30. 6. 2017
Byla to prý nejtvrdší a nejdelší zima
za posledních sedmdesát let! To se samozřejmě výrazně projevilo
v prodejích zimního zboží automotive a dalo za pravdu všem,
kdo jeho objednávky a nákupy na ČS nepodcenili. Znovu se tak
potvrdilo, že omezování či rušení regálů s autopotřebami není
správnou cestou. Ostatně, kulminující expedice jarních a letních
položek k údržbě a provozu aut včetně řady novinek je toho
důkazem.

Na návštěvě vzorkovny
Filson
Provozním a nákupčím autopotřeb a všeho, co má
na regálech každé lepší pumpy své místo, doporučujeme návštěvu
vzorkovny české společnosti Filson s.r.o. v Praze 10
Uhříněvsi. "Živý" vzorek má přece jenom jiný dopad na naše vnímání
než sebelepší virtuální obrázek - i když se mezi nimi po chvíli
zcela ztratíte! Obrovský sortiment prémiových autodoplňků je
opatřen vlastním prodejním obalem s atraktivním designem
obsahujícím kompletní informace o výrobku i návodem k použití, což
velkou měrou přispívá k vysoké prodejnosti a snadnější orientaci
v sortimentu. České provozní kapaliny a oleje pod značkou
"Carlson" mají velmi dobrou úroveň a jsou mezi motoristy oblíbené -
ať už s jedná o provozní kapaliny, letní a zimní směsi do
ostřikovačů, brzdové kapaliny, nemrznoucí směsi do chladicích
systémů, či motorové a převodové oleje nejvyšší kvality. Řada
autodoplňků je označena značkou "Friendly Quality" a zákazníky
oslovuje zajímavou cenou a podobně je tomu u autokosmetiky zn.
"Rox". Mimochodem, v každé produktové řadě, ve stovkách
položek určitě i letos nechybějí inovace či úplné novinky.
Novinky má i Sheron
Inovace řady Sheron Cockpit sprejů je nově
rozšířena o 600 ml balení a o dvě nové vůně: parfémovanou vůni
Denim a ovocnou Malinu. "V 400ml balení jsme pro zákazníky
nachystali novinky v podobě parfémovaného New Caru a ovocných
lesních plodů," říká Ing. Vít Erben, ředitel obchodu a marketingu
ze společnosti DF Partner z Neubuzi u Zlína. "V oblasti
čisticích pomůcek jsme uvedli velice kvalitní pravou jelenici. Na
trhu je často k vidění pod označením "pravá jelenice" produkt,
který je vyroben z ovčí kůže. Ta se často drolí a zanechává na
skle žmolky. Je také méně pórovitá a hůře saje. Jelenice Sheron
však pochází z opravdové zvěřiny, jejíž kůže má vynikající
vlastnosti a tyto problémy s ní odpadají. Stále budou velice
dobře prodejné jednorázové vlhčené ubrousky, které neztrácejí drive
z posledních 3 let. Spotřebitel vítá možnost rychlé údržby
palubní desky či okna bez použití speciálních produktů (typicky
objemy 400-500 ml), které nejenže nespotřebuje jednorázově a musí
je složitě skladovat, ale navíc k jejich aplikaci potřebuje
ještě další utěrky nebo hadříky. Trendům a požadavkům souvisejícím
s mobilním telefonováním a používáním elektroniky v automobilu
přizpůsobujeme nabídku autodoplňků zejména ve značce All Ride.
Jedná se o různé typy držáků telefonů či tabletů, nabíječek,
propojovacích kabelů apod. Doplňky z oblasti "telefonie"
získávají na čerpacích stanicích stále více prostoru - vše je dáno
jejich dobrou prodejností.
Pokud si řidiči chtějí přenést svěžest jara do
interiéru automobilu, je nutné zakoupit osvěžovače vzduchu.
Novinkou pro jarní sezónu jsou v naší nabídce "voňaví panáčci"
Cesare. Jedná se o prémiové osvěžovače vzduchu designované jako
interiérový doplněk, a to v šesti různých barvách a vůních.
První zkušenosti s umisťováním Cesare na čerpací stanice
hovoří o tom, že trend spotřebitelského zájmu z parfumerií ze
závěru loňského roku se plně přenesl do segmentu čerpací stanic",
uzavírá Ing. Erben.
Produktová manažerka DF Partner Soňa Patáková
nám pak předvedla několik "vychytávek", jak vyčistit auto po zimním
provozu. Vše začalo ručním mytím vnější karoserie. "V případě mušek
nalepených na karoserii můžeme použít Sheron Odstraňovač hmyzu,
jehož účinnost spočívá v narušení těl nežádoucího hmyzu a jejich
následném snadném odstranění buďto za pomoci Sheron Houby na
odstranění hmyzu, nebo Sheron Ubrousků na odstranění hmyzu. Pozor
ale na to, aby přípravek nezaschnul, hůře se pak dostává dolů.
Proto naše doporučení zní - nastříkat na požadovaná místa, pomoci
si houbičkou a ihned spláchnout čistou vodou. Poté následuje
ošetření kvalitním autošamponem. Volila bych Sheron Autošampon s
voskem v balení 500 ml s odměrkou integrovanou ve víčku. Díky
přidanému vosku lak na autě nejen umyje, ale pomůže i
zakonzervovat. Pro náročnější spotřebitele je zde pak řada SONAX,
konkrétně Sonax XTR Aktivní autošampon "2 v 1" s NanoPro
technologií. Nanočástice se dostanou do hlubších struktur laku,
vyčistí i obtížně odstranitelné nečistoty a konzervační účinek má
delší životnost. Fajnšmekři jistě pak ocení barevné leštěnky jako
doplněk po mokrém mytí.
Ve značce Sheron je k dispozici 5 odstínů,
které naleští i metalické laky. Barevné pigmenty překryjí drobné
škrábance v laku i malé vrypy od kamínků. Nejlépe se nanášejí
krouživými pohyby za pomocí speciální Sheron Aplikační houbičky -
žlutá strana slouží pro jemné mytí, bílá strana pro nanášení vosků
a leštidel. Pro získání glancu zářivého vozidla použijeme Sheron
Oživovač pneu ve spreji, který regeneruje černou barvu a dodá
pneumatice správný vlhký vzhled. Sheron Černidlo na plasty a pneu v
podobě černého konzervačního krému, jenž navrací původní černou
barvu a poskytuje ochranu před UV zářením, už jen doladí konečný
vzhled.
Haló efekt už máme vyladěn do detailu použitím
Tekutých stěračů, ale neměli bychom zapomínat i na druhý dojem, což
je pohled dovnitř vozu. Mohli bychom nechat vše profíkům a zaplatit
za řádné vyčištění, ale my raději vezmeme vše do svých rukou a také
interiér si vyčistíme sami s jistotou, že jsme na nic nezapomněli a
vše dotáhli k dokonalosti. Pomocníky pro interiér vozů najdeme
v Sheron Utěrce z mikrovlákna, Ubrouscích na palubní
desku či Cockpit sprejích, ale také v Čističi čalounění a Čističi
skel", ukončila praktickou ukázku Soňa Patáková. Ve výsledku sice
bolely ruce, ale naše starší služební auto bylo v takovém
stavu, že jsme se zdráhali odjet do ulic plných kaluží.
AutoMax Group razí i jinou
cestu
"V dnešní době si většina řidičů neumývá auta
na zahrádkách, ale pravidelně zajíždí do myček", tvrdí celkem
oprávněně marketingová manažerka Kateřina Poběžalová ze společnosti
AutoMax Group s.r.o. "Naše firma je na požadavky
motoristů-zákazníků připravená škálou standardních výrobků, ale
také řadou novinek.
Proto jsou myčky a mycí centra stále
vyhledávanějšími místy k umytí jak exteriéru, tak interiéru
automobilu. V mnoha z nich se pracuje s profesionální řadou italské
autokosmetiky Ma-fra®. Dodáváme ji do celé sítě myček Benzina,
podstatné části myček MOL, na stanice Shell a mnoha dalších mycích
center. Stále oblíbenější je řada UNIKA, která mimo prvotřídního
mytí a leštění karoserie krásně provoní celou myčku.
Trendem poslední doby je opatřovat karoserii
aut keramickými, sklo-keramickými a dalšími ochrannými vrstvami.
Při použití chemie UNIKA nedochází v žádné fázi mytí k narušení
takto ošetřené karoserie.
Nicméně s jarem se zvedá poptávka po hobby
řadách kosmetiky určených pro příznivce tradičních postupů. Na
prodejních místech se můžete setkat s prémiovými značkami Turtle
Wax®, Armor All® nebo mainstreamovými, jako je například
Coyote.
Auto je čisté vně i uvnitř a přichází na řadu
vylepšování. Naše firma je výhradním distributorem vůní značky
Wunder-Baum. Každý rok do svého portfolia zařazujeme nové a
zajímavé produkty, a to nejen vůní, ale i designem. Loňský rok
přinesl ochutnávku citronády v podobě vůně Fizzy Limonade a krásu
rozkvetlých kopretin díky stromečku Daisy Chain. V letošním roce
jsme představili zákazníkům novinku Tree House - domeček pro
stromeček. Je to silikonový držák ve tvaru stromečku Wunder-Baum,
do kterého se voňavý stromeček vloží a může se elegantně přichytit
kdekoli v autě. Zcela určitě to není poslední novinka této známé
značky pro letošní rok a na další se můžete těšit již během
jara.
Prodeje autodoplňků na čerpacích stanicích se
stále zvyšují. Nejprogresivněji se prodává veškeré příslušenství na
mobilní telefony, tablety, notebooky. Nabízíme novou řadu těchto
autodoplňků značky Swissten, kterou stále rozšiřujeme. Každý z nás
zná situaci, kdy půl hodiny po začátku jízdy zjistí, že si zapomněl
doma nabíječku. V tu chvíli nehledá nejbližší hypermarket, ale
nejbližší čerpací stanici. Stejná situace je, pokud vyrazíte
například na dovolenou s dětmi a ty zjistí, že zapomněli sluchátka,
nebo budete potřebovat rozdvojku či roztrojku, aby všichni
spolujezdci mohli napájet svá mobilní zařízení.
Takových příkladů je mnoho. Mohli bychom
zdůraznit autožárovky, stěrače, reflexní prvky pro chodce a
například již zmiňované vůně do auta. Dle našeho názoru není zcela
rozumné, že se zmenšují prodejní plochy na toto zboží. Již z
historického hlediska se autodoplňky vždy výraznou měrou prodávaly
právě na čerpacích stanicích. Pokud zjistíte na dálnici, že váš
stěrač nestírá tak, jak potřebujete, nebo že jste sice doma
nezapomněli nabíječku, ale ta vaše neutáhne mobil při spuštěné
navigaci, hledáte pomoc na tom nejpřirozenějším místě, a tím je
čerpací stanice. Navíc při zastávce na čerpací stanici a popíjení
dobré kávy se řidiči rádi podívají na doplňky, které jim mohou
zpříjemnit cestování, vylepšit jízdní komfort, provonět interiér a
udělat radost jim i spolujezdcům", uzavírá Kateřina Poběžalová ze
společnosti AutoMax Group s.r.o.
Jak vůní zvednout
tržby
Představte si, že po dlouhé cestě v kolonách
plno posádek aut zastaví právě na vaší benzince, kde to zavoní
lahodnou vůní čerstvé kávy, která ve spojení s čerstvě upečeným
pečivem funguje jako stimul hladu, a hladový člověk nakupuje více
než ten nasycený… Ano, opravdu i takto lze přilákat zákazníky…
Vliv vůně má v marketingu a prodeji funkci
jakéhosi katalyzátoru. Pokud k ní přičteme ještě příjemný personál
a vybavení dané místnosti, koncept příjemného místa je na světě.
Tam, kde to voní, je lidem zkrátka dobře.
Vůně je většinou to první, co naše smysly
zachytí. Čich primárně a přímo reaguje na limbický systém, místo,
kde v mozku vznikají smysly a emoce, které koordinují všechny
tělesné funkce. Skutečnost, že vůně vyvolávají podprahové lidské
reakce, otevřela dveře světu aroma marketingu.
Obchodníci by proto rozhodně neměli podceňovat
sílu a moc čichu. Aroma marketing je zkrátka pojem, který hýbe
světem. Značky sázejí na to, že budou-li jejich prostory příjemně
vonět, budou se u nich zákazníci cítit ještě lépe. Řada firem si
proto nechává vyrábět vlastní vůni na míru, která bude
zapamatovatelná, originální, a zákazník ji tak bude mít
neodmyslitelně spjatou právě s danou firmou, jejím zbožím, stejně
jako třeba s logem.
Pokud se vám myšlenka voňavého prostoru
zalíbila, co si takhle provonět i místo, kde trávíte denně tolik
času - a sice svého miláčka na čtyřech kolech? Specialista na
profesionální provonění prostor, společnost Aria Pura, doporučuje
polymerové panáčky CESARE, které můžete zakoupit v několika barvách
a vůních od společnosti DF Partner. Vaše cesty Vám tak budou vždy
příjemně vonět.
(Aria Pura je předním distributorem aroma
produktů, jako jsou bytové a provozní parfémy, vůně do auta, aroma
přístroje, pohlcovače pachu, atd. Společnost působí ve střední a
východní Evropě a na všech trzích je dominantním hráčem v segmentu
aroma marketingu.)
Autor: Mikuláš Buleca, Zdroj: PETROLmagazín č. 2/2017