v motorové naftě na čerpací stanici Agip v Praze v ulici V Korytech, byla havárie na technologii spojené s výdejním stojanem, určeným pro nákladní automobily (tzv. "rychlovýdej"). Motorovou naftu se zvýšeným obsahem vody mohla natankovat pouze vozidla tankující z inkriminovaného výdejního stojanu, ze kterého ČOI provedla kontrolní odběr, a který je určen pro rychlovýdej motorové nafty nákladním automobilům. Natankování osobním automobilem je na tomto druhu stojanu technicky neproveditelné. V žádném případě tedy nešlo o případ distribuce nekvalitní motorové nafty v síti čerpacích stanic Agip, ale o důsledek technologické havárie," vysvětlil problém zástupce firmy Agip.

Autor: jk, Zdroj: ČOI

Diskuse

  • Eni Česká republika , 13. 2. 2015 11:15: „Příčinou překročení limitu obsahu vody v motorové naftě na čerpací stanici Agip v Praze v ulici V Korytech, byla havárie na technologii spojené s výdejním stojanem, určeným pro nákladní automobily (tzv. „rychlovýdej“). Motorovou naftu se zvýšeným obsahem vody mohla natankovat pouze vozidla tankující z inkriminovaného výdejního stojanu, ze kterého ČOI provedla kontrolní odběr, a který je určen pro rychlovýdej motorové nafty nákladním automobilům. Natankování osobním automobilem je na tomto druhu stojanu technicky neproveditelné. V žádném případě tedy nešlo o případ distribuce nekvalitní motorové nafty v síti čerpacích stanic Agip, ale o důsledek technologické havárie.“
    • Roman, 16. 2. 2015 22:31: Tak to se může stát každé čerpací stanici, ne?
    Reagovat na komentář
  • Pavel Semerád, 16. 2. 2015 22:29: Ale kluci, kdo děláme PHL, tak víme, že Agip nebo Eni, jak chcete, je na trhu v ČR xx roků. Říkat, že prodávají ,,pančovaný sračky,, to je dost přehnané. Eni je jeden z našich partnerů, jak tady píšete, tak všichni máte přehled od tom kdo odkud vozí, znáte mapu... A víte, že ENI vozí z rafinerií Kralupy a Litvínov, nebo ze skladů Čepra, kde má naskladněn kontingent. To, že došlo k takovému problému je hodně mrzuté pro Eni i pro řidiče, určitě to pošramotí jméno firmy, ale taky všichni víme, že prasklé těsnění pod víkem, na přírubách, netěsnost kuláče apod., může při tání udělat své, že voda vám vnikne z povrchu i do ocelových šachet, to se prostě stát může. Nikdo z nás u toho nebyl, nechci dělat obhájce ani soudce ENI, ale pokud by nájemce dělal dobře práci, pokud by inspektor dělal správně svoji práci, tak by se na to, že je někde problém s vodou muselo přijít. Holt ono už nás asi není moc, co občas tu měrnou tyč natřeme pastou a zkusíme vlhkost v nádrži... a na to pančování sraček na trhu, to je tady pořád dost jiných firem..
    • Jiří Lys, 17. 2. 2015 07:29: Konečně rozumný názor, když si člověk přečte mnohé výše napsané, řekl by, že je spíše na Novinkách nebo Blesku.cz, ale tady, na Petrolu?
    • Franta, 17. 2. 2015 07:45: No, když bude člověk trochu vnímat co je napsáno, pak jistě pochopí, že pokud je vada na JEDNOM stojanu, pak to značí netěsnost sacího potrubí do tohoto stojanu, a přisávání vody odněkud z šachty. Takže i kdyby si tam natírali tyč pastou a měřili v nádrži třikrát denně, stejně zjistí prd, protože tohle se prakticky moc zjistit nijak nedá. Ostatně, technologie trochu pokročily, a elektronické měření s detekcí vody v nádržích je přece standard. Takže pravda. Těch co natírají pastou měrnou tyč, už opravdu není mnoho. ;)
    Reagovat na komentář
  • racek, 15. 4. 2015 16:06: Doteď jsem tankoval naftu jen na Agipu v Kunovicích, nekdy v Přerově. Důsledek- auto je v servisu, všechny vstřikovače odešly najednou oprava 42 tisíc !!!!!!!!!
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek