7. 5. 2018
Otevřením 64. čerpací stanice s prodejnou BILLA stop
& shop se rozšířila možnost rychlého nákupu základních potravin
na více než třetinu sítě čerpacích stanic Shell v České republice.
Nejčastěji zákazníci nakupují pečivo - konkrétně kaiserky, ale
vybírat si jinak mohou z více než tisícovky různých druhů zboží
nejvyšší jakosti.

"Koncept zcela odpovídá modernímu životnímu stylu. Lidé
mají málo času, a tak zejména řidiči velmi vítají rychlý způsob
nákupu základních potravin," říká Jan Čapský, ředitel provozu
čerpacích stanic SHELL v České republice a na Slovensku. Důkazem
rychlosti je délka odbavení jednoho zákazníka: běžný denní nákup
základních potravin zabere včetně natankování pohonných hmot v
průměru 6 až 8 minut. V exkluzivním průzkumu, který mezi zákazníky
provedla renomovaná agentura Kantar TNS*, právě rychlost nákupu
potvrdila jako největší přínos obchodu BILLA stop & shop téměř
polovina (48 %) dotázaných. Celých 40 % respondentů ocenilo s
rychlostí spojenou úsporu času. ¨
Rychlé nákupy, dostupnost a čerstvé zboží táhnou
Významným přínosem je pro 39 % účastníků průzkumu i možnost
nakoupit si, kdykoli je to potřeba. Na drtivé většině čerpacích
stanic je otevřeno 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. "Díky konceptu
BILLA stop & shop můžeme nabídnout náš kvalitní sortiment na 64
dalších místech, dostaneme se tudíž i tam, kde nemáme klasický
supermarket, a zákazníkům vyjdeme vstříc i mimo otevírací dobu
standardních prodejen, tedy i během svátků," potvrzuje Radovan
Šesták, vedoucí velkoobchodu společnosti BILLA ČR. "Kvůli zajištění
maximální čerstvosti zavážíme čerpací stanice třikrát týdně. S
ohledem na sezonu a poptávku sortiment průběžně obměňujeme,"
doplňuje Radovan Šesták.
Nejvyhledávanějším zbožím jsou podle
dotazovaných nápoje určené k okamžité spotřebě (49 %) následované
čerstvým pečivem (29 %). Nejoblíbenější položkou na dlouhém, více
než 1 000řádkovém seznamu nabízeného zboží, je kaiserka, populární
jsou i ostatní potraviny denní potřeby (např. zmíněné nápoje,
mléčné a masné výrobky). V rámci konceptu je nabízen i kusový
prodej čerstvého ovoce.
Lidé si na rychlé nákupy na čerpacích
stanicích SHELL zvykli. Pro 36 % dotázaných zákazníků se jednalo o
plánovanou návštěvu. Více než polovina v prodejně nakupuje
minimálně jednou týdně, téměř čtvrtina pak každý den. Celých 39 %
respondentů, kteří koncept využívají pravidelně nebo alespoň občas,
nákup nespojuje bezpodmínečně s tankováním. "Funguje to ale i
opačně. Začali u nás tankovat lidé, kteří tak dosud nečinili,"
doplňuje výsledky průzkumu Jan Čapský. Mezi zákazníky se objevuje i
určitá skupina, která tento obchod používá jako náhradu za klasický
supermarket.
Koncept dostal rovněž řadu ocenění a jeho přínos
potvrzují i sami zákazníci Přítomnost BILLA stop & shop hraje
podstatnou roli i při výběru čerpací stanice. Pro 63 % dotázaných
je koncept jedním z důvodů, proč se zastavit právě na takto
vybavené stanici. Celých 92 % nakupujících se shoduje na tom, že
jim koncepce BILLA stop & shop zcela nebo do velké míry
vyhovuje. Jejich názor potvrzují i nejrůznější ocenění, získaná v
posledních letech. Unikátní formát přispěl svým dílem k tomu, že
SHELL získal titul Mastercard Obchodník roku 2017 v kategorii
Čerpací stanice s prodejnou. Uznání se mu dostalo i mezi všemi
projekty v oblasti prodeje koncovým zákazníkům v rámci celosvětové
sítě SHELL čítající přes 44 000 čerpacích stanic. V letošním roce
obsadil prodejní koncept první místo ve významné interní soutěži o
"Nejlepší zákaznickou zkušenost". ¨
"Jak výsledky průzkumu společnosti Kantar TNS, tak
především prodejní čísla potvrzují fungování prodejního formátu
BILLA stop & shop. Proto jsme se společně dohodli na jeho
dalším rozšíření na více než třetinu našich čerpacích stanic,"
hodnotí Jan Čapský. "Jsem rád, že jsme se do této, na české poměry
výjimečné, spolupráce před čtyřmi lety pustili. Je úžasné vidět,
jak se celý formát rozvíjí, a sledovat pozitivní zpětnou vazbu od
zákazníků," doplňuje Jana Čapského a na závěr dodává Radovan
Šesták.
Autor: TZ, Zdroj: Shell