13. 8. 2013
V prvním čtvrtletí letošního roku došlo k výraznému
propadu prodeje elektromobilů v Belgii. Hlavním důvodem je údajně
snížení daňových bonusů pro nákup těchto dopravních
prostředků.

Ford začal letos v Evropě vyrábět
elektrický Focus. V Belgii však o něj velký zájem asi
nebude
Statistiky Federace aubomobilového průmyslu Belgie (Febiac)
potvrzují, že v prvních třech měsících letošního roku bylo
v Belgii zaregistrováno 96 mových elektromobilů, což
představuje propad o více než 60 % oproti minulému roku, kdy se
prodalo celkem 237 vozů. Relativně malý je však i celkový podíl
elektromobilů na belgickém trhu. Loni se prodalo 486 737 automobilů
a z toho poue 900 poháněl elektromotor.
Důvodem nezájmu lidí o ekologická vozidla jsou fiskální změny,
které byly přijaty v rámci úsporných opatření. Od ledna 2013
zrušila belgická federální vláda daňový bonus pro soukromníky,
který představoval 30 % hodnoty auta se stropem 9510 Euro. Pouze
Valonsko ponechalo tzv. ekologický bonus ve výši 2500 Euro. Jedinou
výhodou je nyní odpis 120 procent nákladů. Pro podniky nyní
pořizování elektromobilů není atraktivní. Vypracování podpůrných
prostředků je nyní v rukou jednotlivých regionů.
V Bruselu je například zájem o elektromobily malý, protože
není tento druh transportu integrován do plánu mobility. Unie
regionů ve věci mobility naopak preferuje propagaci jízdních kol a
pěší chůze.
Z těchto důvodů se zdá být požadavek Evropské komise na vybudování
21 000 dobíjecích stanic pro elektromobily v Belgii do roku
2020 za výrazně nadnesený, ostatně Belgie není zemí výrobců
elektromobilů jako Francie a stát průmysl tohoto typu nijak
nepodporuje.
Autor: jk, Zdroj: enviweb